Režie:
Ridley ScottKamera:
Steven PosterHudba:
Michael KamenHrají:
Tom Berenger, Mimi Rogers, Lorraine Bracco, Jerry Orbach, John Rubinstein, Andreas Katsulas, Mark Moses, Daniel Hugh Kelly, Harley Cross, Christopher Cass (více)Obsahy(1)
Snímek se odehrává v současném New Yorku a jeho jednoduchý a poměrně předvídatelný obsah je ozvláštněn Scottovou řemeslnou zručností a zejména výrazným smyslem pro vizuální ztvárnění filmového příběhu. Scott zde na pozadí kriminální zápletky konfrontuje dva odlišné světy - přistěhovaleckou čtvrť Queens, kde žije šťastně ženatý policista Mike Keegan, a nablýskaný svět manhattanské společenské smetánky, který reprezentuje krásná a nezávislá Claire Gregoryová, jež se jako svědkyně vraždy dostává do ohrožení života. Převážně v noci se odehrávající snímek má zvláštní atmosféru, jež zdařile podkresluje silné, ale krátké citové vzplanutí mezi oběma hlavními postavami. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (51)
Od filmu, pod kterym je podepsanej Ridley Scott, jsem očekával trochu exkluzivnější podívanou. Tohle je ale po všech stránkách úplně obyčejnej film, kterej snadno zapadne v záplavě všech romanticko-krimi thrillerů z tohoto období. Snad jedinym kladem je charismatickej záporák. Naopak Tom Berenger a Mimi Rogers jsou nevýrazný. ()
Mimi Rogersová v roli bohaté, luxusem zhýčkané ženy, která se stane svědkyní vraždy a stojí před problémem.. Tom Berenger jako polda, který jí má zajistit bezpečí (spolu se svými kolegy).. Zajímavě rozehraná partie, kriminálka říznutá milostným trojúhelníkem se otře i o morální dilema.. U mě dobrý, žádný problém, ale bohužel ani nadšení.. ()
Nejslabší film Ridleyho Scotta. V několika málo scénách jde cítit mistrova vizualita (střelba v šatníku), v celkovém měřítku jde ale o nezáživnou a roztahanou kriminálku, jejíž psychologie drnčí jako trakař na kočičích hlavách. Berenger je snad obsazen správně, Rogersovou jsem ale nikdy nemusel a atraktivní polohu ji prostě nedokáži uvěřit. Po všech stranách fádní rutina. 40% ()
Osobní strážce léta páně 1987. Mám rád návraty k těmhle průměrným bijákům, které v osmdesátých letech plnily sály kin nebo se na ně čekalo ve videopůjčovnách. Bezúhonný polda a otec od rodiny z Queensu má hlídat zámožnou svědkyni vraždy z Manhattanu, přičemž ona hodně dopomůže tomu, že se do ní zakouká. Snímek už tehdy zručného Ridleyho Scotta tak pokračuje v tradici filmů á la Osudová přitažlivost, které připomínají, že nevěra je největším nepřítelem rodiny. Navíc tyhle snímky přišly v době prvního šoku z AIDS, kdy se o možných následcích manželské nevěry hodně mluvilo. Britský tvůrce ujíždí na komponovaných obrazech, noční New Yorku mu výborně sedí, jen přímočarý děj nemá moc co nabídnout. Rozvracečka rodinného štěstí a první manželka Toma Cruise Mimi Rodgers (její první velká role, zatímco se tehdejší manžel Cruise už pomalu dral na vrchol) je coby nezávislá Claire velmi přesvědčivá (a sexy), naopak Tom Berenger mě příliš nepřesvědčil. Scott v pozadí pumpuje atmosféru, všude tlačí páru a zajímavé úhly kamery, takže je tohle thrillerové dostaveníčko nakonec poměrně snesitelné. ()
Každý nejako začínal. Aj jeden z najlepších režisérov všetkých čias Ridley Scott. Áno, nie je to výnimočný počin, ale možno to nie je spôsobené iba režisérskou taktovkou. Napríklad Mimi Rogers mi neprišla ako predstaviteľka role, ktorá by stála za to, aby chlap podviedol Lorraine Bracco. 😂 To píšem z čisto egoistického chlapského pohľadu. Ale možno keby miesto Mimi hrala vraj pôvodne zvažovaná Sharon Stone... 🤷 ()
Galerie (29)
Zajímavosti (3)
- Film má název podle stejnojmenné písně skupiny Gershwin 1926. (Terva)
- Do role Claire Gregory byla zvažována herečka Sharon Stone. (Terva)
- Natáčení probíhalo v New Yorku a Kalifornii. (Terva)
Reklama