Režie:
Džun-ho PongKamera:
Kyeong-pyo HongHudba:
Jae-il JungHrají:
Kang-ho Song, Seon-gyoon Lee, Yeo-jeong Jo, Hye-jin Jang, Woo-shik Choi, So-dam Park, Seung-min Hyeon, Hyun-jun Jung, Myeong-hoon Park, Keun-rok Park (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Černá komedie režiséra Bong Joon-hoa (Snowpiercer, Okja) sleduje chudou, ale mazanou čtyřčlennou rodinu, která se rozhodne infiltrovat do bohaté domácnosti byznysmena Parka. Co se může stát, když se setkají dva tak odlišné světy? Originální dílo mistrovsky pracuje s prvky thrilleru, dramatu i satiry a přináší vtipný a nepředvídatelný divácký zážitek. Parazit byl oceněný Zlatou palmou a podle mnohých ohlasů se tak stal nejzábavnějším vítězem festivalu v Cannes od dob Pulp Fiction. (Aerofilms)
(více)Videa (6)
Recenze (900)
Emocionálne mučenie diváka. Mimoriadne nepríjemný film, ktorý sa skrýva za maskou "čiernej komédie", ale pocity z neho sú na úrovni sledovania exploatačného hororu. Mám rád transgresívne umenie, mojou najobľúbenejšou knihou je Less than Zero, ale napriek tomu že Parazit je bezpochyby silný a výnimočný film (druhá polovica je až extrémne nepredvídateľná), esteticky ani divácky mi absolútne nič nehovorí. ()
Nekoukám na filmy dle jejich hodnocení. Už jsem se mockrát divil rozdílu mezi mým zážitkem (chápej nezážitkem) a nadšením jiných. To je v pořádku, nemůže se nám všem líbit to samé. Korejské filmy mám rád, většina z toho co jsem viděl (drtivá většina byla válečných) byla super a tak jsem lehce tušil u Parazita dobré pokoukání. Sama zápletka s postupnou infiltrací rodinky vyžírků do snobské rodinky zbohatlíků, kteří mají na každý úkon někoho byla celkem zajímavá, nikoliv však originální. Komediálno z onoho střetu dvou odlišných světů na mne vůbec nedýchlo, byť jsem to tam tušil.. Slibně se rozjíždějící se děj však stále více strhávala nevtipnost a mnou nenáviděná asijská afektovanost herců. Od poloviny film dospěl k zajímavému zvratu a na konci jsem už tak nějak nechápal co se nám to Pon Džun-ho snažil vlastně předložit. Naprosto souhlasím s Kmotrem76... Za mně to byla šílená blbost, byť řemeslně natočená. Dávám tedy za dva tečky v morseovce. * * ()
Jestli mohu odhadovat, co mně letos kinematograficky zasáhlo víc, zdali Tarantino, či jihokorejská snůška "hahaha" humoru, odtud táhnoucí k bizarním "haha... WTF?!" scénám, gradujícím do "kurva vole cože do hajzlu?" závěrům, pak jednoznačně volím kombinaci těchto dvou, tedy po popíči enormně zábavnýho jihokorejskýho Tarantina, v transkripci samozřejmě 조호 코레 스키 타란티노. Jihokorejský postavy jsem si na začátku pletl jak brambory na poli, protože vypadají všichni stejně, a když se tam náhodou objevily dvě cibule, moc mi to nepomohlo, ale po pohodlný půlhodince jsem se ve všech těch zmrdech zorientoval jak na hustý korejský křižovatce a bylo mi až do finále tuze fajn. Vůbec nic o tom nechci prozrazovat, vyserte se na trailer i anotaci a prostě si to pusťte. Na uložtu i s českýma titulema, vy lopaty dementní, co neumíte s torrentama, si užijete kvalitního filmovýho zážitku zdarma. Hlavně se jak já u toho nepohádejte se svou holkou a v rozčílení jí neflusejte ve spánku na ksicht, jednak se to nehodí, a asi tři dny se nenažerete a matka vám těžko přijede vyprat. Je suis Ištván. ()
Tak teda po pravdě fakt nevím co je na tomhle přeceňovaným filmu tak skvělýho. Jako sociální drama to moc nefunguje a jako komedie taky ne. Naše vychcaná rodinka zase nejsou až takoví žebráci, když i přes to, že žijou ve sklepě, tak mají dotykový mobily a nadávají, když jim správce odřízne wifinu. Jejich infiltrace do rodiny těch blbých boháčů ještě měla něco do sebe, ale když má film nějak vygradovat, tak ho podkopává ten totálně stupidní a samoúčelný konec. Takže si tu všichni vyhoňte já holt zůstanu opět nepochopen...45% ()
Nejen způsobem „vniknutí“ neobvyklá, mezi několika žánry oscilující home invasion, během které se sází jen na první část rčení „Důvěřuj, ale prověřuj“. Řemeslně precizní (především kamera v interiéru moderního domu), ale jak se sestoupí hlouběji (fakticky i obrazně), začne být to podobenství vratké v kolenou. Dlouhodobě mám problém s těmi jihokorejskými filmovými konci. Jako by nevěděli jak a kdy přestat.. ()
Galerie (72)
Zajímavosti (17)
- V „postelové“ scéně v obýváku říká manželka Yeon Kyo (Yeo-jeong Jo) svému manželovi Dong Ik (Sun-kyun Lee), aby ji hladil bradavky po směru hodinových ručiček, ale v dalším záběru je vidět, že to dělá přesně naopak, tedy proti směru hodinových ručiček. (Timak)
- Konferenčný stolík bol navrhnutý špeciálne pre tento film. Tvorcovia merali stôl tak, aby sa pod neho mohli vojsť štyria dospelí. (mivr)
- Natáčelo se 77 dní. (filmovyfan)
Reklama