Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Neodolatelná síla a ukrývaná nebezpečí lidské sexuality nejsou nikde tak evidentní jako za blýskavou fasádou Las Vegas. Erotický film Showgirls představuje "světovou metropoli hazardu, hříchu a vášně" prostřednictvím temných zákoutí jeho známých nočních klubů a vzrušujících vystoupení na tanečních molech. Je to svět vášní, moci a individuálních rozhodnutí, v němž má všechno - a všichni -svou cenu. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (227)

InJo 

všechny recenze uživatele

Povolné ženy sobě. Kritika amerického snu a odvrácené strany šoubyznysu, který ovládají muži (kteří jsou samozřejmě šovinistická prasata). Je zajímavé, jak ten film svým vyzněním předběhl dobu - do té dnešní svým feminismem pasuje v podstatě dokonale. V době vzniku to (minimálně u kritiků) pohořelo, protože natočit film, který se točí okolo striptýzu a skoro všechny jeho postavy jsou různými způsoby nesympatické (mužské asi úplně všechny, hlavní hrdinka si musí projít vývojem) tehdy asi málokomu přišlo jakkoliv hodnotné. Verhoeven a Joe Eszterhas přitom v podstatě kritizovali patriarchát v době, kdy byla monstra jako Harvey Weinstein na vrcholu a žádné #metoo skandály jim ještě (dlouho) nehrozily. 70 % ()

H34D 

všechny recenze uživatele

Exploatace v novějším a nablýskanějším kabátku 90. let. Chápu, že Paul Ven-s-hovnem chtěl tentokrát záměrně "hloupě" a lacinně provokovat, ponižovat ženy, potažmo urážet jejich povahu i naivitu, ovšem plytký, prázdný a nezábavný způsob, jakým to provedl, se mi skutečně nezamlouvá. Nebýt pohledných hereček a neustále se promenádujícího stáda blyštivých koz, byl by film k uzouvání nudný a nezáživný. Oceňit mohu tak akorát groteskní kolečko, jímž si hlavní postava prošla. 4/10 ()

Reklama

Othello 

všechny recenze uživatele

Kontextuálně bych mohl nabídnou u Showgirls srovnání s třetím holandským filmem Verhoevena, Keetje Tippel. Vypíchnout nakolik s ní sdílí celý koncept mladé, krásné, odbojné a neomalené dívky, která v prostředí prokorumpovaného a neprolomitelně kastovního města prorazí až do nejvyšších žebříčků a to zejména díky tomu, jak snadno je schopná se vzdát jakýchkoli etických a morálních hodnot. Mohl bych nabídnout i to nepohodlné srovnání s tím, že Keetje Tippel je film, který původně měl umožnit pochopení nástupu socialistických hnutí koncem 19. století v Holandsku, zatímco Showgirls vypráví v podstatně stejný příběh akorát zasazený do tehdejší současnosti, kde nějaký odstín rozvoje socialistických hnutí nebyl ani v dohledu, takže vlastně ten film nenabízí východisko ze zobrazeného marasmu. Ale já to úplně nechci dělat, protože by to mohlo vyznít jako, že Showgirls obhajuji v nějakém kontextu. A já si přitom myslím, že to dost možná nejlepší Verhoevenův film. Inscenačně má neuvěřitelný drajv, postavy jsou téměř neustále v pohybu a přitom jednotlivé záběry jsou velmi dlouhé. Jednozáběrové scény přecházející z dialogů do tanců či motající se mezi desítkami statistů v zákulisních šatnách s milióny světelných a odrazových zdrojů jsou často daleko komplikovanější choreografií než samotné sborové tance, ale vůbec na to nepoukazují. Při tanečních scénách je zase kamera téměř statická (vyjma dechberoucího prvního Nomina představení, které je natočeno povědomě pro každého, kdo se někdy ocitl na pódiu před plným sálem) a dynamizuje se střihem. Zároveň minimum záběrů je tam čistě pro estetický efekt, ale přinášejí hned několik informací najednou. ___ Jsem si vědom nepohodlí, které ve své době Showgirls musela v uměleckých a kritických kruzích vyvolávat, protože popisuje celý svět showbyznysu jako neproměnitelný patriarchální rape-cult jungle, který nelze pokořit a uspět v něm lze pouze tím, že se mu přizpůsobíte. Pro tehdejší emeritní kulturní garnituru muselo být nepohodlně povědomé sledovat jak na večírku všichni dobře oblečení tančí na smooth jazz, zatímco o patro výše probíhá brutální skupinové znásilnění, se kterým se není možno ani nikam obrátit. Za okouzlujícím způsobem nejamorálnější scénu filmu pak považuji tu, kdy protagonistka získá sebedůvěru díky uznání jejího bývalého pasáka, jinak machistického násilníka, který provádí konkurzy na své tanečnice skrze to, jestli mu vykouří. ___ Když sledujete Showgirls, vidíte formální kvality filmu (můžete píčovat na herecké výkony, ale ukažte mi s čestnými výjimkami Sharon Stone, Kurtwooda Smithe a Jennifer Jason Leigh dobrý herecký výkony ve Verhoevenových filmech), sledujete tu paniku která po tom filmu nastala a jste si zpětně vědomi jak fungovalo pozadí showbyznysu v 90. letech, dojde vám, že Verhoeven s Eszterhazem tady udeřili na určitá veřejná tajemství s takovým důrazem, že to nepohodlí Ameriky, která se s tímto filmem musela potýkat, se muselo dát stáčet. ____Co se týče hereckých výkonů, tak Berkley (které Showgirls prakticky ukončil ještě ani nezapočatou hereckou kariéru) není špatná herečka, jak jde v některých zásadních scénách vidět, ale díky své nezkušenosti si není schopná úplně poradit s Verhoevenovým hereckým vedením, kdy on sám předváděl hercům požadované výkony skrze přehnaná gesta. Jde ji velmi dobře srovnat s jinými hereckými výkony v jeho filmech, zejména ještě z holandské éry. Co je ovšem jednoznačné je to, jak je výborná tanečnice a jakmile se má vyjadřovat tímhle způsobem, film nabere neskutečně na tempu. Osobně dávám přednost tanečním filmům s hůře hrajícími tanečnicemi než tanečním filmům, kde si usoplená Nicole Kidman šlape na šosy a předstírá luxusní prostitutku. _____ V současné době se Showgirls začíná rehabilitovat u veřejnosti a kritiky, což jen dokazuje nepřekonané pokrytectví západní popkultury, která není schopna kontextualizovat aktuální díla, leda je po mnoha letech začít analyzovat až poté, co se film stane společensky neškodným, jakkoli mezitím zdecimovala kariéry většiny zúčastněných. () (méně) (více)

Triple H 

všechny recenze uživatele

Človek sa až musí čudovať, že tvorcovia Základného inštinktu boli schopní vypľuť takýto film. Joe Eszterhas scenár zrejme chodil písať do krčmy, pričom vždy počkal s písaním až do šiesteho piva. Zrejme tiež prechádzal obdobím zvýšenej nadržanosti inak sa tento scenár nedá logicky vysvetliť. No a réžia - Verhoeven má erotické scény rád (vlastne všetko explicitné) a tak nám ich hojne doprial. Zvyšok jeho akejkoľvek snahy (ak bola) vyšiel vnivoč. Jedna hviezdička za všetky tie riťky a druhá za všetky tie cecky. Pre nežné pohlavie to však asi bude odpad!. ;-) ()

Lavran 

všechny recenze uživatele

Podle zdejších "spravedlivě morálně rozhořčených" reakcí jsem čekal dalšího patrona z mého oblíbeného "nuzného dna fušeřiny", ale z téhle banální prasečinky, která je na první mrknutí jen o dámském poprsí, se stala celkem milá (i když brutálně zdlouhavá) moralitka s přesahem a (světe div se) skvěle natočená. Kdo by to byl řekl! ()

Galerie (423)

Zajímavosti (26)

  • Jediná interierová scéna, která se točila v Las Vegas je úvod filmu, kdy Nomi hraje automat v Caesar´s Palace. (don corleone)
  • Jenny McCarthy byla žhavou kandidátkou při konkursech, dokud se neukázalo, že neumí tancovat. (don corleone)
  • Berkley je ve filmu 20 minut nahá, to je téměř celá šestina filmu. (don corleone)

Související novinky

Trierova sága o souložení

Trierova sága o souložení

29.08.2012

Ve Švédsku právě padla první klapka nového ero-eposu Larse von Triera s výmluvným názvem Nymphomaniac. Filmu přinesl mediální pozornost především Shia LaBeouf, který tvrdil, že si před kamerou… (více)

„Židovské Statečné srdce“ se nekoná

„Židovské Statečné srdce“ se nekoná

13.04.2012

Alespoň prozatím. Je ale pravděpodobné, že studio Warner Bros. nakonec projekt The Maccabees zruší úplně. Důvod? Antisemitismus a hulvátství Mela Gibsona. Alespoň to tvrdí scenárista Joe Eszterhas.… (více)

Souboj blondýnek v Burlesce

Souboj blondýnek v Burlesce

11.10.2009

Bývalá Veronica Mars Kristen Bell (právě tento víkend má za louží premiéru její komedie Trable v ráji) bude znepříjemňovat život Christině Aquileře. Zahraje si totiž její rivalku v muzikálu Burlesque… (více)

Natočil Kevin Smith opravdu porno?

Natočil Kevin Smith opravdu porno?

28.07.2008

Ale no tak, jednou za čas si můžeme dovolit bulvární titulek i tady u nás, ne? ;-) Obsah zprávy je mnohem prozaičtější. Kevin Smith má problémy s MPAA. Ano, už zase. Organizace, která rozhoduje o tom… (více)

Reklama

Reklama