Recenze (142)
Alenka v říši divů (1951)
Film celkom dobrý, akurát mám pocit, že niektoré mená alebo názvy, ktoré sa tam používali sa poplietli a film bol popletený. Ináč O.K.
Lví král 3: Hakuna Matata (2004)
Timon & Pumba boli zrejme tak obľúbení, že sa tvorcovia Levieho kráľa rozhodli natočiť ich vlastný film. Už v deväťdesiatych rokoch im bežal vlastný seriál. Ten film vôbec nemusel byť Leví kráľ 3, ale napríklad Timon & Pumba-Priateľstvo nadovšetko. Inak celkom dobrý film. Zakončenie bolo úplne nevhodné-to ako tam začali prichádzať Dysneyho postavičky. Nemám rád ľudí, ktorí si so seba robia takúto reklamu.
Kráska a zvíře (1991)
Musím povedať, že príbeh deja, narozdiel od deja známeho v našich kútoch je výrazne odlišný. Kráska bola posledná, ktorá chýbala rodine Dysneyho princeznej a pridala sa tak k napríklad 54 rokov starej Snehulienke či 41-ročnej Popoluške. Postavy Orloj, Čajnica a Lumiére nemali chybu. Keby tam neboli, tak ten film by nebol taký dobrý. Len škoda, že Dysney robí len muzikály, v roku 1992 ešte na OSCAROCH neexistovala kategória najlepší animovaný film, a dostal sa tak do päťky roku 1991, ale vyhralo Mlčanie jahniat, ktoré pochytalo samé najlepšie kategórie. Dysneyho klasika.
Sloní muž (1980)
Obsadenie skvelé, J.Hurt-pán herec, ktorého obdivujem pre túto rolu, A.Hopkins-dobrý lekár, v Mlčaní jahniat to už neplatilo, W.Hiler, ktorá si ma rolou kňažnej Dragomirovovnej získala aj pre tento film, A.Bancroft-pani herečka, ktorá by bola rada, keby mohla a J.Gielgud, ktorý dokázal, že vek nie je všetko. Ale film ma nudil. Dve hviezdičky za zamaskovanie a tretia za obsadenstvo. Zlatý stred.
Kung Fu Panda 2 (2011)
Najlepší diel z celej trilógie. Tu sa len nebojovalo, tu sa hovorilo aj o úzadí Poovej rodiny, a že to súvisí s hlavným antagonistom filmu. Film absolútne nemal chybu, a niektoré postavy boli tak dobre vykreslené, že nemali chybu. U mňa špička animovaných rozprávok.
Sissi a Yetti (2007)
Film, v ktorom vulgarizmy a narážky sa len tak sypali u mňa zabodoval. Len by to stále nemuselo chodiť.
Toy Story 3: Příběh hraček (2010)
Toy Story 3 je pre mňa najlepší diel z celej trilógie. Nové postavičky sa vydarili a Maco Laco u mňa zabodoval. Skoro vždy som mal rád antagonistov rozprávok a tento sa podaril. Možno, že by nebol zlý, keby si všetko nechal vysvetliť ako Jessie v dvojke. Prostredie bolo krásne, len škoda, že hračky majú iného majiteľa. Aj tak je to trochu "horor"-stačí sa pozrieť na smutného šaša Chcetoša a bábo.
Toy Story 2: Příběh hraček (1999)
Pokračovanie Toy Story o štyri roky neskôr sa opäť podaril. Tentokrát sa tu poukazuje nato, že aj keď deti vyrastú, vždy sa nájdu ďalšie, ktoré sa budú hrať. Najlepšia postava bola postava Zlatokopa, o ktorom som si pôvodne myslel, že je dobrý. Rok 1999 v animovanom filme moc nie je výrazný, ale tento film je klenot toho roku.
Toy Story: Příběh hraček (1995)
Rozprávka, ktorá učí deti o starostlivosť o svoje hračky sa vydarila. PIXAR sa stal priekopníkom animovaného filmu. Prvý animovaný film na 3D grafike. Aj keď už je to 22 rokov, rozprávka sa stále odohráva v súčastnosti, len deti sa už menej hrávajú. Dabing bol opäť hviezdny, na čo PIXAR stavil. J.Lasseteremu sa podarilo vyrobiť jednu z najúspešnejších 3D animovaných rozprávok.
Skleněné peklo (1974)
Najlepší katastrofický film 70-tych rokov. Film mal aj knižnú rovnomennú predlohu. Už len nápad a vsadenie deja je veľmi zaujímavé a nezvyčajné. Film mal opäť hviezdne obsadenie a odcenenia nenechali na seba dlho čakať. Dokonca bol nominovaný akadémiou za najlepší film, ale vyhral hviezdny Krstný Otec II. Katastrofická klasika z Hollywoodu.