Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Henrietta a Louisa jsou vychovány jako sestry. Když Louisa oslepne, je na Henriettě, aby se o ni postarala. Společně jedou do Paříže, kde nahlédnou do světa nabubřelé aristokracie i chudé lúzy, která ve svých slumech plánuje slavnou velkou revoluci. Přesto jako by se po ní nezměnilo nic, protože bezpáteřní Robespierre se ve své krutosti vyrovná královským praktikám a možná je i předčí. Henrietta je kvůli lásce ke šlechtici odsouzena spolu se svým milým k trestu smrti. Najde se někdo, kdo by ji dokázal zachránit před gilotinou?

Film "otce filmové režie" D. W. Griffitha, ve kterém naposledy spolupracoval se svojí dvorní herečkou Lilian Gish (a také poslední film, ve kterém se sestry Gishovy společně objevily), měl být v době svého vzniku ironizující paralelou k nedávno proběhlé revoluci v Rusku a ukazovat tak její nefunkčnost a zbytečnost. Dějový podklad pro svůj snímek si režisér na doporučení Lilian vybral z populární divadelní hry "Dva sirotci" autorů Adolpha d'Enneryho a Eugèna Cormona, která byla přeložena do více než čtyřiceti jazyků, a proti očekávání obsadil hravou a aktivní Dorothy Gish do role pasivní Louisy a oproti tomu Lilian, která byla známá hraním bezmocných sužovaných hrdinek, do role neohrožené Henrietty. (Morien)

(více)

Recenze (14)

Rozjimatel 

všechny recenze uživatele

3,5 Po Výbornej ceste na východ akoby Griffith spravil krok späť a vrátil sa k štýlu filmov Zrodenie národa a Intolerancia, čiže k veľkolepej výprave, epickosti, ale aj k povrchnosti pri budovaní príbehu a vykreslenia charakterov. A opäť si neodpustil aj nejakú tú propagandu (skvelá americká demokracia versus anarchia a boľševizmus). Scenár bol vymýšľaný za pochodu a je to vidieť na jeho rozháranosti. Bavilo ma skoro všetko okolo sestier, to ostatné už menej. Herecký prejav Lillian Gish bolo opäť radosť sledovať, tentokrát bola navyše výdatne podporená svojou sestrou Dorothy. Film prináša niekoľko nezabudnuteľných, veľmi pôsobivých scén, medzi ktoré je ale žiaľ napchaté množstvo vaty, plnej naivity a teatrálnosti. Z tých najpôsobivejších scén spomeniem dekadentnú oslavu aristokracie (niečo ako ples upírov) a oslavu ľudu po víťazstve, ktorá sa jej podobala svojou zlovestnou povahou. ()

Webb 

všechny recenze uživatele

Výborný příběh s velice bohatou scénáristickou prací a perfektními hereckými výkony. Napětí v poslední hodině se neustále zvyšovalo a já strnul v dějovým čase. [8,5/10] (D. W. Griffith) (Němý čb. /// Produkce: D. W. Griffith /// Scénář: D. W. Griffith podle divadelní hry The Two Orphans Eugène Cormona a Adolphe d´Enneryho /// Kamera: Paul H. Allen, G. W. Bitzer, Hendrik Sartov /// Hudba: Louis F. Gottschalk, William F. Peters) [1001 FILMŮ, KTERÉ MUSÍTE VIDĚT, NEŽ UMŘETE] ()

Reklama

Wally 

všechny recenze uživatele

Pátý film od D.W. Griffitha a stále nejsem schopen pochopit, proč se objevil v knize ´1001 filmů, které musíte vidět...´...jen proto, že byl první? To se mi zdá málo... Tento film stejně jako ostatní je plný pitvoření a afektovanosti a strašně mi už L. Gish leze na nervy.... Lepší než Intolerance nebo Zlomený květ, ale stejně tak tak průměr..v porovnání s Vozkou smrti brak... ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

D. W. Griffith opět ukazuje svoje režisérské mistrovství, kdy dokonale zachycuje podstatu a atmosféru jednotlivých scén. To platí jak o scénách násilných, které je pácháno především na dvou sestrách, tak třeba ve scéně se šlechtou. Velká revoluce není obecně téma, které by mě zajímalo, ale film poměrně věrně zachycuje dobu a místo, a to jak exteriéry, tak i interiéry a oblečením postav. Griffith opět ukazuje, jak dokáže pracovat s tím, co chce prezentovat a jak moc věrně se o zachycení snažil. Herecké představitelky, ve skutečnosti sestry Lilian a Dorothy Gish, jsou pak opět ozdobou filmu. Na svou dobu jsou všechny Griffithovy filmy prostě úžasné. Navíc tenhle je tematicky méně kontroverzní. ()

JimiH 

všechny recenze uživatele

Griffithovi se s Dětmi velké revoluce povedlo zůstat někde na pomezí geniální Intolerance a sentimentálního Zlomeného květu. V případě tohoto filmu je však největším mínusem jeho délka, některé scény jsou opravdu vycpávkové, podobně jako občas lehce krkolomné zvraty. Přesto jde po režijní stránce opět o velké dílo doby němého filmu. ()

Galerie (20)

Zajímavosti (1)

  • D.W. Griffith dokončoval scénář ještě v průběhu natáčení filmu. (ČSFD)

Reklama

Reklama