Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Nick a Libby jsou manželé a rodiče malého syna Mattyho. Jednoho dne si vyjedou na plachetnici, a když se Libby probudí, Nick je pryč a na lodi spoustu krve. Libby je obviněna z vraždy manžela a uvězněna. Požádá svou přítelkyni Angelu Greenovou, aby adoptovala jejího syna a živila ho z životní pojistky, kterou Libby po manželově smrti získala. Angela souhlasí. Angela změnila telefonní číslo a adresu a nedala Libby vědět. Té se však podaří číslo získat. Když jí pak volá z vězení, slyší malého Mattyho, jak volá na otce. Libby je v šoku, a když se snaží dovolat znovu, telefon již nefunguje. Libby dochází, že Nick svou smrt zinscenoval a nyní žije s Angelou a Mattym jako rodina. Jedna spoluvězenkyně, bývalá advokátka, poradí Libby, aby si zažádala o podmínečné propuštění z vězení, a také jí poví, že i kdyby manžela zabila, už nemůže být znovu odsouzena, protože za tento čin již jednou trest dostala. Libby se po šesti letech vězení dostane ven na podmínku, ale musí dodržovat jisté podmínky. Musí žít v domě s dalšími podmíněně propuštěnými ženami, najít si práci a dodržovat domovní řád. Každý přestupek by pro ni znamenal okamžitý návrat do vězení. A že to není jen fáma, viděla na vlastní oči. Kurátor Lehman, bývalý univerzitní profesor práva, se s nikým nemazlí. Ani s ním se život nemazlil. Po rozvodu s manželkou přišel o všechno, i o dítě. Proto ví, jak asi Libby je, a vidí v ní problémovou klientku. Nemýlí se, protože Libby hodlá najít svého syna za každou cenu, a zmizí. Lehman je jí v patách. Libby zjišťuje, že Angela už není mezi živými. Zemřela při výbuchu plynu v domě, ale manželovi a synovi se nic nestalo. Libby dochází, že za její smrt může Nick. V novinovém článku, který popisuje Angelinu tragickou nehodu, je i fotografie z jejich domu a na stěně spatří obraz od Kandinského. Rozhodne se ten obraz najít a doufá, že tak najde i Nicka. Stopy ji zavedou až do New Orleansu, kde její manžel žije a podniká pod cizím jménem. Říká si Jonathan Devereaux. Libby má stále v patách Lehmana, ale Nicka-Jonathana vyhledá a nabízí mu obchod. On jí předá syna Mattyho a ona bude mlčet o tom, kdo ve skutečnosti Jonathan je. Mohla by Nicka beztrestně zabít, ale jde jí jen o syna. Nick souhlasí a dohodnou si schůzku i s Mattym následující den na místním hřbitově. Nick však nemá v úmyslu dohodu dodržet a pokusí se Libby zabít. Omráčí ji a položí do rakve k jiné mrtvole v hrobce. Naštěstí jí nevzal pistoli, a tak když se Libby v rakvi probudí, podaří se jí prostřelit otvor a uniknout. Lehman mezitím pátrá na vlastní pěst po Libby i po Nickově skutečné identitě... (TV Prima)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (175)

tron 

všechny recenze uživatele

„Pohárik si dám rada, pustili ma len nedávno.“ Fajnová cca 180-miliónová tržba (pri trápnom rozpočte 4O) je jednou z najväčších záhad roku 1999. Nikto to nečakal. A pomerne právom: nenápadný, civilný a komorný triler bez akcie (akože niečo tam je, ale na úrovni Rosamunde Pilcher) a gigantických hviezd berúcich 20 miliónov za film, bol vhodný do televízie na nedeľu večer, nie do kín. Napriek tomu do nich šiel. A zažiaril. Rovnakým prekvapením bolo, že toto televízne polobéčko nakrútil muž zodpovedný za fantastického Šoféra slečny Daisy. Bruce Beresford sa ako režisér scenára chopil napriek tomu, že obsahoval len málo takých vydarených scén, ako bola na trajekte alebo s počítačom. Napriek renomovanej réžii je to strašná rutina, ale musím priznať, že každým ďalším pozretím ma baví viac a viac, asi som divný. Fakt to nie je veľdielo, no má v sebe niečo, nejaký fíling, ktorý ma vždy chytí a zaujme. Navyše tu hrá nielen fajnová Ashley Judd (ktorá bola v tom čase sľubnou hviezdičkou vďaka Zberateľovi bozkov) a samozrejme spravodlivý drsňák Tommy Lee Jones (ktorého síce titulky nezmyselne, ale z komerčného hľadiska pochopiteľne, uvádzajú na prvom mieste, ale hrá vedľajšiu rolu). Zaujal ma život za mrežami, ktorý je tu líčený pomaly ako internát na strednej. Zápletka o WTF zákone americkej legislatívy má niečo do seba (zaujímalo by ma, či by sa niečo také mohlo stať v skutočnosti resp. či sa stalo), avšak stagnujúce tempo, stereotypný dej, slabá väzenská časť, matný Bruce Greenwood a smiešne finále páchajú nemalé škody. ()

heyda 

všechny recenze uživatele

Určitě nadprůměrné drama, kde dominuje perfektní Ashley Judd. Možná šlo z námětu vytěžit víc a chování postav je někdy trochu nevěryhodné, ale na druhou stranu má film skvělou atmosféru a hlavně ta část ve vězení se mi opravdu líbila. V celku jsem po zhlédnutí tohoto dramatu spokojený a můj pocit mi říká, že se do 4 hvězdiček ještě kvalitativně vejde. ()

Reklama

darkchipmunk 

všechny recenze uživatele

Mám ráda devadesátkový filmy s Ashley Judd. Většinou jsou napínavý a ne tak špatně zahraný, dává jim přirozenou ženskost, sílu i zranitelnost, a zároveň dovede být akční hrdinkou, pricemz akce nijak nevyčnívá z příběhu, což je typický pro filmy té éry. T. L. Jones v roli, která je mu vlastní - honící pes. Justiční klička v podobě nemožnosti dvojího obvinění ze stejného zločinu mě bavila. Představte si, že s vámi systém vym*dá, potrestá za něco, co není vaše vina, vy si to sice nespravedlivě odpykáte, ale výhoda je, že to potom opravdu můžete beztrestně udělat. Lákavé, že? ()

jatamansi 

všechny recenze uživatele

Probudit se na jachtě v bílém županu a celá od krve – slibný začátek. K tomu obvinění z vraždy manžela. Záhadná smrt přinese spoustu trablů. Ženské vězení pěkně drsné. A pozor, když v telefonu zaslechnete hlas mrtvého manžela a vašeho syna má nejlepší kamarádka. Nevíte, co se děje a věci jen postupně nabývají smysl. Dvojí obvinění vychází z 5. dodatku americké ústavy, za stejný čin nemůže být nikdo obviněn dvakrát. Lze tedy beztrestně zastřelit manžela podruhé? Bývalá právnička ve vězení se fakt hodí. Na scéně se konečně objevuje Tommy Lee Jones, tvrďák s ostře řezanými rysy a překvapivě měkkým srdcem. „Tady žádný druhý šance nejsou, tohle je dům poslední šance.“ Ashley Judd je nejen pěkná, ale i chytrá a pátrání jí docela odsýpá. Dražba starého mládence překvapivá, starý mládenec ovšem poněkud ulhaný. Kdoví, jak teď vypadají ulice New Orleans a La Fayettův hřbitov po Katrině. Skoro mi připadalo, že na fotce v řidičáku to byl Philip Seymour Hoffman. Takže za jednu vraždu se nedá zavřít dvakrát a ještě se dá i něco zdědit. Podstatný byl ovšem syn. „Co když mne nepozná?“ „No, co myslíte?“ ()

Ruda.neck 

všechny recenze uživatele

Hodně průměrný film, nechce se mi ani psát thriller, protože žádné napětí ani emoce jsem opravdu necítil. Nezachránil to ani můj oblíbený "šerif" Tommy Lee Jones ve své roli tvrdého, ale spravedlivého lovce padouchů. Taky nevím, proč stále dělá Hollywood z tradiční právní zásady "ne bis in idem" takový speciální americký právní fígl (viz např. 15 minut). ()

Galerie (29)

Zajímavosti (2)

Reklama

Reklama