Obsahy(1)
Film sa zameriava na bývalého dôstojníka légie, ktorý spomína na svoj kedysi slávny život, keď viedol vojakov v Afrike... (matriosa)
Recenze (23)
Herecky zajímavé, koneckonců i tematicky zajímavé, nemluvě o tom, že i forma tohoto příběhu je celkem jedinečná, hlavně v tom, že by se o něm skoro dalo mluvit jako o filmu beze slov, filmu, který vypráví obrazem a daří se mu to. Přesto jsem se pro film nedokázal nadchnout a lze jen obdivovat jednotlivé obrazy. ()
Obecně mám zkušenost, že pokud filmař nedokáže obrazem a scénami říct, co potřebuje, a musí si vypomáhat vypravěčem nebo hrdinovým vnitřním hlasem, film za moc nestojí. A to je případ tohohle kousku. Nuda, nuda, svalnatí chlapíci, nuda, nudná hudba, intošské vsuvky s baletem, nuda. Naprosto chápu, že to bylo úspěšné na festivalech, přesně takhle jsem si festivalové filmy představoval. K dokonalosti by snad jen musel ten velitel s tím mladým klukem jet do hor do stanu a jíst pudink. ()
Čístota filmového materiálu. Poctivý realismus (skutečně "Dobrá práce"), poezie vizuální stránky, ale způobem přirozeně komponovaných záběrů. Efekty nestylizované obrazy. Střihová skladba sama na sebe neupozorňuje, jako by to film nebyl, důraz je kladen na samotný svět, realitu dění. Hudební komentář a voice over. Některé hudební momenty silné. Imtimní. Všednost. Kamera Agnés Godard (ne od Jeana-Luca, ale neméně slavná). Tancující (skotačící) Lavant v závěru. ()
Good work Claire Denis. Armáda nie je inštitúcia, ktorá by mi bola bohvie ako sympatická a cudzinecká légia o nič viac. Ťažko však namietať, že ste videli podobný film ako Beau travail, pojednávajúci o živote vojakov. Stretnutie dokumentaristickej formy s hranou, kde sa táto hranica stiera a po viacerých takýchto filmoch prestávam považovať podobný prístup za niečo zázračné. Čo ma potešilo, je pohľad do krajiny, kde snáď žiaden hraný film ešte nevstúpil, respektíve žiaden taký, aký sme mali možnosť v našich končinách vidieť. Celý čas som rozmýšľal, kde len som to Džibutsko ako malý chlapec videl v atlase sveta. Potom som si spomenul. Musím sa priznať, že by ma viac potešila z tohto prostredia dráma s takým Venturom, riešiacim problémy napríklad s Deloinom. 70% ()
Denis Lavant je přesně tím typem osoby, která vzbuzuje odpor i obdiv zároveň, a to je prosím kompliment... jeho výskyt ve všech těch podivných filmech, které odměňuji nízkým hodnocením, je zárukou, že na ně, díky nějaké té uhrančivé lavantovině, prostě nezapomenu... A stejně, jako mně v hlavě uvíznul akordeonový průvod z Holy Motors, nedostanu z ní ani neskutečně hypnotickou taneční kreaci, ač kapku vytrženou z kontextu obrazových memoárů stárnoucího žoldáka, s luxusními záběry mužských těl, krásné krajiny a super hudebním podkresem , ale bohužel, i s fůrou času na honění vlastních myšlenek... Ani tak nepůjdu pod tři hvězdy. Viděno v rámci Season Challenge Tour, týden s největšími francouzskými filmy. ()
Galerie (50)
Photo © Pyramide Distribution
Reklama