Reklama

Reklama

Obsahy(1)

George (Albert Finney) a Faith (Diane Keaton) jsou už patnáct let manželé, vychovávají čtyři dcery, mají krásný velký dům s rozlehlou zahradou. George je úspěšný spisovatel, Faith obětavá a milující matka. Vše nasvědčuje klidnému rodinnému životu plného lásky a spokojenosti. Po dlouholetém manželství se však dostavují neshody, agresivní hádky, rozvodové řízení a přetahovaná o děti. Jak se tato situace podepíše na obou hrdinech a jejich dětech nám odpoví mrazivě realistické drama Alana Parkera. (ČSFD)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (17)

jezurka42 

všechny recenze uživatele

I was never right for you, was I, George? It was like I sang all the music, but I never knew the words. Ve vztahu je vždy potřeba dvou. Spolu vzlétneš i padneš, spolu miluješ i nenávidíš. Spolu žiješ a umíráš. A když ten jeden najednou odejde, dostává tohle vše mnohem rychlejší spád. George uhodil a Faith stála, čekající tu facku, ale už ne pěst. ()

anniehall 

všechny recenze uživatele

Manželství je instituce, o kterou je potřeba pečovat. Obzvlášť má-li za sebou patnáct let. Jinak to může dopadnout tak, jako mezi Georgem a Faith. Těm dvěma už totiž nepomohl ani rozvod. Albert Finney a Diane Keaton. Tak vášniví a tak chladní. Tak vzdálení a tak blízcí. Tak realističtí, až mě mrazí... ()

Reklama

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Náročně vstřebávám silné, až tísnivě drásavé emoce, když si po skončení třídím dojmy z dramatu Alana Parkera. Již první scéna mě dostala, jak trefně naznačuje napětí a odcizení vyhaslého manželsví, kdy kamera nám dává možnost sledovat nevyrovnaně zoufalé pocity otce, zatímco zvuk nabízí uvolněné dění mezi matkou a čtyřmi dcerami z jiné místnosti, plné odlišných starostí před účastí na večerní akci. Plný kontrastů je zpočátku i upadající vztah George a Faith, kteří jinak (zdánlivě spokojeně) působí na veřejnosti nebo před dětmi – a jinak, když se ocitají sami v domácnosti... ale jen do chvíle, než se situace přes rozvod a opětovná shlédání nevyhrotí ještě víc. Diane Keatonová je tu svým civilně charakterním výkonem naprosto odzbrojující, jak spontánně působí její veškeré barvité emoce a projev, jednou náhle zoufalá, jindy nacházející chvilkovou spokojenost v zůstavajících jistotách a nadějích... a Albert Finney jí svým přesně vystiženým častým neklidem, otrávením a na povrch vyplouvající agresí výborně doplňuje. Opětovně nemastně fádní Weller naštěstí nemá tolik prostoru, aby mi zkazil zážitek z filmu v režii Parkera, který opět zručně zvládá i skupinu dětských herců. Způsobem vyhrocení rodinné situace, silně realisticky ztvárněnými emocemi a stylem s mnoha statickými záběry to občas připomíná až Hanekeho filmy, ani Parker se neštítí až cynicky nepříjemného zvratu v okamžiku poslední naděje, ač oproti svému rakouskému kolegovi mu vůbec není cizí podobně tíživý příběh proložit i humorem, kdy jedna z hádek (po pohřbu v restauraci) působí v rámci závratné vztahové katarze až komediálně, s parodickým zpěvem klavíristky v pozadí... a také ani podobný film nezapomíná Parker osvěžit řádkou poetických záběrů, které až melancholickým způsobem vytváří zvláštně podmanivou podzimní náladu. [90%] ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Suverenne najlepsi film Alana Parkera /Mississippi Burning, Zivot Davida Galea/. Vacsina filmu sa odohrava v interieroch, kulisy su ale na urovni, uz dlho som tak kvalitne nevidel. Dialogy perfektne, tempo masakrozne dobre, nuda nehrozila ani chvilu, scena v restike davala tusit ze sa chysta nieco brutalne, a to aj prislo. Fakt som uz dlho nepocul tak kvalitne rozhovory. Parker kazdu scenu natocil s laskou, film je podla mna aj o tom, ze sa o manzelstvo treba starat, taxom to z filmu pochopil. Finney a Diane Keaton na urovni, hlavne zo skvelej Keaton som nemohol oci sustit. Videl som aj mladu Danu Hill /Blazniva Dovolena v Evrope/. Skoda, ze to neponukaju CZ a SK televizie, fakt zabudnuty kultovy film, ktory rozhodne patri do vseobecneho rozhladu. Stiahnut sa to neda, jaxom si zistoval, projekcia sa konala cez reelgood.com 100 % ()

Rocky62 

všechny recenze uživatele

Kde nic není, ani Diane s Albertem neberou. Chápu pointu filmu, ale nechápu proč je divákům servírována za asistence nulového dějství, které je místy bohužel "oživováno" bandou uřvanejch harantů. Absenci soundtracku tu rovněž vnímám jak mínus. A jestli měl šokovat závěr, tak to se kurva povedlo. (SPOILER!!). "Pche, já vám ten kurt ještě upravim. Vezmu auto, všechno vám zbouram na sračky, klátič mojí starý mi rozbije dršku a jak se budu válet na zemi v krvi, zavolám: "Faiiiiiith!"Pokud nuda a teatrální kreace mrazí, pak poslední věta v obsahu tohoto filmu dává smysl... ()

Galerie (36)

Zajímavosti (4)

  • Alan Parker pro tento film použil techniku, kterou ve své tvorbě používá Woody Allen, tedy statickou záběr kamery, kdy herci pronášející své repliky odcházejí a znova přicházejí do záběru. (jezurka42)
  • Během natáčení tohoto filmu procházela Diane Keaton rozchodem se svým partnerem, hercem Warrenem Beattym. Této zkušenosti ve filmu využila a scenáristovi Goldmanovi a režisérovi Parkerovi dokonce dala své poznámky, podle kterých chtěla na vytvoření své postavy pracovat. Ačkoli nebyl zpočátku ani jeden z tohoto návrhu nadšen, nakonec uznali, že herečka vytvořila mnohem komplexnější postavu, v než co oni sami doufali. (jezurka42)
  • Píseň, kterou si Faith Dunlap (Diane Keaton) zpívá ve vaně, je „If I Fell“ od skupiny The Beatles. Skladba však není v závěrečných titulcích filmu uvedena. (jezurka42)

Reklama

Reklama