poster

V jednom ohni

  • USA

    Fireproof

Drama

USA, 2008, 114 min

Režie:

Alex Kendrick

Scénář:

Stephen Kendrick

Kamera:

Bob Scott

Hudba:

Mark Willard

Producenti:

David Nixon
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • kinderman
    *

    Neuvěřitelně natahovaná vizualice křesťanské příručky, která poselství natlouká do diváka hasičskou vyprošťovací sekerou, může bodovat snad jedině na nějakém festivalu křesťanské mládeže. Nikdo neumře (i když slizký doktor by zasloužil baseballovou pálkou přes makovici), dva se znovuzroděj, ale pochybuji, že pod přívalem návodných scének (vede hasič s hlavou v dlaních pod dřevěným křížem a veškeré hovory hrdiny s otcem) někdo opravdu uvěří v Ježíše. A výplatní listina na konci je delší než u animáku od Pixaru.(26.9.2009)

  • honajz
    ****

    Rozhodně zvláštní film. U kterého mě udivuje, jak hodnotící diváci soudí podle toho, jestli v něm jsou, nebo nejsou "náboženské kecy". VŽDYŤ TO JE SNAD JEDNO, NE? Přece taky nikdo nenadává na film o eutanazii, že mu někdo cpe do hlavy kecy o eutanazii, ale hodnotí film jako film, ne? A mně tenhle film zaujal. Herecky to občas skřípe, ale kamera i režie jsou slušné, střihu mohlo být víc, zajímavé je však ono drama nejen hlavních hrdinů. Náboženský pohled je jen určitým osvěžením příběhu - podobné věci se v jiných filmech řeší pomocí psychoanalýzy, pobytu na rajském ostrově, tak proč ne doprčic metodou víry? Důležité je, že to šlape, jak má.(4.8.2010)

  • AGAMENON
    *****

    Kendrickův křesťanský opus, druhý, po včera zhlédnutém Vzepřít se obrům. Je mi jasné, že v naší zarytě ateistické společnosti jeho snaha asi nebude příliš vítána. Je škoda, že právě z tohoto důvodu spousta lidí film odsoudí. Nejvíc za pozornost stojí ze života odkoukané manželské dialogy, vtipné špičkování kolegů a neskutečně sympatičtí sousedé. Ano film je sice prokřesťanský, přesto se nejedná o nějakou hysterickou fanatickou agitku.(17.1.2011)

  • Basso
    ***

    Tento film ma dokázal veľmi dojať. Akurát to trochu pokazil fakt, že to bolo natočené ako z rozprávky. Naopak to poukazovanie na dôveru sa mi od režiséra páčilo. Ak by sa toho ujal trochu režisér, vložilo sa do toho viac peňazí a vybralo lepšie herecké obsadenie, mohol z toho byť neuveriteľne nádherný film, aj keby sa nestal zrovna trhákom kín.(12.2.2014)

  • mat.ilda
    **

    Romantické drama s náboženským podtextem... no, a právě důležitost podtextu, jenž si musel uzurpovat většinu času, způsobila uspěchanost prologu, kdy důvody manželského rozkolu působily značně zkratkovitě, uměle, téměř dětsky (vyštěkávání stále stejných výčitek bez jakéhokoliv úvodu, rozuměj - například pozdravu, což je u snímku americké provenience, kde na sebe blafnou "ahoj" co pět minut, minimálně nepřirozené). Neobratným manévrem se ukázal být už titulkový rozhovor matky s dítětem, po kterém jsem následně zhruba do poloviny projekce neúspěšně slídila, než mně doklaplo, že je součástí pointy... to už jsem byla trošičku vzteklá. K osobám a obsazení - sympatie pro Caleba, jednoznačně. Trochu nerv, jinak pohodář s příjemným hlasem, který svou ženu nikdy nepřestal milovat, což protějšek nevykazoval ani náznakem - chladný, úřednický typ v uhlazeném kostýmku, co do domova nakráčí jak z jiného světa, co koupí, to sama zfutruje a úsměv snad nezná jiný, než profesionální... a navíc nemá vkus, proto se vtírá otázka, zda za ni vůbec stojí bojovat. A Erin Bethea, vzhledem k obsazení ansámblu rodinnými příslušníky režiséra, jakož i sebou samým, měla být patrně za hvězdu... nóó, tak špatně, a zrovna se může chytit za ruce s Harrisem Malcomem, hercem z leknutí, jehož ušlechtilý mentoring by se v reálu nemohl ujmout. Zbylé křoví nevykazovalo žádnou užitnou hodnotu, proto je bezpředmětné jej komentovat. Takže snímek jako takový určitě žádný klenot, uchýlil se k návodu, byť zajímavému a motivačnímu, jenže mu chybí duše nebo tah na bránu, chcete-li. Ale pozor, pro rozjímavé vytahuje z rukávu nejedno téma s nejistým vyústěním trefných přirovnání i prozření (třeba to o stálém odmítání a nezájmu na jedné straně a permanentně otevřené náruči na straně druhé, ano, myslím ono "over and over and over") i zavádějících mínění o nás samých... jsme dobří - v práci, odvádíme daně, splácíme hypotéku, staráme se o rodinu - proč bychom jako měli skončit v pekle? Protože tak plníme jen přednastavené, zvenčí viditelné a průkazné společenské funkce, když selžeme, následuje trest v různých formách, s Božím zákonem se to má podobně, jen si ty skryté přečiny, které rády metastázují do zjevných, musíme vydolovat z nitra, pojmenovat, zkrotit a především vytrvat, protože ta dlouhá čekací doba je záludná a Bůh je akurátní - když tě zastaví v překročené rychlosti, nebude ho zrovna zajímat, žes celý rok jezdil předpisově... Podstatné je, že nabízí prevenci - tomu, kdo ji chce přijmout. Tak ale v našem případě konec dobrý, všechno dobré. Akorát... nechci vyrypovat (a kazit jim radost), ale podle mě veselka neplatí - kněz nějaký sprostý civil, nebeská báň místo kostela a pochybný ceremoniál... Jinak jsem se dnes komentátorsky vyřádila, jak už dlouho ne :-).(16.4.2016)

  • - Vzhledem k tomu, že je Kirk Cameron zapálený křesťan, v závěrečné scéně, kde líbá svou filmovou manželku, zaskakovala za herečku Cameronova skutečná žena. Pár je v daném okamžiku zabírán z dálky. (jarvis)

  • - Alex Kendrick film napsal, režíroval, produkoval a navíc si i zahrál jednu z hlavních rolí. (Amper01)

  • - Knihu, o kterou se celý film opírá, v roce 2008 pod názvem „Výzva lásky“ vydali režisér Alex Kendrick a jeho bratr Stephen Kendrick. (KrestanFilms)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace