Oblíbené filmy (5)
Mechanický pomeranč (1971)
Druhý film od Kubricka, po jeho vesmírné sondě. Nevím se přátelé úšklíbali, že tento režisér je divný. Odysea bylo celkem fajné dílko, a o pomeranči mi bylo řečeno že ho budu buď zatracovat nebo milovat.. A musím říct, že jsem si ho zamiloval. Už v prvních minutách si mě film získal naprosto DOKONALOU muzikou. Dále mě trochu zarazil mírou násilí (nedovedu si představit šok diváků v době vzniku filmu, přeci jen dnes už jsme na to více-méně zvyklí). No a poté už jsem se jen nechal unášet filmem, a to doslova, protože odtrhnout oči od toho co se dělo na obrazovce prostě nešlo. Nejsem příznivcem moderny, ale celkové pojetí interiérů mi vůbec nevadilo, působila na mě příjemně a jen dokreslovalo už tak hustou atmosféru filmu. Výkon McDowella prostě špička. Málokdy se stane, že se u filmu snoubí vynikající muzika, scénář, zpracování a herecké obsazení. Mechanickému pomeranči nic nechybí, a vzhledem k tomu že se po konci ještě zamyslíte, 100%
Memento (2000)
Zjizvená tvář (1983)
Srdcovka. Tahle gangsterka, i přes svou dlouhou stopáž Vás vtáhne do děje, že se budete na ulici ohlížet :) I přes banální příběh je Al Pacino prostě vynikající, drogové prostředí je vykresleno věrohodně (při scéně s motorovkou jsem měl husinu), a výborná muzika dobarvuje opus o sviňákovi, který se dostal až na vrchol. V závěrečné scéně mi srdce plesalo. Na film jsem se díval někdy před 3-4 lety, a i když byl natočen v roce 83, nemá to absolutně žádný vliv na jeho kouzlo. - 95%