Recenze (360)
Single Man (2009)
Tady hraje prim lyrika, žádné dějové eskapády nečekejte. Pokud tuhle hru přijmete, uvidíte mikrosvět "vyloučených" (ke kterému hořce odkazuje už název filmu - co myslíte, jaké možnosti byly k zaškrtnutí v kolonce "Stav" ve formulářích v USA v 60. letech?), sužovaný stereotypy "těch ostatních" - a přitom stejně pestrý a obyčejný zároveň jako kterýkoliv jiný. Režisér ho dokázal vystavět citlivými a nápaditými záběry, a také skvělým herectvím Colina Firtha, který mě svým podáním dost překvapil.
Ztraceno v překladu (2003)
Lehce náměsíčná, opojná atmosféra, téma střetu dvou světů v několika variacích, a pro mě první Scarlett-strike v životě. Tohle je typ filmu, ke kterému se vytváří srdečný, nikoli rozumový vztah.
Dokonalý trik (2006)
Snímek, který si s vámi celou dobu zahrává - "Je tedy skutečná magie, nebo ne?". Tady se ptáte marně, počkejte si, co vám řekne tenhle atmosférický film, který je o mystice stejně jako o všední člověčině. Nechybí překvápko a skvělí herci (ano, i Scarlett - ale tady je to trochu slabší).
Bestiář (2007)
Tragédie tohohle snímku pro mě osobně spočívá (kromě některých zoufalých hlášek) v tom, že hrdinka, prezentovaná v trailerech a v mottu filmu jako útočící bestie, je následně v samotném ději naopak stereotypně a tuctově zobrazená jako štěně zoufale hledající "toho pravýho" a vláčené "těma nepravýma". Tohle si feministky za rámeček nedají.
Rok ďábla (2002)
Máte rádi Nohavicu? 1) ano --> nemusí vás nic víc zajímat, koukněte se. 2) ne - pak se vám hodí vědět, že Petr Zelenka natočil další Svůj Film, kde je kdeco reálné a přitom kdeco není, dělají se vtípky i se nutí přemýšlet o našem světě a lidech v něm. To už samo o sobě má hodnotu - plusko navíc si přidejte, pokud fandíte hudbě obecně, zajímají vás fenomény alkoholu a češství, nebo máte rádi, když je režisér nekonformní a přitom si drží nadhled (vzácná kombinace).
Pan Nikdo (2009)
Kolikrát už jsem to zažil: ti, co už všechno viděli a slyšeli, reptají, jak to někdo jiný natočil líp a že to není nic nového. Je to jen na tobě, milý diváku - buď si uvědomíš, že takové argumenty jsou irelevantní, a necháš tenhle eklektický film působit na svoje smysly bez předsudků, no a nebo to neuděláš a máš po zážitku. Škoda, protože Pan Nikdo zážitky umí, a ne jen tak nějaké. Hodně štěstí a otevřenou mysl. --- Po druhém zhlédnutí: yop, je to tak - sevřený, hravý a upřímný film. JO - a chytlavá všehochuťová hudba! Půl hvězdy navíc pro fanoušky popularizace fyziky.
A-Team: Poslední mise (2010)
3 a půl hvězdičky. 3* za poctivý akční film s charismatickými hrdiny, půl * za několik neotřelých nápadů v čele s tankem. Pozn.: nelogičnosti v ději může dle mého akčňáku vytýkat jen ten, kdo nechápe, co je tohle za žánr.
Toy Story 3: Příběh hraček (2010)
Prostě Pixar: povedená animace jdoucí ruku v ruce s nápaditým příběhem, který pobaví i napne zároveň. Kéž to autorům ještě dlouho vydrží.
Mulholland Drive (2001)
Lynch se vším všudy: 1)příběh, který je těžko uchopit, ale bude vás dráždit, abyste to znovu a znovu zkoušeli; 2) hudba co sakra dělá atmosféru; 3)ano, lesbická akce. Škoda škoda, že z toho nebyl seriál. Přesto jedna z mých srdcovek. DOBRÁ RADA: zkuste si to zařídit tak, abyste se na to koukali v malém omšelém kině v pozdně večerních hodinách, ideální je červený závěs před plátnem a jen pár diváků.
Hříšný tanec (1987)
Jednoduché počty: 3 hvězdičky za celkovou průměrnost filmu (ovšem zručně udělaného), a 1 navíc za to, jak se filmu povedlo stát se kultovním a kolik generací s ním už vděčně vyrůstalo. Jo, všimli jste si taky, jak se náhled na taneční kreace a to, co je "dirty", s ubíhajícími desetiletími mění?