poster

V jednom ohni

  • USA

    Fireproof

Drama

USA, 2008, 114 min

Režie:

Alex Kendrick

Scénář:

Stephen Kendrick

Kamera:

Bob Scott

Hudba:

Mark Willard

Producenti:

David Nixon
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Baghira
    **

    K filmovému zpracování se vyjadřovat nebudu, tam bych mnoho výtek neměla. Zaměřím se na obsah filmu a proto, kdo neviděl ať nečte, aby si mohl udělat úsudek sám. Vím, že se tu mnohým nezavděčím, ale každý máme svůj názor na věc. Předem říkám, že mám ráda přemýšlivé filmy, které se dotýkají citů i mysli. S tímto cílem jsem se podívala i na tento film. Něco je zde však evidentně špatně. Manželství, které trvá jen pár let je na pokraji krachu a my nevíme, jak se k takovému chování pár po několika letech vůbec dopracoval. Přemýšlíme, zda na počátku jejich poměrně krátkého svazku vůbec bylo něco tak silného, aby do manželství vůbec vstupovali. Nevíme, zda se vůbec někdy pokusili problémy řešit nebo prostě jen čekali, až ten druhý „prohlédne“ případně to prostě nějak dopadne. Ostatně, kdyby se neobjevil , sympatický a chápavý lékař v manželčině zaměstnání, aby zjistila, že coby kdyby…asi by to ještě nějakou dobu pokračovalo manželovým sledováním porna ve volných chvílích a manželčiným trucovitým nezájmem o společný domov. Ale nastává chvíle, kdy se mladý muž svěří otci s tím, že je doma konec. A zde je další kámen úrazu. Víra je podle mne niterná věc, ke které se přistupuje s jistým ostychem a člověk by měl mít chuť do ní proniknout. V tomto filmu je nám předkládána s typickým americkým patosem, který snad ještě znásobil i český dabing. Nedivila bych se, kdyby otcovy promluvy, případně i rady jeho zapáleného kolegy, dokázaly udělat z hlavního hrdiny ateistu. Ale ne, on prohlédl – vyhodil počítač, přestal sobecky škudlit na svou vysněnou loď. A ejhle, když manželka zjistí, že zaplatil její matce nákladnou rehabilitační postel , rázem pochopí, že se její manžel stal úžasným a radostně oba dva všechny problémy hodí za hlavu a obnoví svůj svatební slib navždy, za přítomnosti usmívajících a slzících rodičů i chápajícího kolegy. Podle mě prostě takto moderní film, který by měl promlouvat o síle víry, vypadat nemá.(15.1.2013)

  • Marina111
    ****

    Konečne kresťanský film v tom najrýdzejšom slova zmysle. Alex Kendrick so svojím tímom dokázali, že točiť katolícke filmy neznamená stále dookola sfilmovávať Bibliu. Príbeh záchrany jedného manželstva sa síce nezaobišiel ani v tomto prípade bez niekoľkých naozaj nadbytočných scén a priveľmi sentimentálnych momentov, no účel svätí prostriedky - a keďže sama poznám mnohých, ktorým film pomohol (ak už nie v riešení vlastného vzťahu, tak aspoň v sformovaní svetonázoru), nemôžem inak, ako prižmúriť obe oči a napriek vlastnej averzii voči severoamerickému poňatiu viery skonštatovať, že takýto film na trhu skutočne chýbal. P.S : Podľa filmu vznikla aj kniha DAR LÁSKY, v ktorej sú podrobne rozpísané všetky kroky v jednotlivých dňoch.(21.3.2012)

  • Terva
    ***

    Teda prvních dvacet minut jsem se šíleně nudil. Každý každého jen pomlouvá a je to deprimující. Čekal jsem snímek z hasičského prostředí a ne náboženskou telenovelu o rodinných starostech. V jednom ohni není jen o požárech. Nehledě na to, že pár hasičů tam má docela slušnou nadváhu a nechápu jak tohle zaměstnání můžou dělat. CITÁT - Ty to připisuješ Bohu ?......... Rychle poslouchej, pomalu mluv a pomalu se rozlob Jakob 1:19. Náboženský podtext obsažený v celém snímku mě vadil. Naopak je docela zajímavá ta kniha, nebo spíš deník o čtyřiceti dnech manželství. To co udělal Caleb (Kirk Cameron) okolo 74 minuty ve scéně "počítač", to už silně zavánělo fanatismem. Od šedesáté minuty je příběh už velmi předvídatelný a to co dříve neměl už ztratil úplně. Tedy náboj, akci a reakci. CITÁT - Bůh mě (ho) podržel........(26.3.2012)

  • honajz
    ****

    Rozhodně zvláštní film. U kterého mě udivuje, jak hodnotící diváci soudí podle toho, jestli v něm jsou, nebo nejsou "náboženské kecy". VŽDYŤ TO JE SNAD JEDNO, NE? Přece taky nikdo nenadává na film o eutanazii, že mu někdo cpe do hlavy kecy o eutanazii, ale hodnotí film jako film, ne? A mně tenhle film zaujal. Herecky to občas skřípe, ale kamera i režie jsou slušné, střihu mohlo být víc, zajímavé je však ono drama nejen hlavních hrdinů. Náboženský pohled je jen určitým osvěžením příběhu - podobné věci se v jiných filmech řeší pomocí psychoanalýzy, pobytu na rajském ostrově, tak proč ne doprčic metodou víry? Důležité je, že to šlape, jak má.(4.8.2010)

  • mat.ilda
    **

    Romantické drama s náboženským podtextem... no, a právě důležitost podtextu, jenž si musel uzurpovat většinu času, způsobila uspěchanost prologu, kdy důvody manželského rozkolu působily značně zkratkovitě, uměle, téměř dětsky (vyštěkávání stále stejných výčitek bez jakéhokoliv úvodu, rozuměj - například pozdravu, což je u snímku americké provenience, kde na sebe blafnou "ahoj" co pět minut, minimálně nepřirozené). Neobratným manévrem se ukázal být už titulkový rozhovor matky s dítětem, po kterém jsem následně zhruba do poloviny projekce neúspěšně slídila, než mně doklaplo, že je součástí pointy... to už jsem byla trošičku vzteklá. K osobám a obsazení - sympatie pro Caleba, jednoznačně. Trochu nerv, jinak pohodář s příjemným hlasem, který svou ženu nikdy nepřestal milovat, což protějšek nevykazoval ani náznakem - chladný, úřednický typ v uhlazeném kostýmku, co do domova nakráčí jak z jiného světa, co koupí, to sama zfutruje a úsměv snad nezná jiný, než profesionální... a navíc nemá vkus, proto se vtírá otázka, zda za ni vůbec stojí bojovat. A Erin Bethea, vzhledem k obsazení ansámblu rodinnými příslušníky režiséra, jakož i sebou samým, měla být patrně za hvězdu... nóó, tak špatně, a zrovna se může chytit za ruce s Harrisem Malcomem, hercem z leknutí, jehož ušlechtilý mentoring by se v reálu nemohl ujmout. Zbylé křoví nevykazovalo žádnou užitnou hodnotu, proto je bezpředmětné jej komentovat. Takže snímek jako takový určitě žádný klenot, uchýlil se k návodu, byť zajímavému a motivačnímu, jenže mu chybí duše nebo tah na bránu, chcete-li. Ale pozor, pro rozjímavé vytahuje z rukávu nejedno téma s nejistým vyústěním trefných přirovnání i prozření (třeba to o stálém odmítání a nezájmu na jedné straně a permanentně otevřené náruči na straně druhé, ano, myslím ono "over and over and over") i zavádějících mínění o nás samých... jsme dobří - v práci, odvádíme daně, splácíme hypotéku, staráme se o rodinu - proč bychom jako měli skončit v pekle? Protože tak plníme jen přednastavené, zvenčí viditelné a průkazné společenské funkce, když selžeme, následuje trest v různých formách, s Božím zákonem se to má podobně, jen si ty skryté přečiny, které rády metastázují do zjevných, musíme vydolovat z nitra, pojmenovat, zkrotit a především vytrvat, protože ta dlouhá čekací doba je záludná a Bůh je akurátní - když tě zastaví v překročené rychlosti, nebude ho zrovna zajímat, žes celý rok jezdil předpisově... Podstatné je, že nabízí prevenci - tomu, kdo ji chce přijmout. Tak ale v našem případě konec dobrý, všechno dobré. Akorát... nechci vyrypovat (a kazit jim radost), ale podle mě veselka neplatí - kněz nějaký sprostý civil, nebeská báň místo kostela a pochybný ceremoniál... Jinak jsem se dnes komentátorsky vyřádila, jak už dlouho ne :-).(16.4.2016)

  • - Vzhledem k tomu, že je Kirk Cameron zapálený křesťan, v závěrečné scéně, kde líbá svou filmovou manželku, zaskakovala za herečku Cameronova skutečná žena. Pár je v daném okamžiku zabírán z dálky. (jarvis)

  • - Alex Kendrick film napsal, režíroval, produkoval a navíc si i zahrál jednu z hlavních rolí. (Amper01)

  • - Knihu, o kterou se celý film opírá, v roce 2008 pod názvem „Výzva lásky“ vydali režisér Alex Kendrick a jeho bratr Stephen Kendrick. (KrestanFilms)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace