Režie:
Pedro AlmodóvarScénář:
Pedro AlmodóvarKamera:
Javier AguirresarobeHudba:
Alberto IglesiasHrají:
Javier Cámara, Darío Grandinetti, Leonor Watling, Rosario Flores, Geraldine Chaplin, Fele Martínez, Paz Vega, Elena Anaya, Lola Dueñas, Ana Fernández (více)Obsahy(1)
Jsme diváky taneční kreace souboru Piny Bauschové. V hledišti sedí dva muži: jeden pláče, druhý se dívá. Touto symetrií, zprvu absurdní, posléze logickou, začíná film. Od prvního obrazu víme, že budeme sledovat dva příběhy, které se protnou v tomtéž stavu čekání. Mladý ošetřovatel Benigno už několik měsíců pečuje o mladou tanečnici Alicii, která po nehodě upadla do kómatu. Zamiloval se do nehybné a němé mladé ženy, vypráví jí o všem, co dělá. Na téže klinice potká svého souseda z divadla. Marco je spisovatel, přítel toreadorky Lydie, která je rovněž v komatu poté, co ji nabral na rohy býk. Oba muži čekají, zda se ženy probudí: jeden tajně miluje dívku, jež by za normálních okolností byla pro něj nedosažitelná, druhý nemusí svou lásku skrývat, ale tuší, že je ztracená. Jeden věří a doufá, druhý pochybuje. Almodóvar přechází od jednoho ke druhému zaznamenávaje banální rituály nemocniční péče, než dospěje k překvapivému rozuzlení. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (313)
Pedro Almodóvar, k tomu se snad nedá ani nic dodat... Brilantní psychologie postav, chytlavý příběh, který nám nemusí být vzdálený a vynikající režie. Dvě ženy v komatu a dva muži do nich zamilovaní - z takové záplatky dokáže Almodóvar udělat nadherný film, který v sobě obsahuje silné citové motivy, komediální prvky (nezapomenutelná groteska), lásku, nepochopení a krutost osudu. Bravo! ()
Těžko se mi hledají slova, asi se nezmůžu na nic jiného, že tento film o mezilidských vztazích pošlu do skupiny: par excellence. Už delší dobu mě konečné rozuzlení dramatu takhle emočně nezasáhlo. Plný počet nedám jen díky tomu, že trvalo poněkud déle než mě film vtáhl. Přesněji řečeno, první půlhodinku sledování jsem si říkal, že z tohoto nemůže vyjít nic nadprůměrného. Mýlil jsem se. 80% ()
(1001) Takové absurdium natočené kompletně vážně. Takže se mi ve výsledku nechtělo ani smát, ani plakat. Jestli je to dobře, nevím. Každopádně se mi hodně líbilo pár jednotlivých scén a záběrů, takže závěrem asi můžu říct, že jsem si to sledování užila. A jo, když se tak zkoumám povzdálí, tak to ve mně vzbudilo citovou odezvu. ()
Uff... Dalsi tezko stravitelny a mysl zaneprazdnujici snimek z dilny spanelskeho kinemarografickeho matadora. A jak je u mistra zvykem, opetne s novym a originalnim tematem, ktere dokaze divaka zasahnout, prinutit k emocim a zamysleni se. Tentokrat se ale musim priznat, ze jsem misty citil jakousi umelost z Mluv s ni, avsak stale je tostary dobry Almodovar. Kdo se odvazi shlednout, neprohloupi. ()
Dodnes si pamatuji, jak jsem na tento film vyrazil před devíti lety do kina a byl jsem tehdy zcela ohromen jeho barevností a strhující emocionalitou. Od té doby se řadím k pokorným Almodóvarovým fandům, kteří dychtivě vyčkávají každý jeho nový film. "Mluv s ní" je výjimečný film, který někde hluboko ve mně stále vibruje a rozechvívá mou duši. ()
Galerie (40)
Zajímavosti (6)
- Film se dostal do obnovené edice knihy "1000 a jedna filmů, které musíte videt, než zemřete". Kniha původně obsahovala filmy do roku 1999. Teď její seznam obsahuje tituly do roku 2011. (TeeAge)
- Krev býků byla ve filmu skutečná – ekologická skupina v Madridu se pokusila žalovat Pedra Almodóvara za špatné zacházení se zvířaty. Almodóvar se ohradil tím, že má od majitelů býků povolení je zabít. (ČSFD)
- Francúzsky filmový časopis Les Cahiers du cinéma zaradil Hovor s ňou medzi 10 najlepších snímok roku 2002. (Niles)
Reklama