Oblíbené filmy (10)
Mise (1986)
Film, ve kterém si člověk může najít toho svého do života více, než snad v jakémkoliv jiném.
Temný rytíř (2008)
Hellboy 2: Zlatá armáda (2008)
Krásná fantasy o upadajícím světě pohádkových postav, který je postupně ničen expandujícím lidstvem. Poslední hrdina povstává proti mašině naší civilizace a bojuje i za cenu obrovských obětí proti bezohlednosti našeho druhu. Proti němu stojí hloupý, natvrdlý, nemyslící svalovec Hellboy, který sám neví čí je. Přesun Hellboye na úroveň hardcore fantasy filmu velmi prospěl a del Torova fantasie zde pracuje na plné obrátky a já jako věčný fantasta a milovník pohádkových světů hltám jeho výplody i s navijákem. Bravo! Bravissimo!
Šílenství (1994)
Na této obskurnosti je naprosto skvěle poznat, jaký spisovatel inspiroval mistra Carpentera. H.P.Lovecraft je cítit ve všech koutech tohoto filmu. Celkově se jedná o můj nejoblíbenější horror. Utápění se v hlubinách paranoidních představ a zároveň šílené reality je můj šálek čaje. Sam Neill se pro tuto roli skvěle hodil a Jürgen Prochnow byl skutečně spisovatel z devíti pekel. Zároveň snímek nezaostává ve vnitřním poselství.
Interview s upírem (1994)
No, co lze vytknout majstrštyku? Nic. Takhle se mi upíři líbí nejvíc, Tom Cruise je skutečně noblesním vampírem s nezkušeným Bradem Pittem jako svým upířím "synkem". Skvělý příběh naskrz érami mě opravdu chytnul a třešničky na dortu v podobě Banderase a závěru při jízdě autem vykouzlily na mém obličeji úsměv ne nepodobnýmu dětské tváři u vánočního stromečku.
Dobrý ročník (2006)
Úžasný, fascinující, poetický a odpočinkový snímek, který staví do ostrého konstrastu svět hektického kariérismu a pohodičku kdesi v chládku se sklenkou Bordeaux. Celé je to tak klidné a zároveň rozverné, něžné a zároveň vášnivé až mi z toho přecházel zrak. No mistře Scotte, tohle je opravdu mistrovské dílo.
Duna (2021)
Dokonalost. Hudba, vizuál, střih, kamera. Všechno naprosto perfektní.