Obsahy(1)
Vliv německé kinematografie na formování filmu noir byl enormní, přestože občas v odborných diskuzích neprávem zastiňuje další klíčové faktory. Zejména inspirace německým expresionismem bývá často zveličována. Naopak působení dalších cyklů a tendencí se dostává jen omezeného prostoru. Jedním z přehlížených směrů je tzv. film ulice (Strassenfilm), který se v období Výmarské republiky (1918–1933) stal výstižným vyjádřením modernismu a urbanizace. Snímek Karla Gruneho tematizuje nebezpečnou svůdnost velkoměsta a můžeme v něm identifikovat řadu vizuálních a narativních motivů, které o dvacet let později absorboval i film noir: hrdinu bezhlavě propadajícího pokušení; femme fatale; kontrastní svícení; a mizanscénu odrážející subjektivní stavy postav. (Noir Film Festival)
(více)Galerie (2)
mezinárodní, festivalové a jiné
![Ulice - Plakáty](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/posters/158/305/158305766_e027c4.jpg)