Reklama

Reklama

Lidé a stroje

(TV seriál)
  • Německo Männer & Maschinen (více)
všechny plakáty
Dokumentární
Německo, 2018, 14x47 min

Obsahy(1)

Ražba tunelů, práce ve výškách, výměna pražců a kolejí, hloubení dolů či bourání mostů je složitá práce, při které je zapotřebí speciálních strojů a dobře vyškolených inženýrů... (TV Prima)

Recenze (2)

Alexis74 

všechny recenze uživatele

V dílu o korečkových rypadlech v německu to bylo hezky natočené, ikdyž plácali pár nesmyslů. Nevím jak u nich já jsem pracoval po škole na korečkových zakladačích jako zámečník, a to na jedno i dvouvozových s výložníkem delším než 100 m, také jezdí po kolejích a jsou to fascinující velké a silné stroje, ale nikdy jsem neviděl, že by se při revizi korečky rovnali. Normálně rypadlo se odstavilo na montážní plac, který se někde zřídil buldozery v rovině, zajelo se tam s ním (tkzv. transport) rypadlo se zvedlo na panenky, protože se většinou kontroloval a měnilo královské ložisko nebo otoče, řetěz se zvedl vodičem nahoru rozpujil roztahal po place zkontroloval a pokud s korečky nic nebylo převložkovali se a šli zpátky, na konci revize jako poslední cca po 3-4 týdnech se teprve zpět kompletuje korečkový řetěz a revize končí. Největší práce a sraní je s tkzv, otěrovkama v jímkách a na pasech,ty se musí měnit prakticky všechny. To co tam dělá ten inženýr jsme jako zámečníci dělali naprosto normálně a nedělali jsme z toho žádnou vědu, prostě jdu kolem pasovky na kontrolu a vidím ložisko které drhne (hřeje) nebo píská, domek na ložisku hřeje, protože na něj šáhnu nebo to dělá rachot tak to nahlásím bagrákovi a domluvíme se kdy to opravíme nebo co s tím budeme dělat. Prostě žádná věda, tak trochu z Vás dělají debily. Nejhorší jsou jíly, protože kloužou a pak pasy ujíždí do strany a zastaví je policajty (válečky z boku na tkzv regulační stolici), protože to regulační stolice neureguluje. To bejvá nejblbější. Válečky tam mají na lanech, klasické girlandy, spustit se pas nemůže, protože dotyčný má při vstupu na pas klíček v kapse. To lanko tam není na opravy, ale na vypnutí v případě havárie nebo úrazu, je to bezpečnostní lanko. Jdu na pas otevřu skřiňku vedle pasu otočím klíčkem do polohy vypnuto, dám si klíček do kapsy a mohu si chodit po pasovce jak chci, celá linka je vypnutá a nedá se pustit ani z dálky) Největší svinstvo je renovace válečků, dělají zámečníci na nočních a vybouchal jsem jich a vyměnil ložiska doslova stovkám válečků, je to ta nejnenáviděnější práce. ()

Galerie (4)

Reklama

Reklama