Biografie
Jošišige (Kidžu) Jošida (1933, Fukui), nejméně nápadný z autorů japonské nové vlny, studoval francouzštinu na Tokijské univerzitě a vliv francouzské kinematografie se výrazně projevil i v jeho filmech. V roce 1955 uspěl v konkurzu na místo asistenta a absolvoval školu věhlasného režiséra Kinošity, obdobně jako jeho předchůdce Masaki Kobajaši. Když se studio Šočiku rozhodlo dát šanci mladým, ocitl se Jošida spolu s Ošimou a Šinodou v epicentru dění. Jeho filmy zabývající se odcizením a izolací a prostoupené sexem a bezdůvodným násilím jej však brzy o přízeň šéfů studia připravily. V roce 1964 založil svou vlastní nezávislou produkci, v níž vznikl jeden z milníků japonské kinematografie přelomu šedesátých a sedmdesátých let, kontroverzní a mnohovrstevnatý snímek Erosu purasu gjakusacu (Eros Plus Massacre, 1969).
MFF Karlovy Vary
Režisér
Filmy | |
---|---|
2002 |
Ženy v zrcadle |
1988 |
Arashi ga oka |
1986 |
Ningen no yakusoku |
1973 |
Kaigenrei |
1971 |
Kokuhakuteki džojúron |
1970 |
Rengoku eroica |
1969 |
Erosu purasu gjakusacu |
1968 |
Džuhjó no joromeki |
Saraba nacu no hikari |
|
1967 |
Džóen |
Honô to onna |
|
1966 |
Žena z jezera |
1965 |
Mizu de kakareta monogatari |
1964 |
Nihon daššucu |
1963 |
Osmnáct výrostků |
1962 |
Lázně Akicu |
1961 |
Amai joru no hate |
1960 |
Rokudenaši |
Či wa kawaiteru |
Dokumentární | |
---|---|
2004 |
Bem-Vindo a São Paulo |
1995 |
Lumière & spol. |
Scenárista
Filmy | |
---|---|
2002 |
Ženy v zrcadle |
1988 |
Arashi ga oka |
1986 |
Ningen no yakusoku |
1971 |
Kokuhakuteki džojúron |
1969 |
Erosu purasu gjakusacu |
1968 |
Džuhjó no joromeki |
Saraba nacu no hikari |
|
1967 |
Džóen |
Honô to onna |
|
1966 |
Žena z jezera |
1965 |
Mizu de kakareta monogatari |
1964 |
Nihon daššucu |
1963 |
Osmnáct výrostků |
1962 |
Lázně Akicu |
1961 |
Amai joru no hate |
1960 |
Rokudenaši |
Či wa kawaiteru |
Producent
Filmy | |
---|---|
1971 |
Kokuhakuteki džojúron |
1970 |
Rengoku eroica |
Střihač
Filmy | |
---|---|
2002 |
Ženy v zrcadle |