Reklama

Reklama

Paříž, 13. obvod

  • Francie Les Olympiades (více)
Trailer 1

Obsahy(1)

Tři mladé ženy a jeden muž. Jejich životy se na chvíli protnou ve čtvrti Les Olympiades, v pařížském 13. obvodě. Výřečná a drzá Émilie pracuje v callcentru a přivydělává si pronájmem volného pokoje. Naváže intimní vztah se svým novým atraktivním nájemníkem jménem Camille. Toho ale přitahuje nedobytná Nora, která zase tráví noci videohovory s cam girl Amber. Dynamicky natočený černobílý snímek Jacquese Audiarda citlivě a s porozuměním sleduje krátké období v životě současných třicátníků, kteří se vyhýbají závazkům a samotu zahánějí večírky, povrchními známostmi a náhodným sexem. Nebo i oni touží po lásce a vzájemném porozumění? (Aerofilms)

(více)

Videa (4)

Trailer 1

Recenze (39)

Autogram 

všechny recenze uživatele

Film občas až na hranici porna, ale to by vôbec nevadilo, ak by príbeh gradoval, hoci aj cez ten všadeprítomný sex, a k niečomu zaujímavému dospel. Nedospel a pritom tam boli zaujímavé postavy alebo prostredie škaredej parížskej petržalky. Škoda aj toho čiernobieleho vizuálu, farebné telá mohli byť krajšie, aj ten šedý byt po babičke by bol menej šedý. ()

KNicole 

všechny recenze uživatele

O české spisovatelce Petře Soukupové se říká, že vzhledem k povaze jejích románů, kterými jsou výlučně vztahová dramata, nezanechávají její díla na čtenáři žádnou hlubší stopu - příběh po čtenáři prostě jenom tak steče, aniž tento by si o pár měsíců později pamatoval, čeho se vlastně týkal. Neznám filmografii Jacquese Audiarda, ale Paříž, 13. obvod po mně prostě jenom tak stekl. Mihlo se v něm několik postav, o nichž víme jen o něco málo víc než to, jakou roli mají k ústředním postavám. Nic zásadnějšího z toho neplyne, kdybych ho neviděla, nic se nezmění. Navíc i nedlouhá 105minutová stopáž s mým ADHD v kině solidně zacvičila. Kdybych neznala věk režiséra, mám to za zajímavý studentský film. V sedmdesáti už by ale mohl mít i trochu vyšší ambice. Ještě se rozmyslím, zda hodnotím na 3, nebo na 2 hvězdy. ()

Reklama

Hwaelos 

všechny recenze uživatele

Minutá příležitost hned v několika směrech. Les Olympiades usilují o to podat výpověď o současné generaci třicátníků, kteří v životě nemají nic jisté: pracovně, sociálně, ani osobně. Sociální aspekt je zvýrazněný jednak situováním do té části Paříže, kam turista nezavítá, jednak dialogy, které vlastně podtrhávají totéž, co vidíme. Dobrý scénář sociálního filmu se pozná po tom, že problémy skrze dialogy neartikuluje přímo, což tady tak úplně neplatí. Ale nechť, pro snímek tahle rovina není až tak podstatná. Co se týče výpovědi o vztazích a soukromém životě "čerstvě dospělých", jde o lépe zacílenou sondu. Paříž, 13. obvod je v tomto směru poměrně přesným portrétem lidí, kteří nevědí, co přesně chtějí, tápou a hledají. Sex je poměrně neoddiskutovatenou součástí tohohle zápasu, takže dává smysl, že je ho spousta i na plátně. Co ale naprosto marginalizuje snahu tvůrců je romantický a dosti nesmyslný happy end, jemuž nic v předcházejícím ději nenahrává. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Pokus o zachycení evropské Tinder generace, který má oslovit právě její příslušníky. V mých očích troskotá proto, že příliš ulpívá na všem, co je fotogenické a líbivé, a dramatická stránka projektu tím trpí. Jde o typický příklad snímku, kdy mi režisér předkládá postavy, se kterými se podle jeho mínění mám ztotožnit a fandit jim, zatímco já je vnímám úplně v jiném světle. Kdybych měl dát pouze na své emoce, nadělil bych bez váhání kategorický odpad. Tak dalece jsme si tentokrát s mým oblíbeným Audiardem nesedli. Je zvláštní, že finský snímek Víkend na chatě, který pojednává o téže věkové kategorii zatížené podobnou citovou nestálostí a společenskou neukotveností, mě naopak nadchl a nadělil jsem mu plný počet hvězdiček. Tady mě snad jen s částečnou výjimkou Nory, kterou ale režisér manipuluje jinam, než bych si představoval, všichni příšerně iritovali, včetně explicitního zobrazení erotiky. Nikdy bych si nepomyslel, že skončím jako moralista, ale tady mám dojem, že vidím hodně sebestředné, nedospělé třicátníky, kteří si zadělávají na samotu a nebudou schopní vytvořit funkční rodiny. Celkový dojem: 35 %. ()

Remedy 

všechny recenze uživatele

Krásný film, který lehce připomene poetiku Sofie Coppoly, nicméně ve zcela odlišném (a zároveň intenzivnějším) duchu. Magická hudba ve spojení s nádherně nasnímanou černobílou Paříží přichystá skoro až "allenovský" zážitek, ve kterém se vztahy ústředních hrdinů proplétají a zamotávají takovým způsobem, jaký jsem dlouho jinde neviděl. Osobité a citlivé drama se silným koncem. 80% [KVIFF 2021] ()

Galerie (20)

Reklama

Reklama