Režie:
Fernando MeirellesScénář:
Anthony McCartenKamera:
César CharloneHudba:
Bryce DessnerHrají:
Anthony Hopkins, Jonathan Pryce, Juan Minujín, Luis Gnecco, Cristina Banegas, María Ucedo, Renato Scarpa, Sidney Cole, Achille Brugnini, Federico Torre (více)VOD (1)
Obsahy(3)
Mezi papežem Benediktem XVI. a budoucím papežem Františkem vzniká překvapivé přátelství a v katolické církvi dochází ke zlomovému bodu. Inspirováno skutečnými událostmi. (Netflix)
Videa (3)
Recenze (332)
Z hloubi duše pohrdám církví, která bezskrupulózně hromadí majetek, žehná zbraním, rochní se v dogmatech, která byla zastaralá již před tisíci roky, snaží se lidem kecat do života, který svým představitelům zakazuje, čili naprosto nehrozí, že by o něm cokoliv mohli vědět, zkrátka je to zkostnatělá a zbytečná instituce. Najednou mám před sebou film, který je o nejvyšších manažerech církve, která sebe samu prohlašuje za svatou. A ten film překvapivě perfektně funguje, značnou zásluhu na tom mají představitelé obou hlavních rolí, ale také scénář. Dessnerovi se podařila mimořádně nápaditá hudba, skloubení varhan se saxofonem je vlastně perfektním zobrazením protikladu konzervativního německého manažera a modernistického argentinského manažera. ()
nemám vztah k víře ani církvi a od Meirellesova filmu sem nečekal zhola nic.To co jsem dostal,ale velmi příjemně překvapilo.Herecký koncert dvou hvězd (Pryce je tu extrémní sympaťák) a velmi příjemnou konverzačku nejen o církvi,ale i o tématech,které bych v podobném filmu nečekal.Netflix se ve druhé polovině roku rozjel...80% ()
V týdnu kdy si člověk dává horory a mlátičky je třeba taky na chvilku jen tak popřemýšlet o smyslu našeho bytí a nenapadá mě nikdo moc povolanější než jeho svátost papež. Netflix zase jednou zabodoval a vytasil se se vskutku hodnotným dílem, které obrovsky stojí na fenomenálních výkonech Hopkinse a Pryce. Čekal jsem malinko lepší podívanou, ale zklamaný určitě nejsem, spoustu krásných myšlenek mě Dva papežové poskytli a věřím že nejenom mě. 70% ()
Zo začiatku som si hovoril, že asi pôjde iba o nudné klábosenie dvoch starcov, no postupne, ako sa začal odkrývať príbeh týchto dvoch pánov a najmä ten Františkov, tak to začalo pekne do seba zapadať a celý príbeh získal na pútavosti. Film, kde sa vlastne nič také neudeje, no povie sa tu veľmi veľa. Oceňujem, že sa tu dejová linka dotkla aj onej chúlostivej cirkevnej témy. Nuž, čo sa divíte, veď celibát je proti prírode. Len mi je záhadou, prečo sú väčšina kňazov biblickým slangom... sodomisti. Slabší nadpriemer. 70/100 ()
Nejlepší film o dvou povídajících si starcích všech dob. Mnohem víc než dramaticky velmi silné shrnutí (s dodatkem jisté umělecké licence) toho co vedlo k vystřídání papeže Ratzingera papežem Františkem, víc než kritika zkostnatělé a zkorumpované církve. Meirelles natočil hlavně film o vině, výčitkách, a odpouštění. Sobě samému, i druhým. Čímž vyzdvihuje právě to, na čem by katolická církev (teoreticky) stát měla nejvíc. 9/10 ()
Galerie (13)
Zajímavosti (15)
- Záběry ze Sixtinské kaple se ve skutečnosti nenatáčely přímo ve Vatikánu. Pro potřeby filmu byla vytvořena replika kaple ve studiích v Římě, jež byla ve skutečnosti ještě o pár centimetrů větší než původní Pontelliho svatostánek. Stejně tak se většina interiérových záběrů nenatáčela přímo ve Vatikánu – filmaři by jednoduše nedostali patřičná povolení – ale na alternativních lokacích na předměstí Říma. (radekgfx)
- Skutečností je, že papež Benedikt XVI. (Anthony Hopkins) rád hraje na klavír. (puchal)
- Režisér Fernando Meirelles přiznal, že postavu papeže Františka obsadil tak, že když si vyhledával jeho fotky na internetu, narazil při nich na obrázek, kde jsou díky své podobnosti vedle sebe porovnáni právě Jonathan Pryce a papež František. (DarweyD)
Reklama