Režie:
Alfred HitchcockKamera:
Robert BurksHudba:
Bernard HerrmannHrají:
Henry Fonda, Vera Miles, Anthony Quayle, Harold J. Stone, Charles Cooper, Esther Minciotti, Doreen Lang, Nehemiah Persoff, Alfred Hitchcock, William Hudson (více)Obsahy(2)
Manny Ballestero je počestný pracovitý hudebník učinkující ve Stork klubu v New Yorku. Když jeho žena potřebuje peníze na zubního lékaře, vydá se do místní pojišťovny, aby si vypůjčil na její pojistku. Zaměstnanci pojišťovny jej ale omylem začnou považovat za lupiče, který je v minulém roce přepadl, a zavolají policii. Film je skutečným příběhem, který Manny a jeho rodina prožili. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (147)
Hitchcock je sám o sobě záruka kvality, když se přidá ještě Henry Fonda a skutečný příběh, není co řešit. Henry hraje naprosto věrohodně, Alfréd je naprostý mistr jednoduchých vystihujících záběrů, vždycky dokáže najít ten správný úhel a kompozici. Jediné, co mi chybí k plnému hodnocení je, že děj ubíhá až příliš jednoduše, předvídatelně a bez zvratů. Ale jako vždy - výborné. 80% ()
Jak praví v předmluvě sám Hitchcock, tohle skutečně není jeho typický film. Po Mannyho křivém obvinění a během následujících scén jsem stále čekal, kdy policistům upláchne a vydá se v roli psance za očištěním svého jména, jak je pro Hitche tolik typické (vzpomeňme například pozdější North by Northwest nebo Frenzy). Čekal jsem ale marně a nic takového se nestane. Od druhé poloviny snímek vykresluje křehkou psychiku členů Mannyho rodiny (konkrétně manželky) a hraje tak na odlišnou strunu než v polovině první. Dělá to dobře, ale rozhodně ne stoprocentně, takže nakonec zůstaneme na čtyřech hvězdičkách. ()
Natočené krásne. Herci vynikajúci. Navodenie "skutočnej" atmosféry geniálne. Systém prirovnaný k mlynčeku na mäso... Ako film, ktorý ma zaujať niečim zaujímavým (filmovým), príliš obyčajné a lineárne. Réžia a hudba zachraňujú veľa, ale ako film to príliš neobstojí, ako preozprávanie skutočného príbehu je to... výstižné... Mimochodom, všelikde najdete ten blbí obsah o Mannyho úteku, ale ja som sa za celý film nevšimol, že by niekto utekal... ()
Alfred Hitchcock /the Lodger 1927, Psycho a Vertigo/ natocil silny, posobivy film o tom, ako jedneho cloveka cakaju hodne neprijemne trable. Henry Fonda /My darling Clementine/ hral na urovni, napatie slusne a vyborne funguje, kulisy su maximalne na urovni. Vera Miles bola skvela a Wrong man 1956 je dalsim krasnym dokazom, ze najlepsie diela tocil Hitchcock v 40. a 50. rokoch 20. storocia : 89 % ()
Scorseseho Taxikáře inspirující docudrama, u kterého se vám může udělat šoufl jak z bezmoci způsobené jedním nařknutím, tak z kamery kroužící v jeden moment před hlavním hrdinou. Mimochodem, kdyby vyšetřovatelé poslouchali Davea Kujana, věděli by, že kdo v cele po zadržení usne, je jejich člověk. Už ho mají, vše z něj spadlo a chce si odpočinout. Nevinný na tomhle místě jen tak oka nezamhouří.. Hitchcock bez svého „suspense“ není moc přesvědčivý a otěže psychických problémů Mannyho ženy a závěrečné konfrontace s těmi, co na začátku ukázaly prstem, nedržel moc pevně v rukou. Henry Fonda jako zranitelný muž ponížený systémem je ovšem bezchybný. Když o dvanáct let později vezme džob u Mortona na dráze, je ten výkon o to více dechberoucí.. ()
Reklama