Recenze (65)
Vlk z Královských Vinohrad (2016)
Díky tomuto snímku jsem se konečně dozvěděl, co je smyslem filmu. :)
Houstone, máme problém! (2016)
Výborná dokufikce, zvláště pro balkanisty. Z premiéry prý diváci odcházeli frustrovaní, protože nevěděli, co je pravda a co ne. Takže malá rada - nevěřte vůbec ničemu, ale skvěle to do sebe všechno zapadá. A taky se dozvíte, že první živý tvor ve vesmíru nebyl ruský pes...
Dům těch druhých (2016)
Bohužel popis filmu je lepší a zajímavější než samotný snímek. Prakticky nic se tam nestane.
Láska a odpuštění (2014)
Upřímně, moc se to nepovedlo. Film má dvě časové linie, které se v podstatě nikdy nepotkají a hlavní záměr filmu není úplně dobře podaný. Mohlo to být docela slušné psychologické drama a místo toho je to jen životopisná pohádka. Mimochodem nejlepší písnička hraje hned v úvodních titulcích, tak si ji užijte.
Mihotavá pravda (2015)
Začátek povedený a šokující. Dokument se zprvu věnuje tehdejšímu otřesnému stavu archivu a co s ním dělo předtím za vlády Talibanu. Poté už se ale děj nějak nerozvíjí a ke konci je snímek docela zkreslující, když vypráví o tom, že vozí filmy do provincií jako by tam kino, film ani televize nikdy předtím nebyly, což není pravda. Nicméně je alespoň částečně zachyceno srovnání vlády afghánského krále v 60. a 70. letech a současná neutěšená politická situace.
Porodní bába (2015)
Přestože se jedná v podstatě o nízkonákladový film, tak jsou válečné scény velmi povedené. Zejména při náletech někdy tuhne krev. Ve snímku jsou krásná panoramata zachycená výbornou kamerou a i hudba je skvělá, na rozdíl od jalové Lídy Baarové. A to v obou hraje zejména orchestr. Za málo peněz se zkrátka povedlo udělat hodně muziky, respektive filmu. U nás by z toho vznikla jen snůška nudných dialogů podobně jako v Českém století nebo v už zmiňované Lídě Baarové. Na rozdíl od těchto filmů je Porodní bába povedený historický film.
Zbrusu Nový zákon (2015)
Začátek slibný, ale setkání s novými evangelisty celý film rozbije a rozmělní. Čekal jsem víc od bezpochyby skvělého nápadu.
Filmový dobrodruh Karel Zeman (2015)
Výborný snímek. Krásná pocta Karlu Zemanovi.
Dítě číslo 44 (2015)
Film mě zklamal. Více v recenzi zde http://oskrkany.blog.idnes.cz/c/464184/trailer-cislo-44.html
Za vlast a královnu (2014)
Povedený snímek, který má hlavně skvělou atmosféru umocněnou hudebním doprovodem. V podstatě je to film o dospívání stydlivého kluka v armádě. Ačkoliv děj časově spadá do období korejské války, žádné střílení v něm nehledejte. Za to se ale skoro celý odehrává v kasárnách. Opravdu výborná atmosféra a začal jsem velmi kladně hodnotit bydlení na ostrově :)