Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Akční
  • Krimi
  • Animovaný

Recenze (485)

plakát

My se nehněváme (1966) 

Francouzsko-anglická pyrotechnická válka v hudebně-tanečním stylu šedesátek. Lehce bizarní "lautnerovka" s kombinací francouzského a britského humoru a přesným obsazením. Za zmínku stojí "armáda" britského gangstera, složená z vlasatých mladíků v černých oblecích, barevných kšiltovkách, s červenými skútry a neustále hrajících či tančících na šedesátkový bigbít. ##### Těsně před Angličanovým odpálením míčku se mi náhle ukončilo přehrávání, což zprvu vypadalo jako zajímavý (byť neoznačený) konec, ale pak jsem se dostal i k těm zbývajícím cca 7 minutám :-)

plakát

Ježíšovi démoni (1997) 

Tento film mi zatím nesednul. Prakticky žádný děj, natož dramatický oblouk. Nebylo mi ani jasné, kdy se příběh (??) odehrává, jen podle dobové hudby jsem usuzoval na 50.-60. léta. Jedna hvězdička za obsazení (Lanoux, Bouchitey, Faresová, její kolegyně z prodejny + Garcia, kterého jsem ani nepoznal) a druhá za soundtrack. Vzhledem ke zhlédnutí v pozdních nočních hodinách a častému mikrospánku hodnotím zatím **, ale zkusím tomu dát ještě jednu šanci.

plakát

Bankovní loupež (1981) 

Uvedení tohoto filmu v ČT jsem uvítal s potěšením, jelikož jsem o něm dosud neslyšel, námět zněl slibně a hned tři velká (a dvě menší) jména v hereckém obsazení působila lákavě. Přesto... Rozjezd sice fajn, herecko-lupičská parta rovněž, ale ten rychlý konec mě skoro až naštval. Nikde (až na doslova pár výjimek) žádná komplikace, žádné vyšetřování a pátrání jak po lupu, tak po pachatelích - což se týká i první loupeže hned v úvodu. Osud lupu a dalších parťáků "zdola" mi zůstal rovněž utajen. Takže slušné *** a velký otazník, proč toho na konci zůstalo tolik nedořečeno.

plakát

Sniper: Ultimate Kill (2017) 

Jednoduchý, přehledný děj, charismatický protivník, jeho necharismatický (ale o to zajímavější) najímatel, sympatická šéfka protidrogového, navrátivší se Berenger. V sérii lepší průměr, přičemž následující díly se pozvolna přestaly brát tak vážně a začaly se ubírat pro mě správným směrem...

plakát

Rivalové (2024) 

Docela pecka (žánrově, herecky i stylově), kterou určitě budu chtít vidět ještě nejméně jednou. Trochu vadilo střídání časových rovin, které se ale pro vyznění příběhu ukázalo jako nezbytné. Ale ani kamera, střih a hudba neměly chybu. Silné ****.

plakát

Sniper: Assassin's End (2020) 

Po desítce a devítce jsem se dopracoval k osmičce, která se ještě bere dost vážně. Objektivně za 3 hvězdy, ale kvůli angažmá scenáristy Olivera Thompsona (jenž oba zmíněné sequely zásadně vylepšil) a kvůli představení nových postav agenta Zera a Lady Smrt jednu hvězdu přidávám. A komu se IX a X ani trochu nelíbily, hoďte kamenem.

plakát

48 hodin (1982) 

Osmdesátková klasika, co se týče doby vzniku i mého hodnocení. Právě tímto filmem vstoupil na stříbrné plátno více než úspěšně Eddie Murphy a díky němu pak získal svou ikonickou roli Policajta v Beverly Hills.

plakát

Ostřelovač: Nebezpečná mise (2022) 

Tak toto jsem si dnes pustil, nalákán včerejší "desítkou" (G.R.I.T.), a opět jsem nelitoval. Dobře napsané i zahrané postavy, nadhled, vtip, hlášky, hra s žánrovými stereotypy a diváckým očekáváním, solidní soundtrack. Stejně jako mi "desítka" chvílemi připomínala comics, "devítka" mi pro změnu chvílemi připomínala western. Zajímavý byl už začátek, z něhož nebylo nejdřív zcela jasné, na čí straně stojí ono komando. Následně mě bavili jeho vybraní členové, zejména jeho šéf, a jejich "tarantinovské" dialogy. "Zásluhou" jiného překladatele zde IT Pete dostal trochu jinou přezdívku, ale jinak OK. A jeho závěrečná "romance" se zachráněnou Mary Jane taky neměla chybu :-) Takže pokud jsem G.R.I.T. dal bez váhání *****, ani dnes nemůžu jinak. Vidím, že s nástupem O.Thompsona se tato série rozjela správným směrem, čímž tvoří vhodný protipól (byť ne v kinech) stejně rozjetým sériím jako Mission: Impossible nebo Rychle a zběsile. Kdy bude další díl?

plakát

Sniper: G.R.I.T. - Global Response & Intelligence Team (2023) 

Tak tento film mi včera večer dokonale "sednul". Předtím jsem viděl několik dílů původní série s Berengerem (které mě nijak zvlášť nenadchly, na rozdíl od Odstřelovače s Wahlbergem) a nebyl jsem si zprvu ani jistý, jestli s ní má G.R.I.T. vůbec něco společného. Ale neřešil jsem to a postupně se začal královsky bavit. Na rozdíl od dřívějších dílů totiž přibylo humoru, nadhledu, zajímavých postav, chemie mezi nimi, hlášek, odkazů na filmovou klasiku (hlavně Tarantina) a místy až jakéhosi comicsového stylu. Přesně takto jsem si vždycky představoval odlehčený akční styl. Takže za mě plný počet a jdu dohánět předchozí díly s touto sestavou, snad mě nezklamou. ##### Komu by se mé hodnocení nezdálo: samozřejmě záleží, jestli takovýto film vidíte po Přeletu nad kukaččím hnízdem nebo po Playgirls. Já ho konkrétně viděl po nejmenované francouzské komedii ze 70. let, u které jsem se jen dvakrát uchechtl a poté dost váhal mezi dvěma a třemi hvězdami, zatímco u G.R.I.T. jsem se cca od třetiny stopáže dusil smíchy. A dám klidně ruku do ohně za to, že ze strany tvůrců šlo o humor zamýšlený.

plakát

Bez problému (1975) 

Na tento film jsem se těšil už od jeho uvedení do čs. kin (1977). Dnes jsem se k němu tedy dostal a... jsem docela zklamaný. Asi nejslabší Lautner, co jsem zatím viděl. Obsazení fajn, ale nevyužité. Výchozí zápletka také fajn, ale rovněž nevyužitá. Autorem hudby je jindy dobrý Sarde, ale zde rovněž nevyužitý, jeho doprovod jako kdyby patřil k úplně jinému filmu, rozhodně ne ke komedii. Film začíná akční scénou, ovšem následující automobilová honička je díky zpomalovačkám, záběrům pauznutým kvůli úvodním titulkům a už zmíněné Sardeho nehodící se hudbě docela rozvleklá, nevtipná a nudná, ostatně jako většina filmu. Ten místo avizované komedie s kriminální zápletkou připomíná spíše citové melodrama. Také střih je jakýsi podivný. Místy to zachraňují ženské představitelky,  postupně vstupující do děje. Dvě z nich (ve vedlejších rolích) se dokonce předvedou "nahoře bez". Také Lefebvre a Guybet nejsou špatní, ale většinou nemají co hrát. Během celé stopáže jsem se přesně dvakrát uchechtl, zbytek jsem se spíš nudil. Závěrečná pointa s mrtvolou je vzápětí shozena nesmyslně použitými záběry s rogallisty. Výslednému dojmu nepomáhá ani dabing od někdejšího Lucernafilmu, kde hlasově výrazný a nezaměnitelný Stanislav Fišer dabuje kromě Lefebvra ještě další 2 postavy. Ale budu shovívavý a pro mě objektivních 50 % zaokrouhlím nahoru...