Oblíbené filmy (10)
Satanské tango (1994)
Este stale sa spamatavam z toho neskutocneho zazitku. Tych sedem a pol hodiny stale naozaj zato a zaverom to Tarr maximalne zaklincoval!!! Neuveritelna praca s kamerou, nieco na styl Stalkera, len ovela prepracovanejsie zabery, mrazive prostredie, osada bez zivota, prazdne ulice, neprestajny dazd, ktory sa vam akosi usadi v dusi, sceny, ktore su odrezu kusok z vasho ja, do kosti prenikajuca hudba a zvukove efekty, absurdne situacie a vyroky. Film, ktory na mna urobil obrovsky dojem a myslim, ze ked to o par dni predycham a lepsie nad vsetkym popremyslam, este viacej pochopim tu genialitu.
The Doors (1991)
Tento film je skvost. Kolko je na nom pravdy a kolko pochadza zo Stoneovej fantazie je uplne, ale uplne jedno, pretoze podstata tejto skupiny a Morrisonovho zivota bola vystihnuta a ked pocujem tu neskutocnu hudbu, neostava mi nic ine len na dve a pol hodiny zatajit dych, popripade chrochtat blahom.
Cabiriiny noci (1957)
Stalker (1979)
Mozem to pozerat kazdy den a kazdy den v tom filme objavim nieco, co som predtym nepostrehla. Co sa vizualnej a zvukovej stranky tyka, je to cista hypnoza.
Warholka (2006)
Requiem za sen (2000)
Nový svět (2006)
Moje srdiecko vzblklo tym zahadnym plamenom, ktory sa objavuje len v pripade, ked si pozriem film a poviem si, tak toto bolo to prave orechove. Niektore komentare vystrihaju pred nudou, ja som ziadnu nepostrehla. Tento film bol presne to, co som potrebovala a davam mu pomyselnych sest hviezdiciek a okamzite ho presuvam do mojich naj filmov. Neobycajny, fascinujuci, autenticky.
Adresát neznámý (2001)
Nie som si ista, ci som videla sokujucejsi film, a to si dovolim tvrdit, ze mam uz svoje napozerane. Po dopozerani som mala presne tie iste pocity ako po precitani´knihy od Jerzyho Kosinskiho The painted bird. Hnus zmiesany so sokom, sucitom, smutkom. Stale si v hlave prehravam urcite sceny a len tak ich asi z hlavy nevyzeniem. Pribeh malej komunity ludi, do ktorych zivota vstupi vojna a americka armada. To, co sa deje potom, sa neda nazvat inak ako absurdne. Cudzi element prebudza v ludoch to najhorsie zlo. Reziser Kim Ki-Duk ma zaujal filmom Samaritanka, ale po tomto pocine ho presuvam medzi mojich oblubencov.
Písečná žena (1964)
Tak toto bola aka pecka! Jednoznacne to najlepsie a najmrazivejsie, co som za posledne mesiace videla!
Špičák (2009)
Dokonale, mrazive, genialne.