Režie:
Mario BavaKamera:
Mario BavaHudba:
Sante Maria RomitelliHrají:
Stephen Forsyth, Dagmar Lassander, Laura Betti, Femi Benussi, Luciano Pigozzi, Gérard Tichy, Antonia Mas, Ignasi Abadal, Verónica LlimeráObsahy(1)
John žije vo veľmi energickom vzťahu so svojou manželkou Mildred. Je majiteľom módneho domu, ale nikto z jeho zamestnancov, zákazníkov, ani jeho manželka netušia, že v skutočnosti je to šialenec, vyžívajúci sa vo vraždách neviest. Je len otázkou času, kým na jeho úchylku doplatí aj jeho vlastná žena. Podarí sa inšpektorovi Johna usvedčiť z vrážd alebo bude ten úspešne pokračovať vo vraždení nevinných žien? (Astaroth12)
(více)Videa (1)
Recenze (19)
5/10 Giallo naopak a ešte šmrcnuté s ducharinou. Bohužiaľ výsledok je pomerne plochý náhľad do mysle vraha. Nie žeby to nemalo vôbec atmosféru, faktom je, že Bava disponoval pomerne obmedzeným rozpočtom a ide tak v rámci jeho možností o vizuálne pomerne nezaujímavé dielo (i keď pravdaže pár vychytávok sa tam nájde). ()
Mario Bava patří mezi moje nejoblíbenější režiséry a právem mu tak tady patří místo v mé TOP 10. Myslím si, že všechny jeho nejlepší a nejzásadnější filmy už jsem viděl a těch pár méně známých kousků(jako je třeba tento) si nechávám na horší časy. Il rosso segno della follia/Hatchet for the Honeymoon je jakousi sondou do mysli vraha. Giallem bych to vůbec nenazýval když už tak spíš psychologickým dramatem s krimi linkou který se v druhý půlce přehoupne i do duchařskýho příběhu a tak trochu je tu cítit i gothický horor. Každopádně to všechno pospolu celkem funguje. Pochválit lze i zvolenou hudbu. Ale jak už jsem psal. Věděl jsem, že to nejlepší od mistra Bavy mám za sebou a tohle je opravdu jeden z těch jeho slabších kousků. Nejde o nic k čemu bych se znovu vracel. I přesto jsem rád, že jsem film viděl a myslím si, že film za jedno shlédnutí stojí. 3hvězdy ()
Giallo netradičné v tom zmysle, že od počiatku poznáme identitu vraha. Ale aj v tom, kam sa dej uberie v jeho tretej tretine. A zároveň poteší aj prekvapivým zvratom ohľadom identity jednej modelky (nie že by sme to nevideli už x-krát, len som to nečakal) a zároveň aj cynickým záverom. Motivácia vraha, samozrejme ide o traumu z detstva, nie je až tak ohurujúca, skôr je veľmi jednoduchá a nakoniec nechápete, prečo si na tú traumu John dokáže spomenúť až po x zavraždených ženách. ()
Ostal mi posledný giallo kúsok o sériovom vrahovi, dúfal som v nápravu dojmov, no bohužiaľ, opätovne ide o snímok, v ktorom sú všetky karty rozdané hneď od úvodu, pričom myšlienkový súboj medzi detektívom a vrahom, rozhodne nie je podaný spôsobom, že by jeden jasal. Je z toho cítiť "starina", ako kriminálka to nijak mimoriadne neohúri, čiže žiadny aplauz na záver sa nekoná. ()
S pojmem giallo bych byl v tomhle případě opatrný, spíše se jedná o netypickou sondu do vrahovy mysli. Sám se nám představí jako psychopat, který je na první pohled zcela normální a žije svůj přepychový život. Uvnitř ho však sžírá matná minulost, kdy byl svědkem vraždy svých rodičů, a deprese z ní si tak léčí na ženách, které ve svatebních šatech vraždí lesklým sekáčkem. Bohužel jednoho dne mu natolik rupne v bedně, že zabije někoho, koho neměl... Bava v tomhe snímku skloubil psychologický thriller s duchařinou, čímž nás záměrně mate, ale zkušený divák si bez problému domyslí, kam to přesně spěje. Film doplňuje pěkná hudba, přehnaně krvavé momenty ale nečekejte. Tohle je hlavně o hereckém koncertu vyšinutého vraha, co se stále víc propadá do hlubin totálního šílenství. ()
Galerie (19)
Photo © One Plus One
Reklama