Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Kristusazapad
    ****

    Film je vstupenkou do duševného sveta osamelej Ingrid, ktorá sa vo svojej slepote uzavrela pred okolím. Vynahrádza si to práve svojím bohatým duševným svetom, ktorý jej pomáha vyrovnávať sa s paranojou ohľadom manželovej nevery, osamelosťou či s obmedzenými možnosťami vnímania sveta. Vogt však na ňu nehľadí ako na obeť, ani sa nevyžíva v jej problémoch. Zobrazuje tu ženu, ktorá je schopná svoje problémy prekonať a zároveň na ňu nahliada s absurdným humorom, ktorý je rovnaký, ako v prípade Ingridiných vymyslených postáv. Jej slepota z nej zároveň nerobí človeka odtrhnutého od problémov „bežných smrteľníkov“, skôr iba zosilňuje problémy, ktoré trápia nás všetkých (nevera zo strany partnera, osamelosť, výzor, problémy pamäte a pod.). V konečnom dôsledku je tak Slepá mimoriadne ľudským, ale zároveň aj rozprávačsky rafinovaným filmom. Ingrid svojich démonov projektuje do svojej tvorby, čím ich Vogt prezentuje divákom pomerne inovatívne. Dôsledne tiež simuluje potenciálny spôsob vnímania a myslenia slepého človeka, pričom emocionálne „neznásilňuje“ svojho diváka a prináša zároveň nesmierne hravý a zmyslový zážitok. Viac tu(30.10.2015)

  • Slarque
    ***

    Tak trochu rébus. Osleplá blondýna žije s partnerem a má představy, ve kterých figuruje jiná osleplá blondýna s jiným partnerem, což se postupně zkomplikuje natolik, že už jsem nedokázal rozlišit realitu od fantazie. A něco mi říká, že to byl autorský záměr. Jelikož jeden z mužů je posedlý sledováním rozmanitého porna, tak si tohoto žánru jako diváci také užijeme. Jde totiž o hlavní argument, proč je strašné být slepý. ;-) (70%)(15.7.2014)

  • Eodeon
    ****

    z některých kritických ohlasů jsem nabyl dojmu, že onou oceňovanou zvláštností Slepé má snad být jakési hravé střídání mezi vyprávěním objektivní perspektivou vševědoucího vypravěče v kontrastu s nespolehlivým vyprávěním subjektivní perspektivou hrdinčinou. nechce se mi s tím přímo nesouhlasit - respektive chce, jelikož ta slova popisují pramálo zajímavou banalitu, ale netroufám si -, a tak jen řeknu, že to, co zde jako podstatné vnímám já, tím však popsáno nebylo. proto za sebe dodávám, že na hru v zorientování mezi "fikční skutečností" a "imaginativní fikcí" jsem já osobně s filmem nehrál, ani jsem nenabyl pocitu, že právě k tomu by diváka snímek pudil. šlo tu o jinou hru. vždyť celé vyprávění je přeci vedeno perspektivou hlavní hrdinky a odtud surovou matérii fikční skutečnosti tudíž abstrahovat nelze ani ve stopovém množství. usilovat o nadhled mi proto zavání "slepou" uličkou. napětí mezi realitou a iluzí je trivialita, jejíž zdůrazňování je zde nejen nemístné, ale zastírá opravdové unikum filmu, a sice skutečnost, že forma vyprávění v sobě odráží dynamiku procesu vlastního vznikání (a do značné míry i zanikání, které je přeci neodmyslitelnou součástí procesu vyprávění). tematizace vidění může v souvislosti s tím svádět k závěru, že jej namísto pasivního odezírání vizuálních počitků máme vnímat (i) jako (spolu)vytváření obrazu a samotné sledování filmu se podle této logiky stává participací na zmíněném procesu výstavby narativu. vidět jako tvořit. tvořit jako vyprávět.(5.8.2015)

  • Dzeyna
    ****

    Opravdu zvláštní film. Příběh je naprosto unikátní! Ještě jsem nic takového neviděla. Musím, říct, že hlavní aktérka je opravdu výborná a skvěle zahrála svoji roli. Škoda jen, že je to místy až příliš zmatené.(21.4.2015)

  • poz3n
    ***

    Severská podivnost jak má být. Depresivně laděná změť myšlenek a představ, jež je možná pro někoho vítaným společníkem na večer s flaškou vína, ve mně však zanechala jenom divný pocit plný zmatení a rozrušení. 5/10(7.7.2015)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace