Poslední recenze (109)
Joker (2019)
Geniální. Dlouho jsem neviděl něco tak dobrého, i s odstupem mnoha dní musím na tím filmem pořád přemýšlet, což se mi stává u skutečně výjimečných kousků. Phoenix exceluje a předvádí neuvěřitelný rejstřík, film fakticky stojí na jeho výkonu. V jednu chvíli vám ho je líto a chápete, že si fakt nezaslouží, jak mu osud (a lidi) dávají nakládačku. Ze začátku se vážně snaží, co to jde, přetlačit tu nepřízeň... ale pak se něco zlomí...a v další chvíli vás z Phoenixova výkonu až mrazí, jakou polohu šílenství umí zahrát. Je to postupně budované a už od začátku tak nějak tušíte, kam to směřuje....perfektní eskalace a závěr. Jo, a taky tleskám za tu fyzickou proměnu, kdy musel Phoenix drasticky zhubnout tak dvacet kilo - ta příprava na tu roli musela být mazec a ještě ve filmu vystřihnout takovou proměnu v šílence. Jestli za něco Oscara, tak za tohle zaslouženě.
Cutter (2005)
Pětihvězda to není, to je jasný. A jako jo, je to blbý. Ale tohle je přesně ten typ filmů, ke kterým je třeba přistoupit už s určitým nastavením. Hraje v tom Chuck Norris. Takže nečekám žádnou intelektuální hitparádu, ani sociálně-filozofickou sondu bergmanovského střihu. Čekám Chucka - tedy jeden výraz pro všechno, jednoduchý/blbý/místy rozhodně ne vtipný hlášky (jakkoliv v jednom případě je ta hláška od Chucka ve stylu vtipů o něm samotných), kop z otočky. Tohle čekám a toho se mi dostane, takže průměrnej Chuck, průměrný 3 hvězdy.
Rozhněvaný muž (2021)
Velká jízda. Jason Statham v nikoliv netypické akční roli, ale pod taktovkou Guye Ritchieho to má nejen švih a šťávu, ale taky dost promakaný děj. Výborná kamera a místy typicky suchý britský humor.