Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Drama
  • Komedie
  • Horor
  • Dobrodružný

Recenze (692)

plakát

Godzilla Minus One (2023) 

Godzilla jako reflexe (po)valáčného japonska. Nevím, jak běžná japonská populace vnímá svou účast ve druhé světové válce (zajímavé téma btw), ale snímek funguje jako tak akorát hluboká metafora osobní/národní viny, vykoupení a povahy japonské společnosti a zároveň jako monster movie, který umí být epický a přesto minimalistický a v rámci žánru vynalézavý. Chování postav bylo pro nás klasicky nepochopitelně afektované, ale možná i to přidalo filmu na silnějším vyznění.

plakát

Jak přežít svého muže (2023) 

Vizuálně vcelku hezké (i Bernášková), ale herci (hlavně Bernášková) přehrávají tak okatě, že má člověk pocit jakoby sledoval reklamu na prací prášek. Zřejmě to byl nějaký podivný záměr, vzhledem k tomu že si hlavní hrdinka občas povída sama se sebou s dikcí vypravěče dětské audioknihy.

plakát

Ženy a život (2022) odpad!

Komediální peklo. Jestli mi Jedeme na teambuilding přislo málo vtipné, pak tady zůstal jen manželčin pohled ala "Na co to do prdele koukáme?". K dokonalisti chybělo aby se herci při replikách dívali do kamery. Zoufale nevtipné ochotnické divadlo.

plakát

Jedeme na teambuilding (2023) 

Vizuálně to vypadá jako generický Netflix, pocuď OK. Když ale komedie neni vtipná (často žasnu nad tím, co tvůrci považují za vtipné a jak je možné že takoví lidé dostanou budget na komedii), pak je to všechno úplně zbytečné.

plakát

Hunger Games: Balada o ptácích a hadech (2023) 

Chápu ambice, ale scénář je prostě strašně podivně strukturovaný a ve finále selhává v pointách i emocích. Finální přerod jedné klíčové postavy se tak nějak prostě stal, stejně jako podivně skončil vztah hlavnich protagonistů. Do toho laciná akce, barel barevných hadů, muzikálová čísla, teen distopie. Vlastně.. no.. meh.

plakát

S tebou nikdy (2023) 

Klišé jak prase, ale to by vadit nemuselo, kdyby byl humor humornější a emoce emociálnější. Celé je to vizuálně hezké (včetně Sweeney) a příjemně uvolněné "meh" s trochou klasické woke omáčky.

plakát

Duna: Část druhá (2024) 

Proti tomuhle vypadají všechny ty Disney a Sony "blockbustery" jako nějaká debilní reklama dělaná postiženym brigádníkem v Gimpu. Naprosto čistá filmařina na vrcholu toho, co je dnes možné. Zhruba do 3/4 tempo podobné jedničce - tedy precizní, obrazově opojné vyprávění. Závěrečná půlhodina ale je pak intenzivní audiovizuální scifi porno, které nechá i zmlsaného současníka v kině opět žasnout. Možná jsou to post-katarzní hormony, ale větší zážitek jsem v kině neměl od Návratu krále. Asi pojedu na dovolenou někam do Tuniska. Chalamet perfektní. Tohle bylo jinde. A T M O S F E R A. UAAAA.

plakát

Přišla v noci (2023) 

První "home invasion" polovina byla zábavná a člověk si užíval odpudivě povědomou Pekovou a civilně hrající Nesvadbovou. Jakmile se ale děj přesunul mimo bytovou jednotku, šlo to trochu kytek, protože se vypařila budovaná intenzita. Poslední třetinu jsem nepochopil (Kocour, skála) a nebo mi záměr uniká. Ubral bych na umění a přitlačil na tmelu a žánrové intenzitě. Něco mezi 3-4.

plakát

Bod obnovy (2023) 

K posrání nudná kriminálka Hostivař. Je mi to líto, ale využít (na CZ poměry) nadstandardní vizuální stránku k vyprávění tak unylé, absolutně ničím nevybočující, utahané kriminálky, je strašná škoda.

plakát

Marvels (2023) 

Buď to měl být film pro mladé parádnice do 12 let a nebo se v Marvelu někdo zbláznil. Nucený, necivilní humor ala She Hulk nebo co, strašně sterilní neonové CGI Spy Kids, pro nediváká seriálového MCU absolutně nepochopitelný příběh, žádné emoce, postavy, epická scéna, smutná scéna, dramatická scéna, nádherná scéna - prostě nic, pásová CGI rychlovka, které chybí všechno z toho, proč se stal žánr populárním. Možná už je prostě vyždímáno. Brie Larson jako princezna OK.