Reklama

Reklama

Maléna

Trailer
Itálie / USA, 2000, 88 min (Director's Cut: 109 min)

VOD (1)

Obsahy(1)

Byla příliš krásná. A on byl příliš malý na to, aby ji mohl ochránit. Psal se rok 1940 a sicilské městečko Castelcuto nadšeně vítalo vstup Itálie do války. Dvanáctiletému Renatovi se však ten den zapsal do paměti ze zcela jiného důvodu. Ten den totiž poznal ji. Malenu. Mladou vdovu, po níž muži šíleli a na níž jejich manželky nenechaly nit suchou. Krasavici, která byla pro místní výrostky nevysychajícím zdrojem erotických představ a předmětem drsných sexuálních žertů. Pro Renata se měla stát bohyní, kterou toužil hýčkat a ochraňovat, první a nejsilnější láskou, jež jej poznamenala na celý další život… (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (323)

Flakotaso 

všechny recenze uživatele

Moc pěkné, chvílemi jsem dokonce přemýšlel o pěti hvězdách. To hlavně díky samotné Maléně-Monice, kterou jsem až do dneška nemusel. Zde je však tak prudce rajcovní, že není ani příliš namáhavé pochopit hlavního hrdinu. Je tady však jedno velké ale, a to je přílišná zkratkovitost a stručnost příběhu. Některé scény se mi dokonce zdály přímo natvrdo useklé, jakoby Tornatore chtěl co nejkratší stopáž. Těžko říct, jisté však je, že půlhodina navíc by určitě prospěla. Vyjadřovat se k Morricconemu je zbytečné, opět nádherná hudba. Jo, a ještě jedna věc mi neseděla a to scéna lynčování Malény, která v tak příjemném filmu působí jako pěst s navlečeným boxerem na oko. Jakoby režisér parafrázoval podobnou scénu s Řeka Zorby, tam však pasovala o poznání lépe. ()

Madison 

všechny recenze uživatele

Komediálne úlety typickej talianskej rodinky držiacej sa na princípe dennodennej hašterivosti, neskúsený mládenec podliehajúci ,,hriešnej" zvodnosti očarujúcej vdovy, podmanivé hudobné sekvencie melancholického Morriconeho + scenár podfarbený neznesiteľnými moralistami. A Monica Belluci je diabol... pardon, anjel v diabolskom prestrojení :-) ()

Reklama

Vančura 

všechny recenze uživatele

Zpočátku mě to nebavilo a měl jsem k tomu filmu spoustu výhrad. Přišlo mi kupříkladu nepravděpodobné, aby Renato žil s Malènou ve stejném městě - v němž budila takový povyk! - a poprvé se o ní dozvěděl, resp. ji spatřil, teprve ve svých 13 letech (při detailnější úvaze si to ale samozřejmě představit lze). Ani samotná postava Malèny mě zpočátku příliš nezaujala - přišlo mi, že je psychologicky plochá (v podstatě jediné, co o ní člověk zpočátku ví, je to, že je krásná, což je na titulní postavu trochu málo - a mnohem zajímavější postavou mi přišel Renato, který je hlavním aktérem i vypravěčem současně (teprve v závěru se odhalí, že celý příběh je vyprávěn retrospektivně z pozice starce, který vzpomíná na své mládí). Postupně - jak je postava Malèny víc a víc přibližována (přičemž její charakteristika je v převažující míře realizována prostřednictvím jejího chování - Malèniných replik je v celém filmu velice poskrovnu), mě však ten film začal víc a víc vtahovat do sebe, a ke konci jsem jím byl už zcela ohromen - a sice v momentě, kdy je Malèna vystavena lynči. K samotné Monice Bellucci zde budiž napsáno, že její úchvatný zjev zde byl zachycen pravděpodobně na svém samém vrcholu v jejích tehdejších 36 letech - a každý záběr na ni doslova bere dech, tak moc překrásná žena to je. V těch dobových kostýmech jí to navíc mimořádně sluší, a když si k tomu člověk připočte, že se zde i několikrát odhalí, vychází z toho velice výjimečný filmový zážitek, který se rovná malému zázraku. Rozdýchávat to, čeho jsem byl v tomto filmu svědkem, budu ještě dlouho. Film byl navíc natočen v úžasných lokacích, obsahuje spoustu humorných situací, je podbarven krásnou hudbou Ennia Morriconeho, celé je to nasnímáno mistrnou kamerou - a hlavní postava Renato je obrovský sympaťák, ve kterém jsem si našel hodně ze sebe a poznal se v něm (pro mě osobně navíc není bez zajímavosti, že jeho herecký představitel je starý stejně jako já, což mi ho opět přibližuje). Nádherný film, v jehož závěru jsem stíral slzy dojetí. Za sebe nemám problém napsat - bezprostředně po doběhnutí závěrečných titulků, kdy jsem ještě celý pohnutý dojetím a okouzlený Monikou Bellucci - že toto byl jeden z mých nejhezčích filmových zážitků, a že Monica Bellucci je zde asi nejkrásnější žena, jakou jsem kdy viděl - je absolutně bezchybná. ()

Fiftis 

všechny recenze uživatele

Veľmi príjemný film, ktorý ma celkom prekvapil. Aj keď hlavnému aktérovi snímky je len 13 rokov, snímka je dosť dráždivá a mladý Renato má v skutku bujnú predstavivosť. Monica Bellucci asi v jej najlepšej role, kde ukázala všetko, od poprsia, bobra až po nohy a chodidlá. Ešte teraz mi znie v ušiach ten zvuk kráčania v stilettách. Ako všetko v mojej hlave stíchlo a bolo počuť len pravidelné tóny opätkov klepkajúcich o betón. Asi tak sa cítil aj mladý Renato, ktorý ako bolo vidieť zaznamenal istý pohyb v jeho nohaviciach. Tak ako jeho tak aj mňa už nepustila Malena zo svojho zovretia a ja som si celú snímku len užíval. Jej zvodná chôdza a po posadení následné dráždenie v podobe "noha cez nohu" v čiernych nylonkách si budem pamätať ešte dlhé desaťročia. Rovnako tak scénu trhania šiat na rušnej ulici. ()

tron 

všechny recenze uživatele

„V živote mi veľa žien povedalo, aby som na ne nezabudol, ale ja som nezabudol iba na tú, ktorá ma o to nepožiadala ani raz." Ťažko opísateľný film s úchvatnou atmosférou o správaní žien (xenofóbia, nenávisť, pomsta), chlapcov (nohavičky) a ich otcov (aký darček dáte dospievajúcemu synovi? Určite bicykel?). Vynikajúce herecké obsadenie (prím hrajú Monica Bellucciová a Giuseppe Sulfaro). Snímka je predchnutá smutnou atmosférou, keďže od začiatku tušíme, že sa to NEMOŽE skončiť dobre. Záverečné minúty sa nesú v pochmúrnom, nostalgickom a melancholickom duchu (niečo ako PRI MNE STOJ! ibaže so sexom). ()

Galerie (65)

Zajímavosti (4)

  • Představitelka titulní role Monica Bellucci komentovala, že měla se svou postavou určité styčné body díky vlastním zkušenostem z dospívání: "Vyrůstala jsem na malém městečku, takže vím, jaké to je žít někde, kde se všichni navzájem znají, kde když jdete po ulici, tak se za vámi muži ohlížejí a ženy na vás žárlí. Samozřejmě jsem ale jiná než Maléna - už proto, že jsem nezávislá moderní žena. tudíž jí rozumím, ale její příběh není můj. Tehdy měly ženy ve společnosti místo jen jako matky nebo jako manželky. V podstatě se projevovaly jen prostřednictvím mužů. Ženy tedy Malénu nenávidí, protože tolik přitahuje mužskou pozornost. Nepovažuji film jen za portrét sicilské vesničky ve čtyřicátých letech nebo za portrét krásné ženy, ale především za portrét závisti, žárlivosti a nenávisti." (NIRO)
  • Plakát z filmu, na kterém si Monica Bellucci zapíná boty, se stal nejprodávanějším filmovým artiklem toho roku a visel v pokoji milionů teenagerů. (Roman.Ticka)

Reklama

Reklama