Nastala chyba při přehrávání videa.
  • movie
    ***

    Zpočátku hodně dobře rozjeté psychologické drama s unikatní strukturou příběhu a vypouštěním informací, hodně mi to připomínalo třeba IMAGES / 3 WOMEN od Altmana. Poslední půlhodiny už to ale trochu ztratilo dech. Extra body za Sonic Youth.(12.6.2015)

  • Chrustyn
    ***

    Náročná a na pochopení obtížná artovka, která je sice na první pohled minimalistická a komorní, ale ve výsledku neskutečně překombinovaná, kvůli nepřehlednému stylu vyprávění.(13.5.2016)

  • misterz
    ***

    Vogtova režisérska prvotina síce nebola najhoršia, ale asi by mal ostať len u písania scenárov. Snímok krásne zapadne do severskej kinematografie svojim typicky chladným filtrom farieb a aj celkovým technickým prevedením, samotná réžia ma však moc neoslnila. Miestami som mal už z toho, hlavne ku koncu, v hlave riadny bordel a to aj napriek tomu, že prelínanie fikcie s realitou mám veľmi rád. V tomto prípade mi však táto koncepcia akosi nesadla - zbytočne zmätočné. Je to škoda, pretože príbehová kostra s ústrednou myšlienkou a pointou boli vynikajúce, niečo, čo donúti diváka popremýšľať. Preto aj keď nie som nadšený, sklamaný určite nie som, len som čakal viac. 69/100(27.5.2015)

  • Kristusazapad
    ****

    Film je vstupenkou do duševného sveta osamelej Ingrid, ktorá sa vo svojej slepote uzavrela pred okolím. Vynahrádza si to práve svojím bohatým duševným svetom, ktorý jej pomáha vyrovnávať sa s paranojou ohľadom manželovej nevery, osamelosťou či s obmedzenými možnosťami vnímania sveta. Vogt však na ňu nehľadí ako na obeť, ani sa nevyžíva v jej problémoch. Zobrazuje tu ženu, ktorá je schopná svoje problémy prekonať a zároveň na ňu nahliada s absurdným humorom, ktorý je rovnaký, ako v prípade Ingridiných vymyslených postáv. Jej slepota z nej zároveň nerobí človeka odtrhnutého od problémov „bežných smrteľníkov“, skôr iba zosilňuje problémy, ktoré trápia nás všetkých (nevera zo strany partnera, osamelosť, výzor, problémy pamäte a pod.). V konečnom dôsledku je tak Slepá mimoriadne ľudským, ale zároveň aj rozprávačsky rafinovaným filmom. Ingrid svojich démonov projektuje do svojej tvorby, čím ich Vogt prezentuje divákom pomerne inovatívne. Dôsledne tiež simuluje potenciálny spôsob vnímania a myslenia slepého človeka, pričom emocionálne „neznásilňuje“ svojho diváka a prináša zároveň nesmierne hravý a zmyslový zážitok. Viac tu(30.10.2015)

  • Eodeon
    ****

    z některých kritických ohlasů jsem nabyl dojmu, že onou oceňovanou zvláštností Slepé má snad být jakési hravé střídání mezi vyprávěním objektivní perspektivou vševědoucího vypravěče v kontrastu s nespolehlivým vyprávěním subjektivní perspektivou hrdinčinou. nechce se mi s tím přímo nesouhlasit - respektive chce, jelikož ta slova popisují pramálo zajímavou banalitu, ale netroufám si -, a tak jen řeknu, že to, co zde jako podstatné vnímám já, tím však popsáno nebylo. proto za sebe dodávám, že na hru v zorientování mezi "fikční skutečností" a "imaginativní fikcí" jsem já osobně s filmem nehrál, ani jsem nenabyl pocitu, že právě k tomu by diváka snímek pudil. šlo tu o jinou hru. vždyť celé vyprávění je přeci vedeno perspektivou hlavní hrdinky a odtud surovou matérii fikční skutečnosti tudíž abstrahovat nelze ani ve stopovém množství. usilovat o nadhled mi proto zavání "slepou" uličkou. napětí mezi realitou a iluzí je trivialita, jejíž zdůrazňování je zde nejen nemístné, ale zastírá opravdové unikum filmu, a sice skutečnost, že forma vyprávění v sobě odráží dynamiku procesu vlastního vznikání (a do značné míry i zanikání, které je přeci neodmyslitelnou součástí procesu vyprávění). tematizace vidění může v souvislosti s tím svádět k závěru, že jej namísto pasivního odezírání vizuálních počitků máme vnímat (i) jako (spolu)vytváření obrazu a samotné sledování filmu se podle této logiky stává participací na zmíněném procesu výstavby narativu. vidět jako tvořit. tvořit jako vyprávět.(5.8.2015)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace