Oblíbené seriály (9)
Potvora (2016)
Sexuální výchova (2019)
Kosmos - časoprostorová odysea (2014)
Pre mňa je ľubovoľný diel tohto seriálu ako hodinová meditácia. Historické animované vsuvky, grafické výlety do mikrosveta, do toho prekrásna hudba či pokojný hlas Neila deGrass Tysona. G E N I Á L N E. Pre každého, kto miluje vesmír, kvantovú fyziku či dejiny vedy a nehľadá v každom rozkvitnutom kvete nadprirodzeno. Ach, a ja môžem dať len 5 hviezdičiek...
Sherlock (2010)
"Nie som psychopat, ale vysoko-funkčný sociopat. Vygoogli si to." Ďalší z kategórie asociálnych über-inteligentných týpkov (Sheldon Cooper, Dr. House etc.). Klasická predloha navlečená do cool handier 21. storočia - tvorcovia o(d)prášili patinu pôvodniny a vybrali z nej to nemenné bez ohľadu na dobu - tú geniálnu dedukciu a "chémiu" medzi parťákom, priateľom a nepriateľom. Boží respect pred scénaristami, že toto dokázali a FUNGUJE IM TO! Herci sú výborní VŠETCI, aj tí v minirolách. Cumeberbatch je neskutočne sexi, keď myslí, ale nadovšetko vyzdvihujem Martina Freemana - zo ksichtu mu čítate každú myšlienku, šok, prekvápko, ale i odhodlanie a takú tú nenápadnú silu, ktorou jeho Watson disponuje. Tento seriál je kus. Doplnené po 2. sérii: Ooooooomajgoš, toto je seriálové nebo!!! Po poslednej videnej epizóde, ktorá s obrovským náskokom prekoná ľubovoľný celovečerák (všetkým, čo má skvelý film mať - príbehom, scénarom, hercami, hudbou, strihom etc.) sa mením na nekritickú neobjektívnu fanatickú fanynku a počítam minúty do ďalšej série. I'm definitely Sher-locked!
Dr. House (2004)
...áno, mám slabosť na hoch-inteligentných cynických asociálov... asi si tým niečo kompenzujem... :(
Hostiny génia Hestona (2009)
Absolútny vrchol molekulárnej gastronómie!! Jedlo ako všezmyslový oragastický zážitok pripravený veľkým natešeným poloúchylným deckom H. Blumenthalom!! Dostať pozvánku na Hestonovu hostinu mám v súkromnej top10 najtajnejších prianí - už len vymyslieť, ako sa stať britskou televíznou celebritou...
Star Trek (1966)
Seriál, ktorý definoval moju náklonnosť k vesmírnemu scifi a emocionálne stabilným racionálom.
Ztraceni (2004)
Seriál, ktorý vo mne vyvolal závislosť a prežila som niekoľko rokov čakaním na ďalší a ďalší diel (a za ten kus života, čo som mu venovala, pridávam hviezdu naviac). A aby som si uchovala oný pocit integrity napätia, záhad a zvláštnych súvislostí, ignorujem posledné dve série...
Sex ve městě (1998)
...som cica, čo miluje módu a New York... jasné, že ZBOŽŇUJEM tento seriál!!!! ... UPDATE a.d. 2017: zaradenie v topke mi pripomína, že som prešla istým mentálnym vývojom a dostala sa do veku hlavných hrdiniek. Čím som získala kompetenciu sucho zhrnúť: problémy týnedžeriek v telách dospelých vešiakov na super luxury brands. Fuj. Nič z toho ma dnes nezaujíma, iba tá láska k New Yorku ostala.