Režie:
Billy WilderKamera:
William C. MellorHrají:
Gary Cooper, Audrey Hepburn, Maurice Chevalier, John McGiver, Lise Bourdin, Guy Delorme, Françoise Brion, Franz Waxman, Léo Marjane, Christian Lude (více)Obsahy(1)
Gary Cooper se v této dnes již klasické romantické komedii typově vrací ke své roli lehkomyslného svůdníka z filmu Bluebeard's Eighth Wife (1938), i když tentokrát jako stárnoucí playboy Frank Flannagan. Na scénáři k oběma snímkům se podílel slavný Billy Wilder, který Odpolední lásku i režíroval. Audrey Hepburn zde ztvárnila Ariane, dceru pařížského soukromého detektiva Clauda Chavasseho (Maurice Chevalier). Ten sleduje Flannaganovy milostné pletky a výsledek sděluje podváděnému manželovi (John McGiver), jenž se rozhodne záletníka zabít. To ale zaslechne Ariane, která okamžitě spěchá Franka zachránit. Dokáže jej udržet v bezpečné vzdálenosti od McGivera tím, že se sebe dělá světačku; to Frank sice rychle prokoukne, ale Ariane jej stejně velmi fascinuje a poté, co dívka zmizí, rozhodne se ji hledat... Když se pak jednou setká s Chavassem, vypráví mu o krásné neznámé a netuší, že jde o detektivovu dceru - a ten mu rovněž v nevědomosti nabídne, že mu ji najde. Když pak ale zjistí, že by tak podporoval vztah své dcery s o mnoho let starším casanovou, začne ji od něj zrazovat. Ariane však na jeho naléhání nedá, což otvírá cestu k velkému romantickému finále. Film osvěžuje jemný humor jako je například výborný opakující se gag s kvartetem cikánských houslistů, kteří záletníka Coopera sledují úplně všude, včetně koupele v páře. Tato plynulá, inteligentní a mistrně natočená romantická komedie získala kromě řady nominací také několik cen; jako adaptaci románu Ariane Clauda Aneta ji napsali společně Wilder a I.A.L. Diamond. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (122)
Mal som s tým trochu viac problémov než s Wilderovkami zvyknem mať. Prvý problém sú postavy - ona je naivná krava a on úplný zmrd. Problém č.2 - mal som pocit, že Wilder sa príliš opantáva svojou genialitou a každá druhá scéna je asi o polovicu dlhšia než by mala byť. Ale Audrey aj Gary Copper dokázali zázrak a aj napriek nesympatiám k hlavnej dvojici ma zaujímali a fandil som im. A aj keď to nemá ten správny drive majstrovych najlepších filmov stále je to skvelé a navyše korunované nádherným záverom. 8/10 ()
Herecký koncert mladičké (a už přesto protřelé) Audrey Hepburn a zkušeného elegána Gary Coopera v humorně laděném snímku Billyho Wildera. Chemie mezi nimi i přes velký věkový rozdíl fungovovala a byl na ně krásný pohled. Krásnou kulisu dělaly vedlejší, ale o nic méně důležité postavy jako otec či "hloupý" manžel. Klasický příběh lásky mezi dvěma lidmi, kteří se nemohli lišit víc, a přesto měli něco společného ... odpolední lásku. ()
Trošku slabší Wilder, ktorého špecifický rukopis cítim iba v prvej sympatickej hodinke so skvelými hercami a dávkou rozkošného humoru. Keď sa však prvá obsahová dilema vyriešila, pýtala som sa v duchu: ,,Čo teraz, Billy? Vyčerpal si všetky možnosti, ale aj tak pevne verím, že máš nejaké eso v rukáve."......... Očakávania zostali nesplnené. Nekonečne natiahnutá lovestory s hapkajúcim scenárom, občas zábavnými scénami a sladkým koncom. Wildera milujem, ale pri myšlienke na jeho iné unikátne snímky sa tvárim, že som Odpolední lásku vlastne nikdy nevidela. ()
Audrey Hepburn opět okouzlující a její protějšek sice trochu starší, ale kupodivu mi to nijak nevadilo. Příběh je neotřelý a zajímavý, slečna Ariane je úžasně mazaná a sympatická. Její plán byl vážně geniální! :) Romantika a komedie dokonale vyvážené, hudba příjemná a ten závěr, ten byl fantastický! Už jsem myslela, že vím, jak to dopadne, a ono ne :) Skvělé! ()
"Teď mi řekněte vše, co o ní víte. - Vím, že se nejmenuje Adolf." Chlípný svůdník a svůdný chlípník v osobě pana Flannagana mě bavil a co teprve Ariane. Ta byla ve svém fantazírování úžasně roztomilá, takže jsem jí hrozně fandil, i když jako pragmatik jsem byl trošku zklamán z její nepříliš propracované strategie. Také tempu vyprávění v tomto případě nelze vyčítat přílišnou svižnost, nicméně atmosféra byla báječná, cikánská kapela brilantní a skvělými hláškami se rozhodně nešetřilo. ()
Galerie (91)
Zajímavosti (9)
- Film byl nejen finančním propadákem v kinech, ale ve své době byl i vlažně přijat kritikou. Mnoho kritiků mělo pocit, že 55letý Gary Cooper byl pro svou roli příliš starý a měl ji odmítnout, tak jako to udělal Cary Grant. (orkadimenza)
- Film natočený podle románu Clauda Aneta „Ariane“. (contrastic)
- Dalším pohoršením pro cenzuru byl dojem toho, že pár se mnohokrát na svých setkáních v hotelu miloval. Proto musela být přidána Cooperova poznámka, která tento dojem vyvracela. (contrastic)
Reklama