Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Eva Duarte se narodila jako nemanželské dítě v rodině chudých farmářů. V patnácti letech přesvědčila zpěváka a svého milence Agustína Magaldiho, aby ji odvezl do Buenos Aires. Chtěla se stát herečkou. Ze začátku šlo všechno podle plánu, Magaldi se o ni staral, ale brzy se rozešli a ona se v šestnácti musela postavit na vlastní nohy. Stala se modelkou, herečkou a účinkovala v rozhlase. Evita se díky své vnitřní síle a ctižádosti brzy vyšplhala po společenském žebříčku až na výsluní. Vdala se za generála Juana Peróna, kterému s obrovským nasazením pomohla vyhrát prezidentské volby. V době zvolení Peróna prezidentem bylo Evě pouhých dvacet šest let. Jako první dáma se stala ochránkyní utlačovaného lidu a nositelkou změn v celé společnosti. Její tragická a předčasná smrt ponořila Argentinu do smutku. Nesmrtelnou se stala díky obrovské popularitě u svého lidu, který v ní viděl světici. (TV Nova)

(více)

Recenze (187)

Tunri 

všechny recenze uživatele

O zemi, která mě absolutně nezajímá, ale působivé. Pustila jsem si to jen kvůli Madonně, kterou jako umělkyni velmi uznávám, a stálo to za to. Hezké písničky, jméno Eva Peron mi zní v hlavě i 14 dní po filmu. Peronovou tam zobrazují jak ve chvále, tak v kritice, to se mi líbí, že je ten pohled objektivní. Takže tak ty 3 až 4 hvězdičky, spíš 4 za to, jak se své role ujala Madonna. ()

Heroine 

všechny recenze uživatele

Antonio Banderas je jednička, ale jinak vcelku na Evitě nic nezaujme, ani jako na filmu, ani jako na muzikálu. Pro mne v Evitě chybí jakákoli výrazná melodie, nemluvě o tom že Madonna zabije každou písničku. V jejím podání nevynikla ani jedna skladba, ani tanec, hraní bych ani nekomentovala. Jinde sice hraje ještě hůř, ale dobré to prostě není. Nedojme, nepobaví, nepřesvědčí. ()

Reklama

Terva 

všechny recenze uživatele

Ocenění: Oscar 1996 - píseň (You Must Love Me); nominace: výprava, kamera, střih, zvuk Zlaté glóby - film (muzikál/komedie), píseň (You Must Love Me), herečka v komedii/muzikálu (Madonna); nominace: režie, herec v komedii/muzikálu (A. Banderas) BAFTA - nominace: cena Anthonyho Asquitha za hudbu, kamera, kostýmy, střih, masky, výprava, adaptovaný scénář, zvuk Blockbuster Entertainment Awards - oblíbená píseň (Don't Cry For Me Argentina) Los Angeles Film Critics Association Awards - výprava Satellite Awards - film (komedie/muzikál), kostýmy, píseň (You Must Love Me) ....Scénář : Oliver Stone a Alan Parker. Kamera : Darius Khondji. Hudba a texty - Andrew Lloyd Webber a Tim Rice. http://www.youtube.com/watch?v=rxAmCxfWA4o ()

zelvopyr 

všechny recenze uživatele

Film Evita mě rozhodil úplně nečekaně. Argentina je tak trošku moje milé téma: Země, která byla na začátku 20. století druhá nejbohatší na světě, velice stylová a chic, nebyla zdevastovaná finančně ani jednou válkou... a přece si postupně tak strašně zasolila, že zbankrotovala, o bankrotu morálním nemluvě. Prostě někde to švejkujou ještě hůř než tady. Je to o lidech. Ti u moci zacházejí s Argentinou hodně bohorovně i na poměry Jižní Ameriky. O jednom takovém případu je i Evita. Čímž se dostávám k úvodní větě. Tahle kombinace politického, nelichotivého... muzikálu!!!... to je pecka. V úplně přesně stejném duchu jsem skřípal zuby a zároveň obdivoval casting. Mně hrozně nesympatičtí Madonna i Pryce sedli do role jak na hrnec. Madonna hrála sama sebe, takže i neherectví a divná osobnost výborně sedělo. Banderasova role ve mně dokázala vyvolat spoustu emocí najednou -- nesnášel jsem ji, ale přitom nad ní uznale mručím. Jeho sice zajímavý, ale neškolený a neumělý hlas mi tam většinou taky seděl. Co se týče hudby, ALW je mistr mistrů, zde použil asi nejvíc disonantních melodií a postupů ze svých děl, až na hranici toho, co laik jen tak vstřebá. Film jako takový krásně nabíral tempo hlavně od seznámení do svatby, a zhruba přesně v půli mi doslova šel mráz po zádech (zhruba když byl Peron ve vězení). Bohužel neudržel. Silné 4*. Nejlepší píseň - I'd be surprisingly good for you. Příšerně nedostatečné titulky zahazující 99% jízlivosti a cynickosti (a úplně měnící povahu sděleného). Nemluvě o Riceově velmi sebevědomé práci s angličtinou (slovní hříčky jako "tidiest officers' mess", tvorba slov "christiandior me", frázování a metrum atd.) / Edit: 2. zkouknutí za 2 dny, kašlu na kompromisy, za 5. ()

Alf 

všechny recenze uživatele

zatím mě snad každý muzikál příjemně překvapil, Evita naopak, porušení klasického schématu dialog - píseň mě vůbec nenadchnulo, připadá mi, že uškodilo jak ději, který byť i vážný tak působil trochu jako opereta, tak hudební stránce, kdy převážná část je vlastně ne moc stravitelným recitativem. P.S. kdepak jsou ty doby, kdy v takovém muzikálu bylo hned několik evergreenů (My Fair Lady,Mary Poppins, West Side Story apod.), dnes stačí složit jedinou silnější píseň, tu použít v několika variacích a doplnit řadou banálních popěvků, ne-li přímo už zmíněnými recitativy... ()

Galerie (18)

Zajímavosti (22)

  • Madonna pronese jen 140 slov. Zbytek je zpěv. (Elisebah)
  • Představitelka titulní role, Madonna, si během natáčení pro časopis Vanity Fair psala deníček. Několik výtažků, díl druhý:
    - Úterý, 13. února: Mám za sebou první natáčecí den. Strávila jsem ho inhalováním dýmu z lokomotivy, vytahováním smítek z kontaktních čoček a polykáním spousty prachu. (...) Dopoledne aspoň byla legrace (...), po zbytek dne jsem seděla ve vlaku plném divných komparsistů (ani jeden z nich nemluvil anglicky) a "reagovala" na "fascinující" scenérii ubíhající za oknem. Znovu a znovu, z každého možného i nemožného úhlu, zevnitř i zvenčí. Kromě toho, že jsem teprve umírala horkem a přitom už mě zaživa žrali mravenci, mouchy a sršni, byl jediný problém v krajině za oknem, která byla nudná a naprosto bez života, takže nebylo na co koukat. Ano, tohle jsou ty chvíle, kdy přichází ke slovu herectví.
    - Ponděli, 19. února: Byla jsem na večeři se členy štábu a hudebním režisérem Davidem Caddickem. Bavili jsme se parodováním Jodie Foster v Nell a drby o tom, kdo s kým spí ve štábu. To znamená, že jsme vlastně mluvili o všech. Připadám si jak v podřadném televizním seriálu, kde se doposud věrní manželé na první pohled zamilovávají a doma věrní chlapci spí s doma věrnými děvčaty. Všichni z nějakého důvodu cítí potřebu se mi s takovými věcmi svěřovat. Určitě za to může moje důvěryhodná, bezelstná tvář.
    - Neděle, 15. března: Minulá noc byla jako neuvěřitelný sen. Vystoupila jsem na balkón prezidentského paláce na Casa Rosada a před tisíci lidmi zazpívala "Don't Cry for Me Argentina". Na stejném místě, kde tolikrát stála ona, jsem zvedla paže, podívala se na lidi dole a v tu chvíli jsem pocítila, jak do mého těla vstupuje ONA. Bylo to jako vlna tepla, která mnou proběhla od nohou až do konečků prstů, z nich k lidem na náměstí a pak zpátky nahoru do nebe.
    - Pondělí, 25. března: Vzduch je mrazivý a nikde ani malý náznak jara. Celé ráno jsem kýchala a zítra točíme scény venku, při kterých budu oblečená jenom v jednoduchých letních šatech. Minulý týden - úžeh a úpal. Tento týden - rýma a zápal plic. (NIRO)
  • Se záměrem docílit co nejvyšší autenticity byly kostýmy Madonny šity podle skutečného oblečení Evy Perónové. (contrastic)

Související novinky

Zemřel režisér Alan Parker

Zemřel režisér Alan Parker

31.07.2020

Po dlouhé nemoci dnes ve věku 76 let zemřel věhlasný britský režisér, scenárista a producent Alan Parker. Smutnou zprávu potvrdil Britský filmový institut. Parker začínal v 70. letech jako tvůrce… (více)

Remake Federica Felliniho!

Remake Federica Felliniho!

23.07.2007

Kdopak že si to troufnul sáhnout na jednu z největších legend světové kinematografie? Tím pohanem je Rob Marshall (režisér veleúspěšného Chicaga) a abychom byli spravedliví, tak se jedná o remake z… (více)

Reklama

Reklama