Poslední recenze (28)
Na vlastní nebezpečí (2007)
Kouzlo nechtěného (?), při sledování jsem se bavil jak u žádného jiného novějšího českého filmu.
Sám v divočině (2009) (pořad)
Srovnání s Man vs. Wild je naprosto mimo mísu, určitá podobnost je tu spíš se Survivormanem, taky tu máme hlavního protagonistu, který sám pobývá v přírodě a sám vše natáčí. Rozdíl je v tom, že Survivorman vycházel z premisy, která předpokládala, že při pobytu v přírodě se něco zvrtne a člověk se ocitne sám s určitým základním vybavením. A většina pořadu ukazovala, co se dá s tím minimem vybavení podniknout, naučnej prvek byl významnej. V Alone in the Wild se od začátku počítá s delším pobytem v divočině, Ed Wardle si chce splnit svůj klukovský sen a je na to patřičně vybavenej. Naučnej prvek tu chybí, spíše je okrajovej, hlavně jde o zprostředkování pocitů z delšího pobytu mimo civilizaci. Les Stroud natáčel vždy cca po dobu týdne, Ed Wardle měl v plánu několikaměsíční pobyt, jestli vás zajímá, jak dlouho vydržel, tak neváhejte a na pořad se koukněte.
2010: Druhá vesmírná odysea (1984)
Doopravdy nechci film srovnávat s Kubrickovým filmem, četl jsem obě knížky a druhá je od první v mnohém odlišná, obsahuje více dialogů, humoru, hrdinů s propracovanějšími charaktery a napínavější zápletku, vyprávění je konvenčnější. To, že film je adaptací odlišné knížky beru jako fakt a bavit se o tom, co z děje mělo být zahrnuto, co naopak mohlo být vypuštěno, je logické a inspirativní, v tomto mě film nezklamal. Jen nechápu ty úpravy a přidané motivy vyplývající z období studené války, které nakonec vedou k celkem banálnímu poselství.