Recenze (355)
Love Story (1970)
Co čekat od filmu, u kterého už od začátku víte, jak skončí (úvodní monolog Olivera) a od prvního momentu víte, že jediné, co uvidíte, je zaláskovaný mladý pár plný ideálů? Nečekejte nic a tahle upřímná Love Story vás okouzlí. Právě svou jednoduchostí, křehkostí a lidskostí.
Raz, dva, tři (1961)
Berlínská zeď: The Coca Cola Company a Nikita Sergejevič Chruščov. Parádní satirická podívaná ve zběsilém tempu, u které se nedá nesmát. Billy Wilder zabodoval na celé čáře (a to na všech jejích frontách).
Čínská čtvrť (1974)
Jsem holt asi kulturní barbar, ale tímhle mě Polanski příliš neoslovil. Skvělá atmosféra, excelující Nicholson, promyšlená zápletka, kultovní snímek, úžasná hudba, kamera, výprava... já vím, ale... zkrátka mi tam tak nějak všichni přišli "divní".
Trip (1967)
Koukat večer na televizi a mít doma nečekaného hosta v podobě sjetého Petera Fondy, nevím nevím, zda-li bych požádala o sklenici mléka. Ale proč ne. Každopádně tatínek by to asi nepochopil. // Skvělý experiment, který si zaslouží pozornost už jen pro svůj halucinogenní scénář a vyjetou odvahu. Ale to omámení je jen chvilkové. Každopádně tak či tak, tleskám, protože i když tenhle trip byl oproti realitě o dost kratší, byla to docela fajn jízda. 3 a půl *
Božské děti (1997)
Film: BOŽSKÉ DĚTI. Hrají: Malá Zahra a starší bratr Ali. Námět: TENISKY. Nic jiného. A přece to bylo silné. // Snad poprvé v životě jsem někomu fandila, aby nevyhrál.
Manderlay (2005)
Úplně jiná Grace. Úplně jiné téma. Ale stále dobrá sada. Slabší, ale pořád silná.
Dogville (2003)
Lars von Trier ve své nejlepší kondici.
The Amputee (1974)
Jednoznačně...mrazivé. A tak trochu nechutné. A dost zvláštní.
Zoufalé ženy (2004)
Zoufalé ženy byly tak zoufale nezvládnuté, až jsem myslela, že to nevydržím. Nejen, že film nepřináší nic nového, ale navíc témata (která jsou častým použitím už tak zbroušená, že sotva mohou někoho bodnout do srdce) jsou tak nevydařeně zpracovaná (hlavně herecké výkony jsou velmi slabé), že je mi líto těch 50 korun, které jsem nechala v trafice. Měla jsem si raději koupit cigára.
Na dno vášně (1997)
Dokonalost mistra Almodóvara. Můj nejoblíbenější kousek z jeho dílny. // A jo, Kačírku, je to o basketbalistovi... vyhráls.