Režie:
André ØvredalKamera:
Roman OsinHrají:
Brian Cox, Emile Hirsch, Olwen Catherine Kelly, Ophelia Lovibond, Michael McElhatton, Mark Badham, Parker Sawyers, Jane PerryVOD (2)
Obsahy(6)
Otec a syn, oba koroneři, jsou vtaženi do komplexní záhady, v níž mají za úkol identifikovat mrtvolu mladé ženy, která měla očividně hodně temné tajemství. (Filmbox)
Videa (5)
Recenze (562)
„Zníš jako tvůj přítel. Proč nech poldům a cvokařům. My jen hledáme příčinu smrti. Nic víc, nic míň.“ Od samotného úvodu mě to strašně moc chytlo. Vyšetřování na místě činu a hned poté přenesení děje do márnice. Tandemu otce se synem, kteří se evidentně baví svou prací, přijde na pracovní „stůl“ Jane Doe a divák s nadšením očekává každý další znepokojivý detail, který hlavní hrdinové při ohledávání zjistí. Atmosféra je maximálně poutavá, napínavá, mrazivá. Pak ovšem přijde zlom a celé se to zvrhne v docela obyčejnou…potíž je zkrátka v tom, že obecně mívám problém s filmy, které se berou vážně a přitom nějakým způsobem porušují svá vlastní nastolená pravidla. V případě tohoto filmu mi však přijde, že snad ani žádné mantinely nebyly, stát a porušit se prostě mohlo cokoliv bez ohledu na to, co dílko dodržovalo/tvrdilo třeba ještě před malou chvíli. Tudíž jsem postupně o dění začal ztrácet zájem a závěr mi pak přišel už vyloženě k smíchu. Strašná škoda, film vypadal tak nadějně…takhle to ovšem bude pouze lepší průměr. ()
Je fajn, jakými scenáristickými kličkami se na těžce nepravděpodobné atraktivnosti, pardon, zachovalosti té baječně ceckaté mrtvoly postavila (hehe) celá zápletka. Průhledné? Kdepak, tady někdo zasluhuje metál, že z toho nekrofilního soft porna, co mu jeho tlustý zpocený šéf s bílou cukrářskou dodávkou zadal, vykřesal něco, na co se dá při dobré vůli docela i koukat. ()
Jane Doe je jméno, které automaticky dostávají anonymní oběti trestných činů. Jedna taková se objeví na stole pitvajícího profesionála s tváří Briana Coxe. Tomu pomáhá jeho znuděný syn hraný Emilem Hirschem. Úvodní řez do podezřelého těla vyloučí vaší první hypotézu – ne, ta holka není živá. Další použití skalpelu však rozpoutá peklo. Netřeba dodávat víc. Vlastně ještě jedna věc. Bludištáka navíc dostává zvukař. Pořádně si totiž pohraje s vašimi nervy. ()
Líbily se mi některé elementy příběhu, ale jinak mám problém s tím, že je ten film prostě škaredý. Prostředí je hnusné, dům je hnusný, obraz je celou dobu strašně hnusný (a to mi vadilo snad nejvíc). Navíc jsou oba dva hlavní "hrdinové" obdařeni hereckými představiteli, kterým nevěřím kladné/sympatické postavy ani na jednu chvíli. V rukou osobitějšího a sebejistějšího režisér by to mohl být proklatě cool divný malý film, ale takhle je jenom divný. A škaredý. ()
Takto si predstavujem čistokrvný, moderný horor. Okrem slušného skĺbenia dramatickej a mysterióznej zložky (čo sa stalo základom pre síce jednoduchý, ale zaujímavý dej), sa tu autori perfektne vyhrali aj s hororovými prvkami. Výborná kamera, umocnená s umným využívaním svetla a tieňov, a to nehovorím o samotnej pitve. A hlavne tu bolo niečo, na čo sa často v hororoch tohto razenia zabúda - inteligentný mysteriózny základ (aj keď by sa tu ešte pár vecí žiadalo trochu hlbšie vyjasniť). No proste, konečne po dlhej dobe nejaký poriadny hororový zážitok, za čo veľmi rád pridám aj tú piatu hviezdu. ()
Galerie (77)
Zajímavosti (17)
- Emile Hirsch (Austin) pred natáčaním navštívil márnicu v Los Angeles a pozoroval naživo pitvy miestnych patológov. Taktiež bol nútený podpísať zmluvu, že nemá nárok na žalobu márnice, ak sa nakazí Ebolou a podobnými nebezpečnými chorobami. (Marceloo)
- Vo filme je spomenutý film Zápisnik jednej lásky (2004). (Pat.Ko)
- Olwen Catherine Kelly trávila zhruba 5 týdnů natáčení pouze v nehybné ležící poloze. Tuto úlohu zvládla díky józe a meditacím, kterým se věnuje. Jak uvedla v jednom z rozhovorů, ämusela se občas uvést do nehybného tranzu, aby přestala vnímat děj natáčení kolem ní“. (Jessica_Biel)
Reklama