Reklama

Reklama

Chungking Express

  • Hongkong Chongqing senlin (více)
Trailer 1

Obsahy(1)

Hongkongský snímek CHUNGKING EXPRESS režiséra Wong Kar-waie je v odborných kruzích považován téměř za kultovní záležitost. Milostný příběh s kriminální zápletkou je natočen v "asijsky hbitém" tempu a zároveň je dramaturgicky značně rozvolněn. Snímek je považován za vrchol režisérova specifického a formálně svobodomyslného stylu, ve kterém např. kameramané snímají jednotlivé obrazy téměř výhradně z ruky. Zachycuje milostné trable dvou policistů, kteří se vyrovnávají s tím, že je opustily jejich partnerky. Lehce načrtnuté příběhy slouží k stylově čisté a působivé studii, stylizovaně zachycující všednodenní život. Film je složen ze dvou nezávislých příběhů o lidech z okraje společnosti nebo o lidech pro společnost zcela bezvýznamných, jako jsou pašeráci drog nebo prodavačky v bufetu. Vyprávějí o samotě uprostřed davu, o neschopnosti komunikace a nenaplněné lásce. Zároveň je snímek oslavou hektičnosti přelidněného Hongkongu, "města tisíce přistěhovalců", jak se někdejší britské kolonii přezdívalo. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (119)

nascendi 

všechny recenze uživatele

Veľmi zaujímavý a podnetný film od režiséra, ktorý je údajne slávny a mne o tom ešte nikto nepovedal. Najprv som sa snažil "vysomáriť" zo zvláštnej výstavby deja, ale po neúspechu som už film vnímal bez potreby všetko pochopiť a všetkému porozumieť. Je prirodzené, že človek ako ja už nemôže byť fanúšikom takých režijných postupov, aké používa Kar-wai Wong, nechápe kultovosť diel tohto typu, ale za úspech považuje už to, že ho film neodradil, nenudil, zaujal, v niektorých momentoch nadchol, i keď necíti potrebu vidieť ho opakovane. ()

vypravěč 

všechny recenze uživatele

Už tehdy – možná již před dvaceti lety –, když jsem viděl Chungking Express poprvé, snad v neděli v noci ve filmovém klubu, mě nadchla především jeho jedinečná atmosféra, která se mi (jako mnohým jiným divákům) koncentrovala v píseň, kterou jsem měl odpradávna rád, California Dreamin’. Když jsem se na něj nyní podíval po tak dlouhé době znovu, došlo mi, že je více než hraným filmem – operou. A svým způsobem i baletem. Žádná scéna se neobejde bez promyšleného ozvučení – ruchy a hlasy města, reprodukovanou hudbou, přírodní polyfonií, nejrozmanitějšími ruchy a ovšem i dialogy, které s tím fluidním pozadím skvěle souzní. První část filmu, pro mě značně nepřehledná svou nervní ruční kamerou, mě častěji sváděla odvrátit zrak od všech těch honiček a kriminálních mikrodramat a jen a jen poslouchat, zda se rozprší. Odolal jsem pokušení a objevil v tom nelíčeném chaosu tanec, který se později výslovně rozhoří v sólových výstupech i v milostných interakcích. ()

Reklama

Philcze 

všechny recenze uživatele

Chungking Express je víc než film. Je to doba. Devadesátky v Hongkongu budou navždy definovány naprostou uměleckou volností, ale i implicitním napětím z neodvratného předání do čínských rukou. Přesto, nebo právě proto, byly filmařsky opojnou dobou na zobrazení městského odcizení a osamělosti lidí, kterým štěstí vždy těsně proteče mezi prsty. A v tom není nikdo povolanější než WKW – vizuální virtuóz a král atmosféry, vždy záhadně balancující mezi ospalostí a neskutečnou energií. Za zády s neméně bombastickým kameramanem Christopherem Doylem, mistrem odpoutanosti a metropolitních neonů, s neoddiskutovatelnou zásluhou na ikoničnosti nadčasového, přesto tak ohromně devadesátkového looku, který si pro sebe WKW vypěstoval. Pomník doby, kdy bylo možné všechno, ale přesto z nich nejvíc vystupovala romance za pár šupů o minimální produkční náročnosti. Zároveň nádherná připomínka skutečnosti, že navzdory nevábným osudům mnoha milovaných filmových sérií, které se zkrátka táhly příliš dlouho nebo postupně vyhnily v korporátní atrakci, některé filmy zůstávají perfektně zmražené v čase, jako univerzálně přístupná vzpomínka, na kterou se vždycky můžete spolehnout. A osobně jsem nikdy neviděl silnější důkaz, že cestování v čase je možné. ()

Morloth 

všechny recenze uživatele

Zajímavý snímek u kterého mi trochu vadí roztříštěnost obou jeho částí. Navíc první by se dala využít i lépe, než využita je. Film zaujme rozhodně vizuálním zpracováním, množstvím rozhovorů o ničem a strachem se dostat člověku někam blíž k srdci. Scéna z Amélie, tedy spíše odsud je vtipná, i když ta Améliovská mi přirostla k serdci více. Ale tak toto je přeci jen originál, možná... ()

sniper18 

všechny recenze uživatele

Je to veľmi dobrá romanticky ladená umelecká dráma od Wong Kar-Waia. Má celkom dobrý príbeh o dvojici policajtov, ktorých opustili ich priateľky, s čím sa len ťažko zmierujú a tak zatiaľ čo mladší z nich nutne túži po láske a zatúži po miestnej tajomnej žene, ten skúsenejší sa spriatelí s pracovníčkou bufetu, ktorá to celé berie po svojom. So spracovaním som veľmi spokojný, film je prakticky rozdelený na dve po sebe idúce poviedky, ktoré sa odohrávajú približne v tom istom priestore, ale inak toho majú spoločného len veľmi málo a tak sa vlastne dajú brať aj úplne samostatne. V tej prvej si ma obe postavy moc nezískali, aj keď tá tajomná žena predsa len mala potenciál, ktorý mi ale neprišiel práve najlepšie využitý, ale zase ma zaujalo prostredie, páči sa mi tu pár nápadov, napríklad to zháňanie jedla tesne pred koncom dátumu spotreby a hlavne tá špecifická režisérova poetika to príjemne osviežuje a tak sa aj k tejto časti staviam dosť kladne. Ale dá druhá, dlhšia je konečne tým pravým, o nejaký dej tu ani moc nejde, ale obe postavy sú výborne podané a tak si ma už po chvíli získali a aj na ten ich netradičný vzťah sa pozerá skvelo, všetky klady z predchádzajúcej poviedky nielen zostali, ale sa aj vylepšili, hlavne to prostredie a poetika mi prišli ešte atraktívnejšie, k tomu niekoľko nezabudnuteľných scén, hlavne tie doplnené o pekné pesničky, nechýba ani štipka príjemného humoru, toto sa mi už skutočne páčilo. Herecké obsadenie je výborné, skvelý Tony Leung Chiu Wai, sympatická Faye Wong, ale aj Takeshi Kaneshiro a Brigitte Lin. Réžia a technická stránka sú perfektné, príjemný vizuál, skvelá atmosféra a niektoré scény majú úžasné čaro, Wong Kar-Wai tu predviedol jeden zo svojich najlepších výkonov. A k tomu zaujímavý výber pesničiek, hlavne upravená verzia Dreams od The Cranberries, ale aj California Dreamin. Škoda, že tá prvá poviedka celkovú úroveň znižuje, ale tá druhá je už výborná a kvôli nej sa to oplatí pozrieť aj viackrát. 80% ()

Galerie (74)

Zajímavosti (22)

  • Oba príbehy ponúkajú rozdielne časové schémy tvoriace kontrast. Prvý sa odohráva počas štyroch dní a je sprevádzaný deadlinami. Druhý má voľný časový rámec a žiadne deadliny, jeho príbeh sa uzatvára až cca po roku. (Biopler)
  • Film dvoch rozdielnych príbehov ponúka aj spoločné prvky. Obaja policajti prechádzajú rozpadom vzťahu. Obaja sa náhodne stretnú so ženou, ktorá ich priťahuje – v prvom príbehu hneď, v druhom pomalšie. V oboch príbehoch žena náhle odchádza. (Biopler)

Reklama

Reklama