Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Krimi
  • Animovaný
  • Akční

Recenze (5)

plakát

Devadesátky (2022) (seriál) 

Česká televize představila divákům seriál, který nás přenese do období tzv. divokých devadesátých let, ovšem v tom pochmurném slova smyslu. Seriál nám postupně představuje jedny z největších gaunerů své doby a odhaluje způsoby a rozřešení mediálně nejznámější kriminální kauzy 1. poloviny 90. let u nás. Samotný Josef Mareš, bývalý elitní kriminalista, jenž se významně podílel na jejich rozhřešení, mě tímto projektem utvrdil, že se může řadit mezi elitní scénáristy současnosti. Jeho způsob předání vedené pod taktovkou Petra Bebjaka je neskutečné a fascinující. Herecké výkony jsou zde na velmi vysoké úrovni, nejvíc mě překvapilo, jak dokázal M. Ruml zahrát postavu „Mimíska“, osobně si troufám říct, že ho zahrál lépe než J. Dolanský ve filmu „Sametoví vrazi“. Prequel Případů 1. oddělení je jedno z nejlepších děl, co ČT za poslední léta představila.

plakát

Pelíšky (1999) 

Neodmyslitelná klasika, která zkrátka patří k českým Vánocům jako kapr a bramborový salát. Ve filmu pozorujeme dvě rodiny, ve kterých uvidíme s velkou porcí humoru, jak slaví Vánoce a následně vývoj jednotlivých postav až do příjezdu vojsk VS. Do dnešního dne Hřebejkův nejlepší film, ten jednak věrohodně a lidsky přibližuje atmosféru 60. let, tak je mj. plný, dnes už zlidovělých hlášek, které jsou ve společnosti pravidelně omývány („Proletáři všech zemí, vyližte si prdel!“ … „Mě by jenom zajímalo, kde udělali soudruzi z NDR chybu?“). Pro mě osobně je dodnes nezapomenutelný herecký výkon J. Kodeta, který se rolí cholerického a nevyzpytatelného otce rodiny Krausů definitivně zapsal do paměti celého národa, načež za to získal, na sklonku života, ocenění v podobě Českého lva. Jeden z mála filmů, který mě přinutí zapnout v roce televizor a vychutnat si jej v plné své kráse.

plakát

Pulp Fiction: Historky z podsvětí (1994) 

Asi neexistuje film, který by lépe definoval Tarantinovu tvorbu než právě Pulp Fiction. Tento film změnil pravidla hry na filmovém trhu a můžeme jej dnes bezpochyby označit za kultovní. Vypíchnout některou scénu z filmu je velmi těžké, protože všechny mají něco do sebe a hlášek je zde nespočet, ale třeba taneční scéna U. Thurman s J. Travoltou je opravdu něco, na co se nezapomíná. Nesmím opomenout český dabing, jenž naštěstí nebyl předabován některou z tuzemských televizí a nepadl do zapomnění, právě ten přinesl dnes již nezapomenutelné a legendární hlášky, které mezi milovníky tohoto filmu jednoduše zlidověly. Dodnes nejlepší Tarantinovo dílo, které už pravděpodobně nebude překonáno.

plakát

Velký šéf (1969) 

Ústřední dvojici tvoří dva zlodějíčci Arthur (J. P. Belmondo) a Anatol (Bourvil), kteří se rozhodli, že přepadnou poštovní vlak a chtějí z něj odcizit velké množství peněz, netuší ale, že na druhé straně stojí „muž, který je mimořádně technicky nadaný a inteligentní a jeho mozek je abnormálně velký“ a je odhodlán taktéž odcizit peníze z poštovního vlaku. Pro mě osobně úplně první „Belmondovka“, jakou jsem kdy viděl a nedám na ni dopustit. Film jsem viděl už jako malé děcko a neskutečně jsem se při něm nasmál a bavil, velký plus má i fantastický dabing FSB, právě dabing povyšuje toto dílo u mě na tu nejvyšší úroveň hodnocení.

plakát

M*A*S*H (1972) (seriál) 

„Kterýmkoliv spojencům, jestli mě slyšíte, zde je má poloha: vidím asi půl tuctu hvězd na obloze, jsem přesně pod tou nejzářivější.“ – „Úžasný, Franku.“ – „Teď nás začnou hledat v Betlémě.“ Jedna z mnoha hlášek, kterými je seriál prošpikovaný skrz na skrz od začátku až do konce. Seriál neztrácí na kvalitě s jednotlivými řadami, naopak si troufám říct, že s přibývajícími sezónami seriál zrál jako víno a jednotlivé postavy mi více přirůstali k srdci. Postavy, které účinkují v polní nemocnici jsou každé svým způsobem nějak poznamenané a tvoří dohromady mozaiku, která zaručuje, že si všichni diváci najdou toho svého. Nejlepší postavou je pro mě zcela jasně desátník Klinger, v každém díle perlí a dovede mi vytvořit úsměv na líci a jeho všemožné snahy o zisk paragrafu 8 jsou šílené. Co ovšem dělá tento seriál opravdu legendární je jeho český dabing, v originále je totiž slyšet falešný smích, který je typický pro sitkomy, ten byl v češtině odstraněn a udělal z něj seriózní podívanou se špetkou kvalitního humoru. Za to, že byl odstraněn vděčíme prvnímu producentovi panu Petru Svobodovi. No a co se týče kvality dabérů jednotlivých postav, posuďte sami: (P. Trávníček, P. Svoboda, V. Brabec, L. Potměšil, J. Kotrbová, V. Knop, A. Molčík, J. Kvasnička…)