Recenze (14)
Blue (1993)
Modrá jako úzkost, modrá jako život, modrá přírody, modrá jako ticho, modrá slepoty, modrá všech smyslů, modré zvuky, modrá voda, modrá nemoc, modrá Yvese Kleina, modré obrazy, modrá slova. Modrá, modrá, modrá. Modrá jako smrt. Modrá.
Médea (1969)
První setkání s Pasolinim. Oceňuji: výtvarnou kvalitu obrazů včetně až postmoderní mnohosti zastoupených kultur (kulisy například Campo Santo v Pise atd.); katarzi náhlého konce s větou "Nic jiného už není možné.", kostýmy, krásu Marie Callas.
Jak ukrást Dagmaru (2001)
Fascinuje mě, že při sledování tohoto filmu se mi dělalo fyzicky nevolno. Zvládl jsem dvacet minut, pak jsem to musel vypnout.
Máj (2008)
Nemám slov. Chybělo vypouštění holubice, pád růží, ale to hravě nahradila oranžová krev, socha anděla připomínající výtvarnost Olbrama Zoubka, vypouštění motýlků, které potom smeteme mrtvé ze stolu. Mám pocit, že Mácha rotuje v hrobě jako tornádo.
Americká krása (1999)
Jak se dává dvacet hvězdiček?
Valerie a týden divů (1970)
"Orlíku! Orlíku?" volání zní stále v uších. Temné, nechutné, obsese zkažených zubů, upírů, tchořů. Směs úchylů a pojetí ženské sexuality z toho nejzvrhlejšího hlediska. Formálně výborně zpracovaný snímek, s tolikrát zde vyzdvihovanou kamerou, kterou tedy opětovně chválit nebudu, neboť bych jen kopíroval. Zvláštní časoprostorové přesuny, které nejsou téměř nikdy kauzálně podložené, tudíž je zde označení "surrealné" na svém místě. Vše je však okořeněno o peprnou symboliku, která je dosti dobře čitelná. Tohle všechno smíchané s notnou dávkou české poetiky, avšak spíše Švankmajerovské... vlastně ani nevím, co si o tom všem myslet... kdo byla ona, a kdo byl on, oni? Jak to nakonec bylo?
Miranda (2009) (seriál)
Jeden z nejlepších sitcomů, které jsem kdy viděl. Ale chce to mít onen šestý smysl pro britský humor. Rozhodně Miranda perlí téměř v každé scéně. A především formálně ojedinělé Mirandiny pohledy do kamery v devadesáti procentech člověka naprosto odrovnají. Doporučuji také nesledovat sám, pokud nebydlíte sami. Spolubydlící by si mohli myslet, že jste se úplně pomátli a máte záchvat... Miranda je ikona!
Čas na dobrodružství (2010) (seriál)
Když jsem Jakea a Finna viděl poprvé, říkal jsem si, jakážto otřesná animace? Proč to proboha působí jako Salad Fingers? Ale nějak časem jsem viděl další díl, a u něj jsem se velmi nasmál... Zkrátka tak nějak dozrál ve mě smysl pro jejich humor... A nedám na ně dopustit...
Hospoda Na mýtince (1997) (divadelní záznam)
Kupodivu mám z tohoto Cimrmana docela rozporuplné pocity. Na jednu stranu skvělé vtipy a hlášky, na stranu druhou dlouhé prodlevy... Jak v semináři, tak ve hře. Záskok a Vyšetřování ztráty třídní knihy stále vedou.
Nutné k přežití (2006) (pořad)
A všimli jste si, že zůstává stále čistý? :DDD