Reklama

Reklama

Série(2) / Epizody(11)

Obsahy(1)

Záměrem série je představit osobnost, díla a názory ve své profesi jednoznačně úspěšných zástupců generace dnešních třicátníků, ale také hledat souvislosti mezi jejich tvorbou napříč všemi druhy umění. Protagonisty jednotlivých dílů jsou: sólista Vídeňské státní opery Adam Plachetka, primabalerína Národního divadla v Praze Nikola Márová, video performer Jakub Nepraš, akrobat, herec a principál Rosťa Novák, spisovatelka Kateřina Tučková a tanečnice, performerka a choreografka Miřenka Čechová. Všechny jmenované spojuje to, že si zvolili povolání, ve kterém úspěch závisí kromě píle i na tak neuchopitelných věcech, jako je talent a štěstí, že se narodili v osmdesátých letech v bývalé ČSSR a že v roce 1989 navštěvovali první stupeň základní školy nebo chodili do školky. Jde tedy o zástupce první generace, která dospívala ve svobodné zemi. Stejně jako režisérka cyklu Adéla Sirotková.

Druhá série dokumentárních profilů mladých umělců, kteří si vybudovali pozici v kontextu českého a povětšinou i světového umění přinese portréty fotografky Jarmily Štukové, sólisty Bavorského státního baletu Lukáše Slavického, tanečnice Lenky Vagnerové a designéra Maxima Velčovského. Svět současného činoherního divadla, designu, fotografie, klasického baletu i moderního tance očima zástupců první generace, která dospívala už ve svobodné zemi, a generačně spřízněné dokumentaristky Adély Sirotkové. (Česká televize)

(více)

Recenze (4)

Woodstock 

všechny recenze uživatele

// Komentář je k závěrečnému dílu, Děti sametu – Miřena Čechová, ke zhlédnutí na stránkách ČT - zde // K sobě samotnému krutý, až nelítostný tanec, řekl bych přímo waterboarding po baleťácku, to je skupina Tantehorse. Přitom Miřena o sobě říká: „Když jsem skončila konzervatoř, tak jsem už v životě nechtěla tancovat.“ Totiž to školské, zupácky konzervativní, tělo i mysl deformující pojetí klasického baletu, to nebyla její cesta. Aby ji našla, studovala pak současně na dvou fakultách AMU. Na DAMU alternativní divadlo a loutkové divadlo a na HAMU nonverbální divadlo. Tam na chodbě jednou potkala svého osudového (v uměleckém slova smyslu) muže, Radima Vizváryho. Ten se mi v dokumentu představil scénou s ručníkem přes obličej a lahví vody, kterou si na něj lil. Hrál totiž mučení zvané waterboarding sám na sobě a to velice důkladně, téměř až do sebeudušení. Umělec, který mě vtáhne do svého vystoupení natolik, že se i já začnu dusit a přiměje mě to zoufale lapat po dechu... klobouk dolů! A mrazení v zádech z toho, že se on a ona potkali. Osud opravdu existuje, teď už nepochybuji. Ten mi také včera, při zcela náhodně zapnuté televizi, poslal do cesty mě dosud neznámou Miřenu Čechovou a její baleťácké performance. Chtěl bych ji aspoň jednou vidět naživo! Uvidět, procítit, rozpohybovat při tom vše - své tělo, svůj chtíč, svou duši, i všechny své strachy a naděje. Její choreografie, to totiž není žádné kejhavé a depresivní Labutí jezero, žádná úzkost ze sešněrovaného tančení po špičkách, společensky přijatelného a - můj ty smutku - tak nudně očekávatelného. Miřena Čechová na pódiu, to je živočišná artová samice nabízející nevšední zážitek, šílená performerská baleťačka, samo ztělesnění radostné epilepsie života. ()

papaguy 

všechny recenze uživatele

Skvělý výběr zajímavých osobností. Mladí, úspěšní, rozkročeni mezi pionýrskými šátky a svobodou. ()

Reklama

bohemia_regent 

všechny recenze uživatele

1) Adam Plachetka **, 2) Kateřina Tučková ***, 3) Nikola Márová **, 4) Jakub Nepraš ***, 5) Miřenka Čechová **, 6) Rosťa Novák ***, 7) Maxim Velčovský ***, 8) Daniel Špinar ***, 9) Jarmila Štuková ***, 10) Lukáš Slavický **, 11) Lenka Vagnerová *** -------- V titulcích (jednotlivých dílů) seriálu uvedeno: rok výroby 2014 (díly 1-6), 2016 (díly 7-11). ()

Galerie (40)

Reklama

Reklama