Recenze (74)
Gomora (2014) (seriál)
Nějak to nemá drajv. Pořád jen úsoky, přeběhlíci a mění se strany. Nikdo nemá jaksi charisma. Prostě namachrovaní, povýšenecký, bezpáteřní týpci, co radši úskočně ze zálohy a nejlíp v přesile zabijí. Chytání za bradičku, mluvení pár milimetrů od sebe a přidej se k nám a budem neporazitelní. A prásk ... zrada. Furt se jen mlátí prázdná sláma. Třetí serií se to trochu zlepšilo, ale stále je tam ta pahuť těch idiotskejch vlastností, co topili předchozí serie. Čtvrtá serie: "Enzo, dřív jsem v tobě viděl něco ... teď už to nevidím." Asi protože bossové taky fetujou už delší dobu, tak dělaj idiotský rozhodnutí, který by je dřív ani nenapadli. Nový postavy přicházejí a druzí "jsou odejiti" v rakvích, na zemi/v zemi, či v roztaveným železe. Pátá serie: hmm, když to začínalo dostávat tvar, bublina praskla a seriál skončil. Ale aspoň, že tak.
Temný případ - Noční krajina (2024) (série)
Docela by mě zajímalo, jestli by se uchytil námět reality show, ve kterém by si tvůrci, herci dokázali obhájit svůj filmový/seriálový počin. Jinak k hodnocení této série. Nelíbilo se. Značku True Detective odtrhnul silný aljašský vítr a odnesl hluboko do polární noci ...
Stvořitel (2023)
Jako když se v seriálu Ztraceni ten Michael pořád snažil zachránit syna Walta. A dělal to tak vehementně, že potom všichni okolo šli okamžitě do kopru. Vlastně už od toho počátečního rozhodnutí SPOILER: když za ním přišli ti vojáci a poslal by je někam, tak to vlastně dopadne stejně.
Mission: Impossible Odplata - První část (2023)
Tento díl se vskutku povedl. Umělá inteligence je vděčné téma, kord když se to chytře uchopí, jako v tomto případě. Co je asi určitě jisté, že by měl Ethan v nadcházejícím dílu dlouhý vlasy. Aneb první díl krátký vlasy, druhý díl dlouhý vlasy atd. :-) Ta honička v Itálii by nemusela být tak cukavá. Je divný, jak na plakát k filmu poslední dobou naflákaj všechny hlavní postavy co tam účinkují, jako by si brali příklad od A:Endgame. Kam se poděla kreativita? Snad se "poslední" díl dostane do kin dřív, než ta stávka položí Hollywood :)
John Wick: Kapitola 4 (2023)
Tady chybí k dokonalosti fakt málo. Díky tomu, že se ve filmu objevují i fragmenty z předešlých dílů, můžeme i během projekce zavzpomínat i na předchozí díly. Ale zpět ke 4. kapitole. Všichni bez debat odvedli skvělou práci, ale pozor aby tahle perfektní série nezačala dostávat trhliny. Proto doufejme v brzké, rozumné a důstojné zakončení. Ať se raději vydovádí na seriálech a kdovíčím, ale s někým jiným :)
Muž z Vysokého zámku (2015) (seriál)
Od dob GoT se seriálům dělají velice podmanivá intra. Pojetí alternativní, o to víc dojisté míry nedávné historie, má něco do sebe (i když některé věci se zkrátka nemění). Děj se posunuje poměrně plouživým, místy i nejistým tempem, každopádně má divákovi co nabídnout. Děj, ve kterém mají všichni co ztratit, a většinou i ztratí. Postupně to začne být tak nakažlivě chytlavé, postavy si člověk celkem rychle zapamatuje a je v podstatě snadné se v tom všem zorientovat. Atmosféra je ponurá, úměrná té době. A i když díkybohu nemusím žít v tamtý době, mnohé se zdá být až mrazivě podobné současnosti. Prostě i Amazon hodil do seriálové tvorby vidle, kopí, sekeru, cokoliv ... a buduje stabilní základy.
Sirotek: První oběť (2022)
Isabelle se za těch třináct let nezměnila, což je fajn, páč by tak mohl vzniknout i další díl. Je jasný že scénáristi musely přijít s něčím jiným. A to se jim více než povedlo. Napětí gradovalo skvěle, takřka v kolejích jedničky. Nicméně pak nastal zvrat a jelo jinam, ale pořád tím správným směrem. Krvavé scény spolu s zvukovým podtextem působily vkusně, což divákovi zaručí bezva podívanou.
The Invitation (2015)
Psychopřátelská večeře. Všichni dorazily, trapná chvíle může začít. Jenže, večeře se nějak nekoná. Nuda střídá nudu a člověk má spíš pocit, že se ocitl na sezení anonymních alkoholiků a náborů sekty. O pár psychoblábolů později dojde i slíbenou večeři. Jenže pak někdo nejspíš naléval víno ze špatné strany, jak jinak si vysvětlit ... já ani nevím. Tu další porci nudy? A tak prostě, pokud si nekoupíte ty nesmírně drahý hrnce a pokličky, tak vás zkrátka nenechají odejít ... naživu. Tenhle brainwashing mi asi nic moc neříká. Moje příčetnost se tomu jednoznačně brání.
Bullet Train (2022)
Akční nářez (ne, nejde o nový salám) s vymazleným, prošpikovaným (fakt nejde o salám) příběhem. Dějem tak svěžím, jež se náramně hodí v současném parnu a parádně rozčeřil stojaté vody. Hudební téma skvěle podtrhovalo každý kousek zmíněné podívané. Zkrátka starý fláky pořád táhnou. Casting vyšel na jedničku. No a ty metafory, ty byly božíí. Skvěle se film hodí i jako reklama na cestování vlakem po Japonsku ( i když flaša vody za 3 kila). PS: kdo by to byl řekl, že Aaron Taylor-Johnson je ten capart z před 19ti lety starého snímku Rytíři ze šanghaje .
My (2019)
Opět se stalo to, že trailer navnadil. Nicméně výsledný počin vyšel tak naprázdno, že se v tom vákuu všechny prvky co dělají horor hororem rozutekly na všechny strany. Dokonce i to klasický hororový pravidlo - hlavně se nerozdělovat !!! - vylítlo do pryč. Kdo by to řekl, že se tu vyskytne i pěkných pár komediálních scén (teda aspoň mě to tak připadalo).