Poslední recenze (5)
Rivalové (2024)
Úžasný film, který sice postrádá geniální námět, ale nadchne mistrovským scénářem, úžasným soundtrackem, skvělým střihem, samozřejmě výbornou režií a v neposlední řadě i parádními hereckými výkony. Nebylo jednoduché přijmout lyriku vyprávění, které se může ze začátku zdát trochu chaotické a trochu moc intimní, až trapné, ale jak jsem se přes to přenesl, všechno začalo krásně zapadat a já jsem si užil bezchybně vytvořené dílo. Poselství filmu je jednoduché a divák ho dlouho před koncem prohlédne, ovšem to ničemu nevadí, jelikož vývoj je poutavý až do konce a přestože člověk tak nějak ví, co se stane, na napětí to nic neubírá. Po prvním shlédnutí mám z filmu skvělý pocit a nebojím se ho označit za první dobrý film od Poor Things a jeden z nejlepších tohoto roku.
Nene (2022)
Tenhle film je čistý průměr. Nejedná se o sci-fi, ani horor, pro mě je to jednoznačně mysteriózní western s pár trochu napínavými okamžiky. Námět je vlastně dost originální a vůbec není blbý – vždyť kolik zná člověk mysteriózních/kosmických westernů – a příběh dává v rámci poetiky filmu perfektní smysl, leč tempo je na běžného diváka příliš pomalé a jakmile se ve filmu objeví jeho skutečný záměr, nemá co nabídnout. Vesměs jsem si jeho atmosféru vlastně užil, jenže člověk si vždy nejvíce vybavuje konec a ten Nope v mém hodnocení stahuje prudce dolů. Celá konečná sekvence už neobsahuje žádné tajemství, neobsahuje žádné napětí a alespoň u mě nebudí žádné emoce a musel jsem ji přímo přetrpět, než jsem se konečně dočkal konce. Tohle si určitě ještě spoustu let nezopakuju.
Metropie (2009)
Film působí přímo nepříjemně, což však svědčí o jeho jisté kvalitě. Animace sice byla vskutku zvláštní, hudba nevýrazná a dabing spíše podprůměrný, ale celkově panovala skvělá strašná atmosféra. Příběh nebyl zrovna silný a scénář byl úplně nesmyslný. Ale u takových filmů jsou tohle pro mě až druhořadé vlastnosti. Jde o atmosféru a ta byla navozena skvěle.