Obsahy(1)
Historie legendárního ruského motocyklu Ural začíná paradoxně v hitlerovském Německu. Právě tady padne Moskvě do oka motorka BMW R-71, kterou začíná ve vylepšené verzi vyrábět. Rudá armáda tak získává stroj, který se Hitlerovi při útoku na Sovětský svaz příliš neosvědčí. Robustní sajdkára každopádně po válce z Ruska nemizí. Dostává se do civilního života, na závodní ovály a pomalu se stává jedním ze symbolů tehdejší sovětské společnosti. Její výroba šplhá až na 200 tisíc motorek ročně a dál roste. S koncem studené války ale přichází hluboký pád. O zarputilé šelmy z továrny v uralském Irbitu přestává být zájem a další sovětskou ikonu tak čeká nepříjemné vystřízlivění. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (2)
Počuli ste už niekedy o ruských motocykloch značky Ural? Ja som sa o nich dozvedel, až prostredníctvom tohoto francúzskeho, dokumentárneho snímku. Pritom sa jedná o motorku s dlhoročnou tradíciou. S výrobou prvých kusov sa začalo už v roku 1941. Tieto stroje boli využívané sovietskou armádou počas druhej svetovej vojny. Po skončení vojny sa dostali do výroby aj civilné modely, ktoré sa stali v Rusku veľmi populárne. Firma IMZ-Ural ich vyrába v obmedzenom množstve do dnes. Je to jeden z mála výrobcou sajdkárových motocyklov na svete. Ak sa chcete dozvedieť viac o histórii tejto motorky a továrne, kde ju už vyrábajú už sedemdesiat rokov, pozrite si tento dokumentárny film. ** ()
Nezničiteľný stroj a ak sa trošku zničí tak sa dá opraviť veľkým kladivom. Zaujímavý dokument o legendárnej motorke ruskej výroby značky URAL. ()
Galerie (2)
Photo © Z1
Reklama