Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Protagonistom je Bill (Jeremy Theobald). Bill je nezamestnaný ctižiadostivý spisovateľ, ktorý žije samotársky a nudný život v Londýne. Billa veľmi fascinujú ľudia s nádejou, že nájde nejaké podklady, o ktorých by mohol písať. Z davu ľudí si teda začne náhodne vyberať jednotlivých ľudí a sleduje ich. Stanoví si pravidlá, aby sa vyhol problémom a aby jeho sledovanie bolo vždy náhodné. Ale čoskoro poruší jedno z pravidiel a sleduje niekoho viac krát, než len raz. Osoba, ktorú často sleduje je Cobb (Alex Haw). Cobb ako sebaistý a inteligentný zlodej prichytí Billa pri sledovaní. Ale kto koho vlastne sledoval? (genetique)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (502)

Tuxedo 

všechny recenze uživatele

Nolanova výborná práce s postavami, dialogy a časem dělá z Following rafinovanou podívanou, jenž vás už od počátku nutí zajímat se, co bude následovat, ale vzhledem k hutnosti právě probíhajícího vám nedává možnost o dalším vývoji přemýšlet a zkazit si tak zážitek hádáním posledního konečného zvratu. A ačkoliv ten poslední jsem víceméně očekával a nebyl tak šokující, jak píší jiní (karty jsou zkrátka odhaleny příliš brzy a nebo jsem zkrátka moc nakoukával Memento a Dokonalý trik), Nolanův celovečerní debut je skoro stejně kvalitní jako jeho následující práce a už kvůli zmíněným pozitivům (zapomněl jsem na skvělé výkony vcelku neznámých hereckých tváří) se jedná o povinnost jej vidět každého fanouška Nolana a (sub?)žánru obecně. ()

Madsbender 

všechny recenze uživatele

Už v stredometrážnej prvotine Following je vidno vyspelú výstavbu scenára, spletitý a komplexný dej, a hru s divákom, ktorú Nolan neskôr uplatňuje vo svojom pravdepodobne najlepšom filme Memento. Snímka ponúka ako niekoľko pohľadov, tak niekoľko zaujímavých myšlienok a ešte zaujímavejšie čítanie medzi riadkami. V momente, keď si divák myslí, že ho už nič neprekvapí a začína sa báť stereotypu, nadhodí Nolan ďalšiu udičku v podobe dvoch brutálnych zvratov (jeden doslovne) a opäť navodí to správne napätie. Slabším článkom sú občas niektorí vedľajší herci, filmu dominuje ani nie tak príbeh, ako jeho nekontinuálne podanie, ktorému korunu nasadilo práve Memento, rozdelené do dvoch nie tak celkom paralelných línií, ktoré sú rovnocenné - žiadna nepôsobí iba ako vysvetľovacia či uvádzacia. Momentka zo scény, v ktorej Bill v bare stretáva ženu, pôsobí ako odkaz na štýlové noirové gangsterky zo 40.-tych rokov - tento príklon naznačuje aj celkový výzor ženskej postavy, ktorá je z nich akoby vystrihnutá. A tu to nekončí. Vo Following sa toho dá nájsť veľmi veľa, ale toto nie je priestor na diplomovú prácu, takže možno inokedy. 85% ()

Reklama

Rocky62 

všechny recenze uživatele

Following na mě bohužel působí dojmem filmu, který stojí na mrtvém bodě a jakmile dostane příležitost změnit se v mimořádné inteligentní krimi, nechopí se jí a dál si kráčí ve své stereotypní koleji, díky které mě, co se týče jeho popisu, napadá jediné slovo a tím je rutina. Nekonvenční záměr tu je patrný ve velké míře, avšak formální stránka...respektive černobílé zpracování má největší podíl na nezáživnosti. Překvapivý závěr je sice znamenitý, ale na celkový dojem rozhodně nemá zásadní vliv. Nolanova výjimečnost je však i zde nezpochybnitelná. ()

Real Tom Hardy 

všechny recenze uživatele

"JUST BECAUSE YOU BROKE INTO PEOPLE'S HOMES DOESN'T MEAN YOU NEED TO LOOK LIKE A FUCKING BURGLAR." -------- Temné, chladné, psychologické a občas až moc sociálne. Nolan prebral už v úvode tri posty, pričom všetky zvládol bravúrne. Napísané presne tak, ako to vie a čím je známy. Svieža dĺžka 69 minút taktiež pomohla. ()

Renton 

všechny recenze uživatele

Scénář: Christopher Nolan .. Bravurně napsané. No řekněte, koho z vás tohle nenapadlo? Sledovat lidi… Debut dnešního mistra oboru Christopher Nolan byl impozantní. Mozaika časově různě položených scén a jednoznačný tah na branku. Generálka na vysokorozpočtovou skládačku Memento. 85%. ()

Galerie (37)

Zajímavosti (26)

  • Do roku 2013 se jednalo o jediný Nolanův snímek, který vznikl bez kameramana Wallyho Pfistera. V tomto snímku si totiž kameru vedl sám režisér. (Chrustyn)
  • Jedná se o jediný celovečerní snímek, který Christopher Nolan nejen napsal, režíroval a produkoval, ale u nějž se postavil sám i za kameru a film také sestříhal. (Terva)
  • Film se natáčel pouze o sobotách, protože herci i členové štábu v týdnu pracovali na plný úvazek. (Ai.ma)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno