Reklama

Reklama

Fed Up

Trailer

Videa (1)

Trailer

Recenze (17)

Loooki 

všechny recenze uživatele

Cukor je smrť alebo nepindaj na Ameriku, že je tučná, ale sleduje čo dáš do úst aj tu v Europe. [priklad: spoločnosť lidl predáva detske piskoty so zložením: muka, vajcia, cukor. Nachvilu zmiznu z trhu, pridu s novym a krajsim obalom ale ich zlozenie je po novom muka, vajcia, glukozo-fruktozovy sirup]. ()

universal 

všechny recenze uživatele

Konečně pravdivé a nezkreslené informace o umělých potravinách s vysoce koncentrovaným cukrem. A že je to i u nás, na to vemte jed. Vše co vyrábí Mondelez se nadá jíst, umělé tuky většinou s palmovým olejem, vše přeslazené a bez původních pravých surovin. Arašídy pryč, chemická příchuť stačí. Naštěstí ještě dost lidí vaří a oproti USA máme výbornou předškolní a školní kuchyni. Není to sice, jak ve Francii, ale díky za to. Tenhle dokument bych promítal školákům dvakrát do měsíce, opravdu mi bylo líto těch malých obézních dětí a jejich nekončícího boje za shození pár kil. A vzkaz dospělákům: přestaňte lemtat pivo, v každém půllitru jsou v přepočtu 5 kostků cukru. 9/10 Stop sacharidům. ()

Reklama

kaylin 

všechny recenze uživatele

Hodně dobrý, i když mám pocit, že moc útočný dokument o tom, že Amerika je tlustá a všimla si toho až po padesáti letech. Myslím, že tu ale může najít inspiraci v podstatě každý, kde se snaží zhubnout, protože díky globalizaci už tu jíme stejné šmejdy jako ti za Velkou louží. Rozhodně stojí za to se na tohle podívat. ()

maddy 

všechny recenze uživatele

Je veľmi ľahké sa na Fed Up pozerať ako na dokument o „hlúpych Američanov“ (ako ich tu my premúdreli Stredoeurópania radi označujeme), ktorí si myslia, že keď vymenia Coca-Colu za jej „light verziu“ a pôjdu večer vyvenčiť psa dosiahnu úbytok hmotnosti. V tom prípade však daný divák dokument značne nepochopil a môže za hlúpeho označovať leda tak seba. Fed Up totiž vypovedaná o neetických praktikách potravinárskych spoločností v Amerike, ktoré ľuďom doslova vymývajú mozgy, už od útleho veku im do hlavy vsugerujú závislosť na cukru, vábia na klamlivé označovanie výrobkov, reklamy a pod. a tak sa ani nie je čo čudovať, že ľudia v krajine sú už natoľko zblbnutí, že Coca-Colu Zero považuje za „zdravú alternatívu“. Pepsi a hamburger je jednoducho neoddeliteľná súčasť ich „kultúry“ a sami sa nemáme čo čudovať, pretože junk-food dorazil vďaka globalizácii dávno aj k nám a úroveň obéznych ľudí u nás ani predtým nebola prinízka. Každopádne dokument sa vybral cestou objasňovania škodlivosti cukru, ktorý sa dnes pridáva do takmer 80% potravín v supermarketoch. To samotné je síce prínosný fakt, ale medzitým sa zabúda na mnohé iné podstatné problémy. Celá vina sa jednoducho nedá zvaliť len na nadmerný príjem cukru. Dokument tak občas podáva situácie až priveľmi zjednodušene, v určitých momentoch to totiž vyznie tak, že je úplne jedno koľko sa budete hýbať (alebo či vôbec), keď budete stále prijímať cukor. Nedá sa s tým síce nesúhlasiť, ale taký Food Inc. ponúkol rafinovanejší pohľad na problematiku priemyselne vyrábaných potravín, navyše z oveľa širšieho hľadiska. Je to síce prínosná osveta, ale osobne som si z Fed Up neodniesol žiadnu novú, ani objavnú myšlienku. Stačí len pri stravovaní zachovať zdravý, sedliacky rozum a je to. CELKOVO: 3* (6/10) ()

hazaba 

všechny recenze uživatele

Výborně zpracovaný dokument o obezitě a nadváze, která se stává epidemií nejen v Americe, ale i jinde ve světě včetně České republiky. Mapuje historii výzkumu, ukazuje na konkrétních dětech, jak se s ní snaží bojovat a jak se jim nedaří. Líní se mi, že jsou uvedeny vědecké důkazy, jsou zde rozhovory s odborníky i s některými potravinovými lobisty a na konci je uveden seznam společností, které odmítly rozhovor a natáčení. Jistě, rýpal by si mohl najít určité nedostatky, ale mi se dokument hodně líbil a doufám, že to u nás nedopadne jako v USA, kde se ve školních jídelnách podávají jídla z rychlých občerstvení a kde zelenina je téměř sprosté slovo... ()

Galerie (9)

Reklama

Reklama