Reklama

Reklama

Obsahy(1)

The Big Combo je ukázkovým příkladem Lewisovy důmyslné práce s mizanscénou a vytříbené schopnosti inscenovat scénu do hloubky (v několika plánech). Stejně tak zosobňuje vrchol Altonova barokního stylu – The Big Combo je doslova nejtemnější ze všech noirů, v němž se více než se světlem pracuje právě s tmou. Mlžný opar, rozptýlené zadní světlo, kroužící světlo majáků a blikající neony jsou ve filmu neodlučně spjaty právě s prací Johna Altona. [Jana Bébarová] (Noir Film Festival)

(více)

Recenze (25)

zigíš 

všechny recenze uživatele

Jednoduchý příběh by tolik nevadil, nakonec, přímočarost je esencí hard boiled žánru. The Big Combo doplácí spíš na nepříliš výrazné hrdiny (na obou stranách zákona) co mě ani na moment, nepřimnějí být plně zainteresován v ději. Ještě, že tu je -tolik všude adorovaná- ta úžasná práce Johna Altona za kamerou ! ()

classic 

všechny recenze uživatele

Detektív Leonard Diamond,výstižné priezvisko,ktoré z neho robí tvrdého chlapíka ako známy najtvrdší prírodný nerast alebo najtvrdšia látka vôbec-diamant,nekompromisný zástanca práva,proti ktorému stojí úhlavný nepriateľ p.Brown,ktorého charakteristika je pravým antonymom Diamonda,čiže Gangster Versus Detektív: Kto z koho? Výborné nasnímaný začiatok s príťažlivou blondínou Susan,ktorá by sa rada odbremenila spod pazúrov dravca Browna,ktorý má z nej pokusného králika,ktorý tak tancuje ako on píska,nervy proste v kýbli... Čím viac sa detektív zavesí na Browna,tým viac sa ho budú snažiť zlikvidovať v prestížnom spracovaní kamery pomocou vynikajúcej atmosféry,ktorá po celý čas nestráca tempo,niečo,čo sa vidí málokedy? Jednoducho vysvetlené: chlapíka,ktorého chcú zničiť,istý čas ho mučia,neoblomný to človek,ktorého metóda sa nezastaví pred nikým a pred ničím,tak bad boys to budú mať ťažké... Ale nie je to len medzi týmito dvoma pánmi-rivalmi,do cesty sa pripletú ďalšie podstatné skutočnosti,ktoré zlepšia dianie,ktoré privádzajú na scénu ďalšie postavy,ktoré perfektne vyplňujú čas. ()

Reklama

0verseer 

všechny recenze uživatele

”When will I see you again?” “Well, if I'm not dead, you'll find me where I always am. In jail.” Priamočiara “old school” noire kriminálka s charizmatickým rafinovaným záporákom a neústupným detektívom na strane druhej, ktorý bojuje nielen proti jeho zločinom, ale aj o srdce gangsterovej priateľky. Napriek veku film stále funguje na výbornú, scéna mučenia so zosilňovačom zvuku je nevídaná a geniálna. Za zmienku stojí fakt, že v hlavnej úlohe sa objavil rodák z Prievidze a jeden z dua zabijákov Fante & Mingo nie je nikto iný ako Lee Van Cleef, známy z westernov Sergia Leone... ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Masaker! Teda tak vyborny film noir som uz dlho nevidel, vsetky noirove atributy /nasvietenie scen, cynicke dialogy, nadherna kamera, temne charaktery postav + uz oficialnym distributom zmienene prvky ako mlzny opar, blikajuce neony atd/ su tuna krasne nasnimane a natocene. Reziser Joseph. H. Lewis /Gun Crazy 1950, Invisible Ghost 1941/ natocil kazdu jednu scenu doslova s laskou a prepracovane. Dej sice absentuje, ale vynahradzaju to vyborni herci ako Cornel Wilde /The Naked prey 1966, Two Flags West 1950/, slusny Richard Conte /polizzioteschi Tony Arzenta 1973, Kmotr 1972/, skvela Helen Walker /Call northside 777/ a videl som aj Lee Van Cleefa /Utek z new Yorku, Pro par dolaru Navic, Jak byl dobyt zapad/. Hudba maximalne na urovni, atmosfera tiez, pradiem od spokojnosti : 80 % ()

Slasher 

všechny recenze uživatele

Jedna významnější stará gangsterka, viděl jsem i názor, že "greatest film noir of the 50’s", vyniká především Altonovou prací se stylem, kamerou a stínohrou, než pak tím vším zbyvajícím. Příběh mi přišel nevýrazný až děravý, slabší i co se týče obsazení (snad s výjimkou samolibého záporáka Browna - R. Conte), do role posedlého detektiva bych rozhodně bral větší charisma. Takže asi pecka pro fajnšmejkry, já od Lewise beru radši GUN CRAZY a RETREAT HELL. ()

Galerie (29)

Reklama

Reklama