Režie:
Philippe FalardeauScénář:
Margaret NagleKamera:
Ronald PlanteHudba:
Martin LéonHrají:
Reese Witherspoon, Arnold Oceng, Ger Duany, Emmanuel Jal, Corey Stoll, Sarah Baker, Thad Luckinbill, Femi Oguns, Victor McCay, Maria Howell, Joshua Mikel (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Film inspirovaný skutečnými událostmi brutální občanské války v Súdánu, která začala v r. 1983. Po vražedném vojenském útoku na vesnici v Jižním Súdánu si zachránilo život jen šest dětí. Nejstarší z nich, Theo, musí na sebe převzít břemeno vůdce a zavést děti, včetně své sestry Abital, do bezpečí. Překonali stovky mil napříč Afrikou, prošly přes tři nehostinné země, bez vody a jídla, aby se dostali do uprchlického tábora v Keni- do Kakumy. Čas všal plynul a naděje na lepší život pomalu bledla. Teprve po třinácti letech dostaly novou možnost opustit tábor a usídlit se v Americe. V Kansasu se setkají s Carrie Davisovou (Reese Witherspoon), která jim pomůže nejen začít život v nových podmínkách, ale otevře jim i svůj domov. (JOJ Cinema)
(více)Videa (2)
Recenze (194)
Zajímavý, dramatický i dost tragický příběh, ale působil na mě odtažitě. Jakoby hrdinové, kteří museli po léta překonávat nepředstavitelné věci, byli jen typizované figurky. Zatímco Reese Witherspoon se z toho naopak vyloupla jako plnohodnotná postava. Nedostatečně bylo ukázáno přizpůsobení se americké kultuře, která na vykořeněné Súdánce musela působit jako z cizí galaxie. Jen slabým náznakem se připomnělo, že následkem dlouholetého strádání mohou být i psychické problémy. ___ Na to, aby se tenhle snímek silněji dotknul i mého srdce, by musel obsahovat víc emocí a uvěřitelnější charaktery, které by měly dostatek času se rozvinout. /31. 8. 17./ ()
Na film jsem se podívala díky filmové výzvě od kamarádky a nepřečetla jsem si před tím ani o čem to je, prostě jsem si řekla podívám se na to, takže jsem byla docela překvapená. Scény z Afriky jsou velmi realistické a soucítila jsem s těmi dětmi, museli si projít úplným peklem. Je těžké si představit, že bych se odtud měla najednou dostat do Afriky a žít tam a přizpůsobit se jejich zvykům a životu a proto mě bavilo sledovat, jak si zvykají na Americký styl života, musela to být obrovská změna. Reese to vše jen krásně doplňovala, samozřejmě konec mě rozplakal a zároveň i zamrzel. ()
Africká část filmu byla výborná a emočně hodně silná. Americká „jen“ mírně nadprůměrná, lehce úsměvná, smutná a dojemná zároveň. Tak či tak jsem se necítil nějak zvlášť citově vydírán, což mě před projekcí docela strašilo. Vyloženě mi vadila snad jen ta občasná naivita. Celkově dávám slušné 4*. „Bezdůvodně se usmívat, není to neupřímné?“ – „No jo. Je to totální kravina. Ale Američani to mají rádi. A teď tady žijete, takže to musíte udělat taky.“ ()
Pomalejší, ale milé uprchlické drama, při kterém se mi překvapivě stalo, že jsem imigrantům v nové zemi silně fandila. A úplně jsem chápala jejich rozčarování z Američanů. Začátek dramatického útěku z vlasti před násilím fanatických šmejdů postupně přechází v téměř roztomile tragikomediální působení sourozenců v civilizaci, se všemi výdobytky, bez kterých si už neumíme představit běžný den a které nás tak krásně zotročují. A několikrát jsem si výrazně uvědomila, jak jsme se uzavřeli do těch svých nesmyslných bublin vydělávání peněz a vzdálili od toho, co by mělo být pro lidi úplně přirozené. Chvílemi to asociuje křováka z Bohové musí být šílení. Třeba když se jeden z bratrů zcela bezděčně a naprosto samozřejmě v autobusu rozdělí o pomeranč s cizí paní sedící naproti. Reese s přibývajícími léty rozhodně víc sedí tyto dramatičtější polohy, než jakési cáklé diblíkování v kýčovitých romantických komediích, takže i herecky bez připomínek. Místy dost rozvleklé a s trochu větším důrazem na náboženství, než by mi bylo příjemné, ale jinak uvěřitelné a milé filmové pohlazení. A když o vás někdo prohlásí (jste-li pohlaví ženského), že jste kráva, poděkujte. V Súdánu je to velká lichotka. ()
Prvá polovica filmu bola pre mňa oveľa zaujímavejšia a reálnejšia, ako tá druhá, ktorá sa už niesla čisto v americkom štýle. To ma dosť sklamalo. Aj napriek tomu, že Reese zapĺňa polku plagátu, vo filme príliš priestoru nemá, čo mne osobne príliš neprekážalo. Aj v tomto filme pre mňa podáva úplne štandardný, ničím špeciálny výkon. Zato k výkonom sudánskych súrodencov nemám výhrady, cítila som k nim nesmierne sympatie a súcitila som s nimi. Za veľké plus pokladám poukázanie na silu rodinného puta, preferované hodnoty a možnosť zamyslieť sa. Malo by sa natáčať viac podobných filmov, ktoré poukazujú na fatálnu odlišnosť vo svete. Je až neuveriteľné, že všetci žijeme na jednej planéte, s jedným spoločným názvom Zem, no pre každého z nás platia iné životné podmienky, uplatňujú sa iné princípy a hodnoty. Kiež by sme si tu všetci žili ako bratia a sestry, ale tak to proste nefunguje. S hodnotením bohužiaľ vyššie nejdem, druhá polovica filmu bola extrémne predvídateľná, prirodzené uveriteľné vyvinutie vzťahu medzi Carie a súrodencami som príliš nepostrehla (najprv žiadny záujem a odrazu si ich už nasťahovala k sebe domov) a vzhľadom na závažnosť vtedajšej situácie by v reále tento príbeh dopadol podľa mňa bohužiaľ o niečo horšie. ()
Galerie (42)
Zajímavosti (8)
- Film je inspirován Ztracenými chlapci Súdánu (The Lost Boys of Sudan), což je označení pro skupinu více než 20 000 dětí, které osiřely ve Druhé súdánské občanské válce. Ta vypukla v roce 1983 a skončila až podepsáním mírové dohody v roce 2005. K vypuknutí konfliktu došlo záhy po skončení První súdánské občanské války, kdy se k moci dostal prezident Nimeiri a pokusil se v zemi zavést islámské právo šarí'a. (vesper001)
- Napriek dobrým recenziám a podpore hviezd Warner Brothers film vysielali iba v 500 kinách s minimálnou publicitou. Niet preto divu, že v pokladniach dopadol zle. (Arsenal83)
- Počas natáčania bola Reese Witherspoon neslávne zatknutá za výtržníctvo. (Arsenal83)
Reklama