Režie:
Pedro AlmodóvarKamera:
Affonso BeatoHudba:
Alberto IglesiasHrají:
Javier Bardem, Francesca Neri, Liberto Rabal, Ángela Molina, José Sancho, Penélope Cruz, Pilar Bardem, Álex Angulo, Josep Molins, Mariola FuentesObsahy(2)
Victor je roznašeč pizzy, poměrně ostrý chlápek, ale hlavně těžký milovník žen. Právě to jej přivede do problémů, když se v bytě mladé narkomanky Eleny střetne s policií a během potyčky kdosi vážně postřelí jednoho ze strážců zákona - Davida. Když je po šesti letech nespravedlivě strávených ve vězení Victor propuštěn, jeho činy vede pouze myšlenka na pomstu. A on už má plán. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (202)
Poměrně poutavý příběh (poutavým není myšleno reálný - až moc "náhod" ), s propletenými vztahy pěti hlavních představitelů. Už samotný vstup hlavní postavy na scénu (porod) je vymyšlen ve velmi atypickém prostředí a celkově film ani na chvilku nenudí, je zajímavé sledovat, kdo je kam ochotný zajít a žádná z postav není vysloveně kladná, resp. bez viny... A navíc mě osobně vývoj snímku často překvapoval, což je jedině plus. Doporučuji, bez výhrad za 5 :-) ()
90% - Z filmů, co jsem od Almodóvara viděl je Carne trémula jasně nejlepší. Svět, který režisér ve svých filmech vytváří je sice i zde poněkud přitažený za vlasy, ale konečně se nestává dominantou obsahu. Je pouze ideálně načechraným polštářem, který filmovému jedlíkovi usnadní a zpříjemní koncentraci na strhující děj. Již od úvodních scén je jasné, že se řemeslně bude jednat o vybroušený klenot. Obsahově začne být film unikátní v okamžiku, když se divák začne pohybovat mezi relativními pravdami všech pěti ústředních postav, a klást si mnoho otázek, jako při četbě dobré knihy. Film Na dno vášně mi přinesl parádní zážitek, v němž se mísí výborný scénář s dokonalou režií, pěknou Iglesiasovou hudbou a hereckým koncertem, z něhož vyniká zejména Javier Bardem. ()
Tento film je typologicky veľmi podobný s ostatnými Almodóvarovými filmami (videl som ich deväť v momente písania tohto komentáru). Netypické je to, že tu v tomto filme nie sú transexuáli. Ako vždy Pedro neukazuje dôležité scény a tentokrát je to scéna s autobusom, aj keď tentokrát to ukazuje z diaľky. V iných jeho filmoch proste povedal (povedali herci), že sa niečo stalo a to niečo bolo dosť dôležité pre vývoj (dej) samotného filmu. Film má veľmi podobnú kostru s inými jeho filmami, ale tento je jeden z lepších. Penelope tu síce hrá len chvíľku, ale Liberto Rabal hrá nadštandardne. Celý film je dobre zamotaný a musím povedať, že ma rozhodne prekvapil koniec (neviem či v dobrom, alebo zlom), ktorý je príliš nečakaný k celkovému vývoju filmu. Príbeh je slušný a napätie (nie elektrické) sa stále s blížiacim koncom zvyšuje. ()
Príbeh je veľmi chytrý a provokatívny. Tento príbeh zahŕňa postavy, ktoré sa zdajú byť úplne vedené osudom a vždy viazané na svoje osudy. Každá z postáv prechádza v relatívne krátkom čase radikálnou premenou. Nakoniec nie je nikto nevinný a všetci sú obeťami, ale existuje romantická nádej na svetlejšiu budúcnosť a nový štart do života. 8/10 ()
Pedro Almodóvar není z těch reziseru, které bych vyhledával. Když jsem ale na Cinemaxu narazil už po několikáté na tenhle film a viděl Penélopu Cruz jak tam těhotná rodí v autobuse, rozhodl jsem se, že už to konečně dokoukám. A nakonec musím říct, že to není zase tak špatné. Zvláštní kombinace lásky, vztahů a s tím spojených, někdy i osudových problémů. Od Almodóvara určitě standard, pro mě ale film, na který se musí hledat zvláštní příležitost, jinak bude hodně rychle nudit. ()
Galerie (29)
Photo © Metro-Goldwyn-Mayer Studios
Zajímavosti (11)
- Liberto Rabal byl do role Victora dosazen až po týdnu natáčení. (D3VIL)
- Když se na začátku filmu sejde Victor (Liberto Rabal) a Elena (Francesca Neri) v jejím bytě, běží v televizi mexický film Zločinný život Archibalda de la Cruz (1955), ve kterém si hlavní ženskou roli zahrála Miroslava Stern, slavná mexická herečka českého původu. (Billie777)
- Po snímku Vysoké podpatky (1991) se jedná se již o druhou spolupráci Pedra Almodóvara a Javiera Bardema. (R´Hell)
Reklama