Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Uma ThurmanováGérard Depardieu, králova přítelkyně a umělec francouzské kuchyně, se setkávají uprostřed velkolepých slavností Ludvíka XIV... Píše se rok 1671. Francouzský šlechtic Ludvík Bourbon, kníže z Condé se topí v dluzích a jediným východiskem jak získat finance, je požádat krále Ludvíka XIV. o velení ve vojenském tažení proti Holandsku. Král je pozván s celým versailleským dvorem na zámek de Chantilly, a Condé svěří svůj další osud do rukou Françoise Vatela, svého vrchního šéfkuchaře. Geniální Vatel, proslulý přípravami opulentních hostin a nejvybranějších lahůdek, připraví třídenní podívanou, na kterou král nesmí jen tak zapomenout. Ludvík XIV. přijíždí na návštěvu i s královninou dvorní dámou Anne de Montausier. Vatel je krásnou ženou okouzlen a stává se sokem v lásce nejen svému panovníkovi, ale i královu důvěrníku markýzi de Lauzun. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (91)

RHK 

všechny recenze uživatele

Opulentní hostiny a velkolepé podívané pro krále Slunce Ludvíka XIV. a jeho dvořany, které organizuje Gérard Depardieu v roli velmi schopného, ale o to svobodomyslnějšího správce Vatela. Jenže svoboda, nezávislost a poměr s královou milenkou se u francouzského dvora zrovna nenosí... Moc mne potěšila i krásná Uma Thurman v roli milenky i záporák Tima Rotha, už méně chvályhodný byl však děj bez výraznějšího vývoje i dialogů. Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=RGIp_NZX00c ()

Gemini 

všechny recenze uživatele

Vatel patří mezi ty filmy, které s úžasem sledujete díky jejich výpravě a víte, že hlavní představitel si svoji práci skutečně užíval. Aby také ne, když má vyhlášený bonviván Gérard Depardieu působit jako věhlasný šéfkuchař v nejjiskřivějším období francouzské historie, musí to zákonitě být doslova zdrcující podívaná. Přidejte společnost charakterních herců jako je Tim Roth a Uma Thurman, k tomu už jen lehce poprášit vybranou klasickou hudbou s příspěvky dalšího mága, Ennia Morriconeho. Co vzejde, když máme takhle zaděláno? V případě Vatela sedmdesátiprocentní film, protože si nakonec uvědomíte, že se tu toho setsakra málo událo, a to i v měřítcích životopisného filmu. A protože hodnocení je zatím výš než 70%, které dávám já, uděluji tři hvězdičky. ()

Reklama

milancecil 

všechny recenze uživatele

257. Těžko dokáži popsat všechny ty mocné pocity s přesností tak, jak bych si zde vypsat přál, právě ve ztvárnění charakterní postavy Francoise Vatela je mi Gérard Depardieu velmi blízký, námět nerovného souboje svobodomyslného, úžasně tvořivého člověka se zhoubným režimem, se zvůlí, bezohledností, pohrdáním, jen pro nekončící zábavu a radovánky, stále lačná slast a rozmařilá potěšení jako symboly osobního postavení a vlivu v mocenské hierarchii, bída a strádání jako doživotní, nezměnitelný úděl, ani smrt, ani zmrzačení, nic nesmí narušit kolorit vznešenosti a pýchy, obraz bezpráví a bezmoci, jen s jedinou svobodnou volbou, vzít sám sobě život, odejít s hrdostí a nepřijmout ponížení, zachovat si svoji důstojnost, i když to znamená smrt, velmi silný, podnětný příběh s mnoha odkazy k současnosti, díky za takovou tvorbu, je nutná k pochopení následných historických událostí v širším kontextu. ()

Decker 

všechny recenze uživatele

Nadherna vyprava a celkova krasa tohoto filmu z nej jen cisi. Je to opravdu velice prijemny a krasny pribeh z dob vlady Ludvika XIV. Krasne jsem si u nej odpocinul a mel z nej proste prijemny pocit. Ctyri hvezdicky davam za film a patou davam za neskutecnou namahu, kterou museli vynalozit filmari, kdyz pripravovali jednotlive sceny a kulisy a vsechno ostatni. To se musi ocenit! ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Jedna z posledních opravdu výrazných rolí Gérarda Depardieu, který si posléze zkazil reputaci tím, že neuměl říkat ne a to nejen tehdy, když mu nabízeli něco k jídlu. Bral totiž i kdejakou roli ve zjevných propadácích. Vatel je výpravné kostýmní drama zasazené do období vlády krále Slunce Ludvíka XIV. Někteří mají ke své škodě snahu považovat Vatela především za milostný příběh mezi Vatelem a půvabnou dvorní dámou, jenže to je spíš vedlejší motiv. Hlavní roli hraje otázka, kde je mez, při které podřizováním se autoritě ztrácí člověk veškerou sebeúctu. Kam až je nutné se sklonit před zvůlí toho mocnějšího? Na jedné straně totiž stojí mocný panovník, na druhé ten, kdo odmítá být věcí, kterou je možné prohrát v kartách. Z tohohle filmu přímo čiší, vůči čemu se vymezovala revoluce v USA a především ve Francii. Ludvík XIV., který je tu vylíčen jako poživačný hejsek, byl přitom mnohem víc než jen rozmařilým despotou. Byl to výrazný politik, který udělal z Francie nejvýznamnější kontinentální mocnost, velmi pracovitý, se strategickým způsobem uvažování. Nákladná výstavba paláců, bombastické slavnosti a okázalé vystupování byly spíš než cílem, prostředkem ke zvýšení slávy Francie. Film ukazuje odvrácenou stranu života u dvora, kde se všichni snažili získat za jakoukoli cenu přízeň panovníka a udržet si ji. Vzhledem k velkorysému rozpočtu je to i podívaná, zkrátka snímek, který dokáže zprostředkovat luxus panovnického dvora patrně s větším leskem, než jaký měl ve skutečnosti. Celkový dojem: 80 %. ()

Galerie (21)

Zajímavosti (1)

  • Vatel zahajoval filmový festival v Cannes 2000. (Hal_Moore)

Reklama

Reklama