Lehkovážný mladý muž se zamiluje do snoubenky svého přítele. Jednoduché schéma milostného dramatu (s nečekaným závěrem) zasadil Becker do prostředí pařížských módních salónů. Film vznikl pět měsíců před koncem německé okupace, což se na něm podepsalo jen nepřímo, v atmosféře, jejíž strojená lehkost v sobě nese zvláštní úzkost. Falbalas je dnes považován za dokonalou ukázku Beckerova smyslu pro jemné nuance ve vyprávění a v inscenaci, jeho premiérové přijetí bylo zato mnohem rezervovanější (což se bude opakovat u Zlaté hřívy i u Díry).
(NFA)
Lehkovážný mladý muž se zamiluje do snoubenky svého přítele. Jednoduché schéma milostného dramatu (s nečekaným závěrem) zasadil Becker do prostředí pařížských módních salónů. Film vznikl pět měsíců před koncem německé okupace, což se na něm podepsalo jen nepřímo, v atmosféře, jejíž strojená lehkost v sobě nese zvláštní úzkost. Falbalas je dnes považován za dokonalou ukázku Beckerova smyslu pro jemné nuance ve vyprávění a v inscenaci, jeho premiérové přijetí bylo zato mnohem rezervovanější (což se bude opakovat u Zlaté hřívy i u Díry).
(NFA)
(více)
Mladá slečna z vidieka Micheline (Micheline Presle) si má zobrať výrobcu hodvábu Daniela Rousseaua (Jean Chevrier) za muža a táto milá udalosť má prebehnúť v meste módy, Paríži. Náhle sa však zamiluje do najlepšieho priateľa svojho nastávajúceho manžela, módneho návrhára Philippa Clarencea (Raymond Rouleau). On je však Don Juan, ktorý ju vášnivo zvádza len vtedy, keď cíti potrebu kreatívnej inšpirácie, a potom ju rovnako rýchlo pustí, keď sa venuje novej kolekcii. Micheline už nemá chuť takto pokračovať a prejde ju aj chuť na vydaj. O niekoľko týždňov neskôr sa ju Philippe pokúsi dobyť, ale už je neskoro. Odmieta ho, načo sa on zblázni a pomýšľa na to najhoršie.
(Biopler)