Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Gang zlodejov po lúpeži unesie auto aj s vodičom. Cestou vezmú rukojemníčku a snažia sa dostať do bezpečia. Vodič sa musí vyrovnať so zlou situáciou, v ktorej sa s rukojemníčkou nachádzajú... (matriosa)

Recenze (38)

movie 

všechny recenze uživatele

Mírné zklamání. Celkem originální zápletka, leč Bavové si vybrali několik až příliš přehrávajících herců a hereček, kteří svými křiklavými výkony dost ruší jakýkoliv pokus o atmosféru a Cucciolla a Poli těžko dokážou utáhnout celý film (špatný je například i George Eastman). Ani z technického hlediska žádný zázrak (bodání nožem nebo zásah střelou jsou točeny tak, aby se muselo provádět co nejmíň efektů, krev je nepřirozeně růžová a lá naředěný kečup etc.). Pokud milujete italské thrillery, možná si příjdete na své. ()

Lima 

všechny recenze uživatele

Film zajímavý hlavně ze dvou důvodů – je to jeden ze základních inspiračních zdrojů Quentina Tarantina a pak proto, že se ani trochu nepodobá předchozím filmům Maria Bavy, je tu spíše cítit vliv jeho syna Lamberta. Proto se na atmosféru tady nehraje, spíše na stálý strach dvou unesených lidí ze smrti a blíže než k poliziotteschi žánru to má k čistokrevnému exploitation. A to hlavně díky prasárničkám dvoumetrového George Eastmana (scéna, kdy nutí před očima zloduchů ženu močit ve stoje je až fyzicky nepříjemná), explicitní násilí až na jednu jedinou scénu zde není, spíše psychický teror, pramenící z verbálního napadání a neustálého strachu dvou unesených, že se jich bandité později násilím zbaví. Stísněnou náladu navozuje i fakt, že zhruba sedmdesát procent stopáže kamera neopustí vnitřek auta, závěrečná nečekaná pointa je vynikající, ale jinak to větší otisk do divákovi duše neudělá. Předchozí Bavovy filmy se mi líbily více. ()

Reklama

Kothy 

všechny recenze uživatele

Další italský snímek s dost pokroucenou morálkou. Sledujeme nekonečnou cestu tří lupičů, řidiče a jedné rukojmí po Itálii. Po cestě se stávají dost hnusné věci a rukojmí to nemá jednoduché. Lupiči jsou vážně hovada a s ničím se nemažou. Zabít člověka pro ně není překážka. Nezbývá jim tedy než poslouchat příkazy a doufat, že vše přežijí. Kdo se nakonec dožije finále? Konec mě dost překvapil, protože odhalí hodně nečekaný zvrat. Stojí za vidění. "Je to jen majonéza." ()

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Excelentní, velmi realistický, exploitation eurocrimi/thriller (oblíbeného "TALIÁNSKÉHO" 70's subžánru poliziotteschi). Skvělý začátek, nečekaně zvratový konec, super honička v poli, zvučný a nezapomenutelný Ciprianiho hudební doprovod. Neříkám, že film ve své době nezaujal, to musela být přímo pecka, dnes s odstupem času, film místy působil už poněkud legračně a zastarale, v samotném žánru však stále jedna z 5 absolutních špiček, která posloužila mnoha jiným tvůrcům jako zdárná předloha pro své filmy (viz. třeba Quentin Tarantino-Pulp Fiction). Trio maniaků ("Běsní psi") byli od režisérů Bavů vybrány skutečně velmi dobře, jejich charaktery skvěle vykresleny (zejména psychicky labilní a neovladatelný Trentadue, ten si roli evidentně užíval a fanoušci Eastmana si zde přijdou skutečně na své, tohle je jeho jedna ze dvou nejlepších rolí). Film však podle mě postrádal nějaký větší spojovací článek, měl však dobrou přímo klaustrofobickou atmosféru, i když snad po celou dobu se prakticky jede jen v autě a mluví a mluví, vyhrožuje, napadá, s vulgaritou a násilím si tvůrci opravdu moc hlavu nedělali. Po této stránce je film opravdu hodně brutální. Po nějaké době to vše působí občas pěkně únavné, zvláště ve spojitosti s temperamentní italštinou:-) Prvotina Lamberta Bavy a jeden z posledních snímků od Maria Bavy (který se jednoznačně vymykal všemu co doposavaď tento mistr hrůzy natočil). Ode mně nakonec ale i tak dostává za 5*. Každá minuta filmu je pro všechny pasažéry v autě skutečně životu nebezpečná a téměř vyčerpávajicí. Podobné filmy: "Autosop rosso sangue apodo", "Violent Professionals" nebo "Reservoir Dogs" atd. ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Uzatvorený vnútorný priestor osobného auta ako hlavné dejisko príbehu plného emočných výbuchov, drsného ponižovania, bezohľadného násilia a prekvapivého konca. Všetko v duchu popevku "Únosy, únosy ach tie únosy" spievaného v rytme refrénu piesne Beáty Dubasovej "Účesy": účesy, účesy, ach tie účesy". Sprievodná elektronická hudba k filmu sa hodí skôr k obrázkom z nedeľného výletu do mesta ako k dramatickej útekovej scéne. Talianska thrillerová bizarnosť, ktorá emócie veľmi nevybičuje. Zaslúženú pozornosť však vzbudí konaním postáv, ovládaných nervami, podráždenými, okrem situácie samotnej, aj dusivým teplom v uzatvorenom priestore uprostred leta a napätým súžením sa, ako to celé dopadne. 79% ()

Galerie (11)

Reklama

Reklama