Reklama

Reklama

VOD (1)

Osamělý švédský farmář se spřátelí se svým pomocníkem. Když si pak ale najme krásnou hospodyni, je z toho rázem milostný trojúhelník. (Netflix)

Recenze (54)

Marci 

všechny recenze uživatele

Olof se po smrti matky rozhodne, že nechce být sám a podá si inzerát s tím, že hledá hospodyni. Na inzerát odpovídá krásná Ellen, která pod slupkou hromotluckého a neohrabaného Olofa objevuje citlivého chlapíka, do kterého se zamiluje. Tohle všechno je ale čárou přes rozpočet jeho "kamaráda" Erika, který dobráckého Olofa využívá a vlastně mu strašně moc záleží na tom, aby se Ellen nikdy nedozvěděla, že Olof neumí číst a psát a jaké spolu uzavřeli obchody. Výkony ústředního trojlístku jsou skvělé - Olof je v podání Rolfa Lassgarda sice hromotluk, ale chvílemi máte potřebu ho chránit, strašně moc mu přejete, aby mu to s Ellen vyšlo, a zároveň máte vztek, že se tak hloupě nechá zneužívat Erikem. Klíčová byla pro mě scéna, kdy se Erikovi vlastně poprvé vzepře (Víš Eriku, neumím číst a psát, ale hlupák nejsem).Ellen v podání Heleny Bergstrom - krásná, éterická, jemná, vůbec nemusí mluvit, vlastně stačí, když je. Erik je prototyp parchanta, kterých bylo, je a bude bohužel na světě pořád dost. Vzhledem k tomu, že jsem chvílemi tuhle postavu opravdu nenáviděla, tak si myslím, že i Johan Widerberg odvedl skvělou práci. V hlavě mi utkvěla ještě drobná, ale podle mě podstatná role pracovnice inzertního oddělení místních novin v podání Gunilly Roor, která byla takovou dobrou Olofovou duší a vlastně "zavinila", že se s Ellen potkali. Každý její pohled, gesto byly výmluvné. Film jako celek je skvělý - nosný příběh, skvělá kamera, atmosféra švédského venkova 50. let, herecké výkony - všechno dohromady funguje. ()

arkie 

všechny recenze uživatele

Snad je to mou nechutí k hruškovitému Lassgårdovi nebo dlouhodobou úpornou alergií na Helenu Bergström, ale tenhle film je jak trn v zadku. Ucouraná přebarvená venkovská romantika. Snaží se to tvářit bůhvíjak poeticky a hlubokomyslně, ale je to vlastně jen další variace na to samé téma: někdo z města či odkud přijde na švédskou dědinku a obrátí tam všecko vzhůru nohama. Stačí vidět "As in Heaven" a viděli jste tak dalších dvacet švédských filmů - a můžete si navíc gratulovat, že jste unikli Nutleymu a Bergströmové, což je mnohem víc než kdy dokáže těch deset milionů Švédů, co se musí trápit pohledem na jejich ksichty v každém stánku s novinama na každém rohu od Malmö až po Kirunu minimálně třikrát do týdne už po víc než deset let... ()

Reklama

akisha 

všechny recenze uživatele

Zřejmě už filmů s podobným námětem bylo hodně, ale Under Solen na mě zapůsobil. Prostě takovou záležitost si čas od času ráda dopřeju. Všechno, co tyhle filmy mají mít, tu stoprocentně funguje (zápletka, lokace, postavy, záporák, vývoj vztahů i konec). Navíc tady na mě oba hlavní herci působili neuvěřitelně sympaticky, od klasickýho osamělýho samorostlíka Olofa, k pro něj éterickému zjevení Ellen. A navíc ten venkov, taková nádhera! Přiznávám, že někomu se mu to může jevit krapet nasládle, možná i krapet víc, ale sorry, tentokrát si těch pět * prostě neodpustím. Je fajn mít podobnej film, kterým se člověk může nechat oblažovat... ()

Rozjimatel 

všechny recenze uživatele

"Šnúra na bielizeň je teraz omnoho zaujímavejšia."     Romantická dráma, ktorá je síce poslabšia z tej dramatickej stránky, ale zato ma dokázal upútať ten romantický príbeh. Na začiatku filmu som ostal doslova zarazený z jeho audiovizuálu. Krajina gýčovo zaliata slnkom, ešte zvýraznená prehnaným žltým filtrom (čo evokuje skôr nejakú Francúzsku riviéru než Švédsko), kde sa chalan premáva na svojom kabriolete a do toho hraje (sladká) tradičná írska hudba, ktorá vytvára ešte väčší zmätok v lokalizácii prostredia. A všetko je to také idylické, presladené a naivné, že som si musel overiť, či náhodou nesledujem adaptáciu nejakého románu od Rosamunde Pilcher. Ako taká kuriozitka k tomu sú postavy chodiace spať pri divoko žiariacom slnku s pozdravom "Dobrú noc." (to akoby chceli tvorcovia z toho titulného slnka vyťažiť maximum, a to až do extrémov). Film ale s tým jeho zavádzajúcim vzhľadom dokáže celkom úspešne klamať telom a najmä v druhej polovici ukáže aj kus srdca. V príbehu vystupujú tri hlavné postavy. Prvými dvoma sú farmár Olof (Rolf Lassgård), dobráčisko, ale pôsobiaci tak trochu natvrdlo a jeho "priateľ" Erik Jonsson (Johan Widerberg), drzý mladík, ktorý si navýšil sebavedomie 10-ročným potulovaním sa po Amerike. Príbeh začne byť zaujímavý až príchodom tretej postavy, záhadnej mladej ženy Ellen Lind (Helena Bergström), ktorá je na pohľad bez chyby (krásna, šikovná, múdra), ale evidentne skrýva nejaké tajomstvo. Filmu by sa dala vytknúť dosť silná naivita (Olofova prehnaná dôvera a potom jeho náhle "zmúdrenie", nie celkom vierohodné zaľúbenie sa, atď.), ale zase dokáže chytiť za srdce (to iskrenie medzi Olofom a Ellen je parádne).     "Neviem čítať, Erik. Ale nie som blbý." ()

jakeer 

všechny recenze uživatele

Na jednej strane za to môžu asi aj moje nerealistické očakávania, keďže pri škandinávskej kinematografii som zvyknutý na niečo iné. No aj vo všeobecnosti tieto poetické/meditatívne filmy rád nemám. Áno, odohráva sa to v peknom prostredí. má to príjemnú atmosféri a Rolf Lassgård je podľa mňa jedným z najlepších európskych hercov. Ale za vyše dve hodiny som neprišiel na to, prečo by som sa mal na takýto ničím zaujímavý príbeh pozerať. ()

Zajímavosti (1)

  • Film se natáčel v turistické destinaci Sjuntorp, která leží ve švédském městě Trollhättan v provincii Västergötland. (Trajektt)

Reklama

Reklama