Oblíbené filmy (10)
Přelet nad kukaččím hnízdem (1975)
Zpívám si o svobodě písně ptačí. Kuku, kuku,kukuku.
Osvícení (1980)
Děťátka ,kůzlátka.tatínek Johnýýýýý přišel domů! - Samozřejmě v mé Top desítce.
Kuchař, zloděj, jeho žena a její milenec (1989)
Chlapec si smutně zpívá tu svou árii a já mám husí kůži. (nedělám to často, že bych se pozastavoval nad jinými komentáři, ale zrovna u Greenawayových filmů by vždy mělo být upozornění, že pan režisér je architekt a především manýrista (!) , a proto na jeho filmy nečumíme kvůli takovým zbytečnostem jako je příběh !)
Brazil (1985)
Jak já dlouho čekal na tenhle film. -Tak jsem se dočkal,-jsem hotov.
Blade Runner (1982)
..... a vzpomínky zmizí jak slzy v dešti. --Rozhodně ne vzpomínky na tenhle majstrštyk. Předloha výborná,film téměř dokonalý.
Chladné léto roku 1953 (1988)
Můj první sovětský film kdysi,kde nikdo nedostal vyznamenání.- Do teď můj oblíbený a to i přesto, že hlavně chlad marnosti, zmaru z bezmoci a vykořenění z něj čiší každou minutu.Malinká naděje na závěr (náhodné setkání dvou propuštěných politických) se rozplizne v davu nezůčastněných kolemjdoucích a odchodem hrdiny do zapomění.
Ohňostroj (1997)
Hlavní role,scénář,střih,režie,malby,tik v obličeji a smutně potměšilý pohled: Takeshi Kitano. Dovolil bych si tu citovat jedno Takeshiho haiku- /Mé oči,/mé oči jsou unavené,/mé oči jsou unavené zíráním,/mé oči jsou unavené zíráním na moře./
Millerova křižovatka (1990)
Nebýt bratrů Coenů (a jim několika málo podobným),už bych ani pro záplavu všech těch Ordinací v úplně růžových zahradách,Prci prci prci prcimprcampr prci prcičkách a Vopravdu vopravdovejch blondýnách,nevěděl jaký to je,když je parádní gangstrerka trošku říznuta noirem.(aneb ať žije Hammett a jeho Skleněný klíč,a drsná škola -samozřejmě)
Viděl jsem ďábla (2010)
Nehezká torture revanš.-Pomsta sice naplněna ale už zase ta polemika (viz. Parkova trilogie ) o katarzi zkrze pomstu. (co mě tentokrát dostalo tak Min-sik Choiův ,,ďábel"-ať se děje co se děje tak ze své nenávisti vůči všemu,ze své arogance a své animální zuřivosti a zvrhlosti tenhle ,,Old Boy" neuhne ani o milimetr!-spolu s Anthony Wongem/Untold Story/ a s Anthony Hopkinsem/Mlčení jehňátek/ ta nejzděsivější lidská zrůda jakou jsem měl zatím možnost v akčním filmu vidět)-(Choi-není to v překladu taky Antonín?)
Rozmarné léto (1967)
Mám já to ale snadné, když se mne někdo zeptá , který že to film je ten můj nejoblíbenější.